AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Jeg og vennina mi har vært venner i 14 år. Begge har barn. Begge ble single for 1 og halvt år siden. Vi hadde/har barnefri samme helg og pleide å være mye sammen. Så fant hun seg en fyr, begynte å date og begynte å forsvinner litt etter litt. Jeg forstår at hun er nyforelsket, at dette er nytt og spennende, at hun har lyst til å være med han så mye som mulig. Men man glemmer vel ikke vennene sine totalt for det? Hvis du har barnefri 4 dager på rad, har du ikke 1 dag eller 1 time til vennina de? Jeg synes det er merkelig hvordan hun har blitt. Til å begynne med tenkte jeg "jaja jeg lar det gå, så lenge hun er glad og lykkelig så er det det viktigste". Men..... Jeg har vært med henne KUN Når vi har hatt barna (de siste 6 månedene). Jeg drar på besøk til henne med mine barn, vi holder på hele dagen fra vi står opp til barna legger seg ( med aktiviteter for barna og å fylle opp dagene for dem) så...Når barna har lagt seg, er det liksom meninga at vi endelig har tid til oss to å se på en film eller noe men nei, hva gjør hun ? Sitter på telefon med daten sin i 4 timer imens jeg sitter alene på kjøkkenet og ikke gjør en dritt. Hun prater på tlf med daten sin hveeer kveld sånn ellers i flere timer, skjønner ikke Hvorfor hun da absolutt må sitte der å prate med han på tlf i flere timer Når jeg er der. Da kjente jeg at jeg fikk nok og at hun faktisk drar det her for langt. Hvis hun ikke gidder å bruke så lite som 2 timer på meg etter at barna har lagt seg, vet jeg ikke hva annet jeg skal forvente fra henne. For 2 helger siden pratet vi på tlf og hun spurte om jeg og barna mine Ville dra til henne på mandag og være der I noen dager. Jeg da at Ja det høres bra ut. Så på mandag ringer hun meg og fortelle at daten hennes er hos hennes og blir der til tirsdag så jeg tenkte ok Da drar jeg dit på tirsdag istede. Jeg hører ikke noe mere fra henne. Før på fredag, da hadde hun akuratt kjørt daten til togstasjonen han skulle hjem. Da hadde han vært der fra mandag til fredag. Og så ringer jeg henne I de neste dagene med noen dagers mellomrom. Egentlig bare for å prate. Og da sier hun Du, jeg ringer deg opp igjen snart, også ringer hun aldri opp igjen. Jeg ga opp og tenkte at jeg ikke vil ringe henne mere. Så...ringte hun meg nå på mandag. Litt sent ut på kvelden. Også sier hun heeei, hvordan går det? Jeg tenke ååå jeg har ikke snakket med deg på lenge...Så sa jeg Nei det går bra, hvordan går det med Dere? Så sier hun : det går fint, daten skal på jobb i morgen (han har en jobb hvor han jobber 2 uker borte og er 4 uker hjemme). Også fortsetter hun å prate også sier hun "vil du og barna komme til meg I morgen og være her noen dager". Jeg sa til henne nei, at jeg har mye å gjøre med hjemmekontor og at det blir litt vannskelig nàr vi blir mange barn rundt. Var jo egentlig ikke det som er grunnen, men at jeg er sisteprioritet for henne, at jeg bare er reserve og hun vil være med meg nå Når hun ikke har noe "bedre" å gjøre, og han skal være borte i 2 uker. Jeg blir skikkelig frustrert av denne situasjonen her og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med henne. Jeg ønsker ikke at hun skal føler at jeg ikke er glad på hennes vegne eller at jeg ikke forstår den nyforelskelses greia, men jeg kan heller ikke bare akseptere å være restene til noen i tillegg til at hun sitter på tlf med han i 4 timer Når jeg er på besøk hos henne. Det tar kaka. Vi er jo vært venniner i 14år år og jeg VET at vennskapet vårt ikke kommer Til å bli ødelagt av dette. Det er ingenting I verden som kan ta knekken på vennskapet vårt. Men jeg bare kjenner at jeg ønsker å trekke meg unna så lenge det måtte være. Er det noen her som har opplevd noe sånnt før? Anonymkode: 1b62e...f7e
