AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #21 Del Skrevet 10. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier at Sverige gjør rett, bor dere i Sverige? Har dere familie der? Venner? Følger dere med på svenske nyheter? Anonymkode: 5ab91...53b Jeg har venner og familie i Sverige, og de følger de norske retningslinjene om sosial distansering, maks 5 i gruppe, to meters avstand osv. Anonymkode: 62e99...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #22 Del Skrevet 10. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som sier at Sverige gjør rett, bor dere i Sverige? Har dere familie der? Venner? Følger dere med på svenske nyheter? Anonymkode: 5ab91...53b Ja jeg har slekt i Sverige. Det mange ikke har tatt innover seg er at Norge og må gjennom pandemien, akkurat som Sverige. Mange blir syke og mange vil dø her og, vi slipper ikke unna noe som helst ved å utsette. Vi pisser bare i buksa. Anonymkode: 98f57...669 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 10. april 2020 #23 Del Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke svar på det jeg spurte om. Anonymkode: 5ab91...53b Et av spørsmålene dine var om vi følger med på svenske nyheter. Og det spørsmålet svarte jeg på. Antallet intensivpasienter er en av tingene i svenske nyheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #24 Del Skrevet 10. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier at Sverige gjør rett, bor dere i Sverige? Har dere familie der? Venner? Følger dere med på svenske nyheter? Anonymkode: 5ab91...53b Jeg er halvt svensk, og har mye av venner og familie der. Vil likevel si at Krantz95 har bedre argumenter enn meg. Anonymkode: 101e4...3da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #25 Del Skrevet 10. april 2020 Viruset i Sverige har kommet inn på boende for de gamle. Omsorgen for eldre er helg annerledes i Sverige enn i Norge og smitten har grodd mye bedre i eldreomsorgen i Sverige av den grunn. 40% av personer over 70 år som har dødd i Sverige kommer fra boende for eldre. Dessuten er hjemmetjenesten og eldreboenden annerledes i Sverige, det kreves ikke noen utdanning for å jobbe i hjemmetjenesten. Demente syke som vandrer rundt til sine «venner» på samme boende fritt osv. Norge og Sverige er like på mange måter men det er også viktig å se på forskjellene i de to landene for å bedømme smitten. I Norge har man sykehjem, som er bedre rustet for å stenge av kontakt med andre. Det finnes ikke i Sverige på samme måte. Jeg har stor tillit til at myndighetene i Sverige gjør det de kan for å beskytte innbyggerne. Jeg er ikke avhenger av Norge sin måte. Det går ikke å sammenligne noen to land. Anonymkode: cf285...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg