Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Er 5 uker på vei og er plaget med mye luftsmerter samtidig som det stikker og "svir" på høyre side i magen.... Ikke kjempevondt, men nok til at det er plagsomt! Legen advarte mot "tiltagende smerter i siden" og sa dette kunne være graviditet utenfor livmoren. Samtidig sa han at man uansett ikke merker noe til det enda...

Vet noen av dere hvordan dette er? Kom smertene litt etter litt? Blør man alltid, og hvor langt var dere på vei når dere merket det?

Det er sikkert ingenting, men man får så mange rare tanker i hodet og bekymrer seg sikkert unødig! Veldig takknemlig for svar!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann..

Jeg kan svare deg om hvordan jeg hadde det. Jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før min lege sa det etter 6 uker.. Da hadde jeg bestilt time hos lege fordi jeg hadde vondt på høyre side.. :( Og jeg var dessverre gravid utenfor livmoren... Men det trenger ikke være det hos deg, det kan være at det skjer goood ting inni deg :) Skal krysse fingrene for deg... Send meg gjerne en mail hvis du lurer på noe...

Lykke til

Torild

E-post adresse slettet. Vil du være tilgjengelig på e-post må du opprette en profil. Hege (mod.)

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Skrevet

Takker for svar!

6 uker, ja... det var ikke så veldig beroligende... :(

Kunne legen konstantere at du var gravid utenfor livmoren allerede da? Hvordan gjorde han det, med ultralyd? Hadde du sterke smerter, eller mer murring/svie? Er det andre som har erfaringer de kan dele med meg?

Gjest Anonymous
Skrevet

I mitt første svarngerskap hadde jeg mistanke om at noe var galt, hadde ikke smerter men følte med ikke gravid selvom alle prøver viste det. Tok ultralyd på et privat legesenter etter 6 uker og fikk beskjed om at alt var OK. Var allikevel ikke berolighet og fikk på egenhånd ordnet ultralydtime på et sykehus 4-5 uker senere. Samme dag som jeg skulle inn dit besvimte jeg når jeg sto opp på morgenen og fikk vanvittige smerter i magen. Dette var en opplevelse jeg ikke unner andre så er du i tvil gå til legen en gang til.

På sykehuset ble jeg fortalt at man allerede etter 5-6 uker kan høre hjertelyden. Spør legen din om han kan høre denne.

En annen ting er at ved svangerskap utenfor livmoren oppstår det ofte akutt sverte som i midt tilfelle. Litt smerte i magen er helt normalt, blant annet når livmora begynner å strekke og forme seg.

nero

Skrevet

Huff, høres ikke ut som det er noe fasitsvar her! Jeg snakket akkurat med legen og han ville jeg skulle komme litt senere i dag! Så får vi se.. skal nemlig jobbe på et sted ganske så langt unna alt som heter sykehus alene hele neste uke så jeg håper han kan utelukke at det er noe galt! Takk for svar!!!

Skrevet

Hei igjen...

Tror nok at man opplever slikt forskjellig... Jeg hadde ikke sååå vondt, bare ubehag enkelte ganger, tenkte at det var en syste som plaget meg...

Ble meeeget sjokket når han sa jeg var gravid, var på sykehuset og tok ultralyd, så selv at hjertet banket.... :roll: Det var ikke noe koselig å se, fordi jeg viste at det lille hjertet ikke hadde mulighet til å kunne bli stor... men men livet må jo gå videre...

Legen min kjendte på livmor tappen at jeg var gravid, og så sa han at det kjendtes ikke normalt ut... Videre så slo testen svakt blå da... Jeg slapp å operere vekk noe, fikk cellegift for å "få" vekk graviditeten....

GI ett svar på hvordan det går, er kjempe spendt, krysser fingrene massssse for deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Masse massse massse lykke ønskninger fra

Torild

Skrevet

Heisann!

Ja, fredagen var jeg hos legen, og han klemte og kjente og hmmm`et og klemte litt til. Han trodde alt skulle være i orden, at jeg ville hatt mer vondt når han klemte, men kunne ikke garantere noe... Hvis smertene vedvarte eller ble værre skulle jeg komme tilbake... Litt trøst var det jo, om ikke så mye! Ellers er jeg mye plaget med smerter i magen, så det kan av og til være litt vanskelig å skille.. Men vi krysser fingrene og håper alt går bra! Får vel bare vente! Takker iallefall for svar, dere! Godt å "prate" med noen som har vært igjennom noe av det samme!

Skrevet

Jeg har vært plaget med vondt på siden(e) tidlig i to svangerskap. Første gang fikk jeg ekstra ultralyd tidlig i svangerskapet, jeg var så engstelig for svangerskap utenfor livmoren. Det kunne vel ikke gjøre så vondt å være gravid? Alt viste seg imidlertid å være i skjønneste orden. Nå er jeg gravid igjen og hadde smerter på samme måten som første gang jeg var gravid. Det var deilig denne gangen å vite at det gikk bra sist, og at det for mange er helt normalt med slike magesmerter. I begge svangerskapene har smertene blitt borte i uke 7-8.

Det er vondt å engste seg over slike smerter, alt er sikkert helt i orden! :P Lykke til!!

Krumeline

10+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...