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Det der er en trengende kvinne som tenker at venninner er plassholdere til hun får seg kar. På tide å prioritere henne bort til fordel for andre venner kanskje?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 6 minutter siden, O.G. skrev: Det der er en trengende kvinne som tenker at venninner er plassholdere til hun får seg kar. På tide å prioritere henne bort til fordel for andre venner kanskje? Ja, jeg tenker det samme. Vi begge var I lange forhold med barn i bildet og hun hadde ikke så mye tid til meg. Etter at det ble slutt med x-en så så hun at vi må prioritere mere vennskapet vårt og ikke la forhold til menn gjøre at vi forsvinner fra hverandre og bla bla. Og så går det knapt noen mnd og så holder hun på sånn her. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker det samme. Vi begge var I lange forhold med barn i bildet og hun hadde ikke så mye tid til meg. Etter at det ble slutt med x-en så så hun at vi må prioritere mere vennskapet vårt og ikke la forhold til menn gjøre at vi forsvinner fra hverandre og bla bla. Og så går det knapt noen mnd og så holder hun på sånn her. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e Hun er veldig manipulerende, det er jo pga henne og forhold at dere sklir fra hverandre og det er hun klar over. Ikke se på hva folk SIER, se på hva de GJØR. Venninna di er bare ute etter oppmerksomhet og bekreftelse fra en mann, du er bare grei å ha når det ikke er en mann hun kan prøve å relatere til. Dette er samme typen damer som sier de helst er venner med menn, de klarer ikke å relatere ordentlig til sine venninner og går bare rundt pga en manns oppmerksomhet. Bare ta avstand du og finn på noe koselig. Anonymkode: 96670...f8e 3
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker det samme. Vi begge var I lange forhold med barn i bildet og hun hadde ikke så mye tid til meg. Etter at det ble slutt med x-en så så hun at vi må prioritere mere vennskapet vårt og ikke la forhold til menn gjøre at vi forsvinner fra hverandre og bla bla. Og så går det knapt noen mnd og så holder hun på sånn her. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e Og har du tenkt å la dette gå på hennes premisser lengre enn nødvendig?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er veldig manipulerende, det er jo pga henne og forhold at dere sklir fra hverandre og det er hun klar over. Ikke se på hva folk SIER, se på hva de GJØR. Venninna di er bare ute etter oppmerksomhet og bekreftelse fra en mann, du er bare grei å ha når det ikke er en mann hun kan prøve å relatere til. Dette er samme typen damer som sier de helst er venner med menn, de klarer ikke å relatere ordentlig til sine venninner og går bare rundt pga en manns oppmerksomhet. Bare ta avstand du og finn på noe koselig. Anonymkode: 96670...f8e Ja du har helt rett. Jeg skal kutte henne ut. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja du har helt rett. Jeg skal kutte henne ut. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e "...jeg VET at vennskapet vårt ikke kommer Til å bli ødelagt av dette. Det er ingenting I verden som kan ta knekken på vennskapet vårt." Eh, jo. Du, tydeligvis. Anonymkode: a85ec...c2b 7
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: "...jeg VET at vennskapet vårt ikke kommer Til å bli ødelagt av dette. Det er ingenting I verden som kan ta knekken på vennskapet vårt." Eh, jo. Du, tydeligvis. Anonymkode: a85ec...c2b Vel, Ts trodde det var et vennskap der, men vi andre som har svart tidligere såg noe annet. Denne venninnen bruker TS som plassholder.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 8 minutter siden, O.G. skrev: Vel, Ts trodde det var et vennskap der, men vi andre som har svart tidligere såg noe annet. Denne venninnen bruker TS som plassholder. Hun inviterer faktisk ts og ungene på overnattingsbesøk rett som det er. Jeg skjønner ts er lei seg, men det virker som om de har mer kontakt enn mange andre venninner. Anonymkode: a85ec...