AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Jenta mi blir 6 år i begynnelsen av mai, vi ha pleid å invitere barna i kullet hennes fra den avdelingen. Det er da snakk om 7 barn totalt. Vi har stor hage og mulighet til å være ute. Er det realistisk at vi kan feire den? Det blir jo da de samme barna hun er med i barnehagen.. Anonymkode: 1ff41...7cf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Hadde ikke turt å hverken sende barnet i bhg eller feire bursdag jeg. Anonymkode: 30de3...289 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Du kan jo invitere, så får det være opp til folk selv om de vil sende barna sine dit. Anonymkode: 9209c...a61 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Tenker på at forskjellen ikke blir så stor mellom at de er sammen i bhg og er i utebursdag, i tillegg jobber jeg i barnehagen og, så meg kommer de til å være sammen med hver dag og. Anonymkode: 1ff41...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 Nei! Selv om skoler og barnehager åpner, er det fortsatt det samme som skal gjelde menge folk (maks 5) og svstand! Anonymkode: f23b0...0b7 9
Gjest Lawyam Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Selv om skoler og barnehager åpner, er det fortsatt det samme som skal gjelde menge folk (maks 5) og svstand! Anonymkode: f23b0...0b7 Og du kan smitte dem. Og det kan være smitte i ditt hjem også. Hvordan skal du alene klare å holde styr på så mange barn - og et det flere som skal øker smittefaren der også.
hjärterdam Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Har selv ei som fylte 4 denne uka, hu har lyst til å invitere 5 venninner, men gudene vet når det blir aktuelt...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, Lawyam skrev: Og du kan smitte dem. Og det kan være smitte i ditt hjem også. Hvordan skal du alene klare å holde styr på så mange barn - og et det flere som skal øker smittefaren der også. Det er snakk om 5 og 6 åringer, når de skal være sammen i barnehagen hver dag tiden før og etter, sammen med meg, hva er forskjellen på at vi møtes hjemme her? Til og med ute. De kommer ikke til å holde 2 meter avstand i barnehagen uansett. Anonymkode: 1ff41...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Selv om skoler og barnehager åpner, er det fortsatt det samme som skal gjelde menge folk (maks 5) og svstand! Anonymkode: f23b0...0b7 Men de kommer jo til å være mer enn 5 sammen på skolen, da må vel det være greit utenfor skolen også hvis man klarer å holde avstand? Anonymkode: 3674a...75d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 Jeg ville nok droppet det, selv om jeg ser argumentet for hvorfor det egentlig ikke ville gjort noen forskjell. Men jeg tenker at det som er så utrolig viktig i ukene som kommer er at folk er med på at barnehagen og småskolen åpner, ja, men ting ER IKKE normalisert. Hvis vi alle begynner å leve som før, med selskaper og sosial omgang og trening i grupper, så kan vi se langt etter den kontrollerte smitteøkningen. Da blir det heller en eksplosjon av den typen myndighetene og samfunnet har brukt titalls milliarder på å unngå. Så etter en totalvurdering hadde jeg ikke bedt i barnebursdag akkurat nå. Det får vente på bedre tider, og vi vet antagelig mye mer om hvilken vei det går om en måned eller tre. Lag en trivelig famulievursdag med film eller noe i stedet. Anonymkode: 047ce...947 6
Gjest Albbas Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Hvis rådet fortsatt er max 5 så kan du ikke det, nei. Barnehagene skal få veiledning i hvordan tilrettelegge for minst mulig smitte, den veiledningen får ikke du. Det er vanskelig å vite akkurat nå hva de tiltakene kommer til å gå ut på. Kan jo hende rådet endrer seg innen den tid da.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #12 Skrevet 10. april 2020 Ikke gjør det! Så mye viktigere er ikke ungen din enn andre barn. Og det er MANGE barn som har bursdager framover. For ikke å snakke om alle de barna som har hatt bursdag siden 12. mars og ikke har fått feiret enda. Ved å arrangere fest nå, dropper du dugnaden og sier at ditt barn er viktigere enn andres barn. Anonymkode: 30cd1...2d3 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #13 Skrevet 10. april 2020 15 minutter siden, Albbas skrev: Hvis rådet fortsatt er max 5 så kan du ikke det, nei. Barnehagene skal få veiledning i hvordan tilrettelegge for minst mulig smitte, den veiledningen får ikke du. Det er vanskelig å vite akkurat nå hva de tiltakene kommer til å gå ut på. Kan jo hende rådet endrer seg innen den tid da. ts jobber i barnehagen. Anonymkode: 6af01...252
Dillan Skrevet 10. april 2020 #14 Skrevet 10. april 2020 Kanskje de barna som har hatt bursdag i denne perioden kan få feire i barnehage eller på skolen? 1
Gjest Albbas Skrevet 10. april 2020 #15 Skrevet 10. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: ts jobber i barnehagen. Anonymkode: 6af01...252 Da bør ts vente og se hvordan hverdagen i barnehagen faktisk legges opp. I Danmark er det, hvis jeg husker rett, anbefalt at barna kun forholder seg til små grupper, der de ikke bytter gruppe. Ellers syns jeg man bør tenke litt på signaleffekten også.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #16 Skrevet 10. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det! Så mye viktigere er ikke ungen din enn andre barn. Og det er MANGE barn som har bursdager framover. For ikke å snakke om alle de barna som har hatt bursdag siden 12. mars og ikke har fått feiret enda. Ved å arrangere fest nå, dropper du dugnaden og sier at ditt barn er viktigere enn andres barn. Anonymkode: 30cd1...2d3 Slapp av, har ikke sagt at mitt barn er viktigere enn andre barn, det er rett og slett bare et spørsmål om hva forskjellen er på om vi er sammen i barnehagen eller møtes hjemme her. For jeg har ingen tro på at barnehagebarn skal klare å holde avstand til hverandre. Anonymkode: 1ff41...7cf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #17 Skrevet 10. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av, har ikke sagt at mitt barn er viktigere enn andre barn, det er rett og slett bare et spørsmål om hva forskjellen er på om vi er sammen i barnehagen eller møtes hjemme her. For jeg har ingen tro på at barnehagebarn skal klare å holde avstand til hverandre. Anonymkode: 1ff41...7cf Du har ikke ‘sagt’ det. Men det er det du signaliserer. Anonymkode: 30cd1...2d3
Drizzt Skrevet 10. april 2020 #18 Skrevet 10. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jenta mi blir 6 år i begynnelsen av mai, vi ha pleid å invitere barna i kullet hennes fra den avdelingen. Det er da snakk om 7 barn totalt. Vi har stor hage og mulighet til å være ute. Er det realistisk at vi kan feire den? Det blir jo da de samme barna hun er med i barnehagen.. Anonymkode: 1ff41...7cf Ikke trygt. Jeg ville ikke gjort det - hverken invitert eller sent mine barn på bursdagsfeiring nå. Kanskje utpå sommeren? Men ikke nå.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #19 Skrevet 10. april 2020 Det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 0a188...513
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #20 Skrevet 10. april 2020 Jeg ville ikke gjort det. Du gjør det også vanskelig for foreldrene til barna du ber inn. Det blir et dilemma for dem om de skal la barna få komme eller ikke. Anonymkode: 5dd49...c21 4
Anbefalte innlegg