Gå til innhold

Hvordan stiller toll reglene nå på Fashion Nova sin nettside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 350 kroners grensa ble endret på fra 1. April i år så lurer jeg litt på hvilken nettbutikker som er VOEC registrert. Altså de som har 25% MVA inkludert i handelen fra utenlanske butikker som f.eks Fashion Nova som er en butikk jeg lenge har hatt lyst å handle på uten å måtte betale fortollingsgebyr. Har prøvd å undersøke litt selv, men syns det var vanskelig å finne info om det. Noen som vet?🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte Fashion Nova faktisk mail her om dagen. Fordi jeg ELSKER klær derfra. Men dessverre svarte de at de er "not responsible". Mail:

chanel (Fashion Nova)

Apr 14, 6:31 AM PDT

Dear Line,

Thank you for choosing Fashion Nova, the international leader in online fashion! At Fashion Nova, we are pleased to provide international shipping for your convenience.

Certain countries may apply tariffs after the package is accepted. Fashion Nova does not cover additional custom's related fees. Fashion Nova is not responsible for applicable customs fees, import duties, taxes, or any other charges.

Thank you for choosing Fashion Nova!

Kind Regards,
Chanel

Fashion Nova Customer Care

Have you signed up for our promotional emails yet?
http://manage.kmail-lists.com/subscriptions/subscribe?g=dKVs2H

------....-------------.-.-.----

Med andre ord:  😭

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lisv skrev:

Sendte Fashion Nova faktisk mail her om dagen. Fordi jeg ELSKER klær derfra. Men dessverre svarte de at de er "not responsible". Mail:

chanel (Fashion Nova)

Dear Line,

Thank you for choosing Fashion Nova, the international leader in online fashion! At Fashion Nova, we are pleased to provide international shipping for your convenience.

Certain countries may apply tariffs after the package is accepted. Fashion Nova does not cover additional custom's related fees. Fashion Nova is not responsible for applicable customs fees, import duties, taxes, or any other charges.

Kind Regards,
Chanel

Faen:((

Anonymkode: 017e2...c6c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lisv skrev:

chanel (Fashion Nova)

Dear Line,

Kind Regards,
Chanel

Dette besvarer jo ikke spørsmålet til TS. Men nei, de står ikke på VOEC-listen. 

Anonymkode: fede5...de4

• 1 år senere...
Skrevet

De er registrert på VOEC listen, men har lest rundt at de glemmer å markere pakkene som fortollet og at folk må betale dobbelt opp med toll. Skjedde nettopp med meg, kontaktet dem, men de nektet å betale meg tilbake. Ville ikke handlet der med mindre jeg var forberedt på å måtte betale ekstra

Skrevet

Det er mange som ikke vet forskjellen på toll og moms.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Marty0017 said:

De er registrert på VOEC listen, men har lest rundt at de glemmer å markere pakkene som fortollet og at folk må betale dobbelt opp med toll. Skjedde nettopp med meg, kontaktet dem, men de nektet å betale meg tilbake. Ville ikke handlet der med mindre jeg var forberedt på å måtte betale ekstra

Det er nok MVA de da får dobbelt opp med ikke toll. Men hvis man tar med alt av kvitteringer man har og viser Posten så går det fint.

Kan være lurt å spørre nettbutikken, i dette tilfellet Fashion Nova, om hva deres Voec nummer er, også skrive det i adresselinjen 

Anonymkode: 20397...f0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...