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 dump den bitchen da Anonymkode: fdf34...a4b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Men hvorfor så mye av gangen? Dere er sammen dager i strekk? Da vet hun jo at om hun skal treffe deg, går det dagevis med? Hvorfor kan dere ikke møtes i noen timer? Dagsturer? Bor hun mange timer unna, så kan vel unga sove i bilen på vei hjem? Anonymkode: 5212a...2ab 3
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2020 #12 Skrevet 10. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun inviterer faktisk ts og ungene på overnattingsbesøk rett som det er. Jeg skjønner ts er lei seg, men det virker som om de har mer kontakt enn mange andre venninner. Anonymkode: a85ec...c2b Vel, men hun gjør så veldig mye rart denne venninnen som du hadde fått med deg når du leser HI en gang til.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #13 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "...jeg VET at vennskapet vårt ikke kommer Til å bli ødelagt av dette. Det er ingenting I verden som kan ta knekken på vennskapet vårt." Eh, jo. Du, tydeligvis. Anonymkode: a85ec...c2b Eeehhhh Ja jeg skrev det fordi at vi gjennom 14 har hatt "småkriser" I vennskapet men vi har aldri blitt uvenner for det. Jeg har vurdert nå å kutte henne ut, ikke at vi aaaaldri skal være venner igjen, men at jeg ikke trenger å ha kontakt med henne eller møte henne helt frem til hun lander igjen og blir sånn som før. Hva er problemet ditt? Anonymkode: 1b62e...f7e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #14 Skrevet 10. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun inviterer faktisk ts og ungene på overnattingsbesøk rett som det er. Jeg skjønner ts er lei seg, men det virker som om de har mer kontakt enn mange andre venninner. Anonymkode: a85ec...c2b Inviterer meg på besøk Ja? Mener du at det VIKTIGSTE er at hun inviterer meg på besøk? Nesten vært bedre om hun ikke hadde invitert meg. Hva er vitsen med å invitert noen på besøk Når du er mentalt fraværende og sitter å prater med daten på tlf i 4 timer ? Ts Anonymkode: 1b62e...f7e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #15 Skrevet 10. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor så mye av gangen? Dere er sammen dager i strekk? Da vet hun jo at om hun skal treffe deg, går det dagevis med? Hvorfor kan dere ikke møtes i noen timer? Dagsturer? Bor hun mange timer unna, så kan vel unga sove i bilen på vei hjem? Anonymkode: 5212a...2ab Altså det er ikke jeg som krever at hun skal være med meg mange dager I strekk. Vi har vært flere ganger sammen mange dager I strekk Ja, men nå har hun ikke 2 timer til meg en gang på en hel mnd og selvfølgelig bare Når daten drar å jobber borte i 2 uker. For noen mnd siden så hadde jeg ikke samme barnefri helg som henne, måtte bytte helg med x-en min pga noe. Også ble hun sur fordi jeg ikke hadde samme frihelg som henne. Og begynte å si at det er dumt at jeg ikke hadde frihelg akuratt den frihelgen. Det vat jo selvfølgelig en helg daten hennes var I London på guttetur. Men Hva med de andre frihelgen som jeg har samtidig som henne? Nei da eksisterer jeg ikke. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e
Gjest O.G. Skrevet 10. april 2020 #16 Skrevet 10. april 2020 Det der er ikke venninnen din. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inviterer meg på besøk Ja? Mener du at det VIKTIGSTE er at hun inviterer meg på besøk? Nesten vært bedre om hun ikke hadde invitert meg. Hva er vitsen med å invitert noen på besøk Når du er mentalt fraværende og sitter å prater med daten på tlf i 4 timer ? Ts Anonymkode: 1b62e...f7e
semperflorens Skrevet 10. april 2020 #17 Skrevet 10. april 2020 (endret) Løsningen er veldig enkel, du må fase ut dette vennskapet. Du må ikke ta initiativ, og hvis hun gjør det, takker du nei. Ikke noe "beklager og unnskyldninger om hvorfor det ikke passer" og ikke noe "kanskje en annen gang", bare kort og greit "nei, det passer ikke". La det gå lenger og lenger tid før du svarer, hold svarene korte og tilslutt vil hun slutte å kontakte deg. edit: og hvis hun aldri tar hintet, må du slutte å svare helt. Endret 10. april 2020 av semperflorens 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #18 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, semperflorens skrev: Løsningen er veldig enkel, du må fase ut dette vennskapet. Du må ikke ta initiativ, og hvis hun gjør det, takker du nei. Ikke noe "beklager og unnskyldninger om hvorfor det ikke passer" og ikke noe "kanskje en annen gang", bare kort og greit "nei, det passer ikke". La det gå lenger og lenger tid før du svarer, hold svarene korte og tilslutt vil hun slutte å kontakte deg. edit: og hvis hun aldri tar hintet, må du slutte å svare helt. Ja. Kanskje jeg bør gjøre det på den måten, eller bør jeg fortelle henne alt dette som jeg har fortalt dere her? Føler kanskje jeg burde si disse tingene til henne. Men på en annen side så føler jeg at det kommer til å bli sånn fake hvis hun plutselig skal begynne å prioritere meg bazaars fordi jeg sier ifra om at hun ikke gjør det og ikke fordi hun selv ser det og vil det. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e
semperflorens Skrevet 10. april 2020 #19 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Kanskje jeg bør gjøre det på den måten, eller bør jeg fortelle henne alt dette som jeg har fortalt dere her? Føler kanskje jeg burde si disse tingene til henne. Men på en annen side så føler jeg at det kommer til å bli sånn fake hvis hun plutselig skal begynne å prioritere meg bazaars fordi jeg sier ifra om at hun ikke gjør det og ikke fordi hun selv ser det og vil det. Ts Anonymkode: 1b62e...f7e Hvis det var snakk om et par ganger ville det vært verdt å snakke med henne. Men hun har holdt på sånn lenge. Tlfsamtalen på 4 t mens du var der er utrolig frekt og viser tydelig hva hun mener om deg og "vennskapet" deres. Jeg ville droppet henne som venn utelukkende pga det og i hvert fall når alt det andre kommer i tillegg. Jeg ville ikke giddet å bruke energi og tid på å fortelle henne hvorfor, bare fase henne ut. Men hvis du vil snakke med henne, er det en mulighet. Bare vær obs på at hun vil prøve å manipulere deg igjen og mest sannsynlig spille offer. Det enkleste er å fase henne ut.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 4 timer siden, semperflorens skrev: Hvis det var snakk om et par ganger ville det vært verdt å snakke med henne. Men hun har holdt på sånn lenge. Tlfsamtalen på 4 t mens du var der er utrolig frekt og viser tydelig hva hun mener om deg og "vennskapet" deres. Jeg ville droppet henne som venn utelukkende pga det og i hvert fall når alt det andre kommer i tillegg. Jeg ville ikke giddet å bruke energi og tid på å fortelle henne hvorfor, bare fase henne ut. Men hvis du vil snakke med henne, er det en mulighet. Bare vær obs på at hun vil prøve å manipulere deg igjen og mest sannsynlig spille offer. Det enkleste er å fase henne ut. Ja, jeg tenker også det at hun vil manipulere og vri det over på meg eller noe sånnt. Jeg kom faktisk på en hendelse til som har skjedd 2 ganger ute på byen (før hun fant denne daten), hun pleide bare å forsvinne med en fyr inne på utestedet og bare la meg stå igjen alene. Så jeg sitter nå her å tenker at hun har enormt behov for oppmerksomhet fra menn og at hun I alle situasjoner velger menn fremfor venniner. Takk for gode råd 😊 Ts Anonymkode: 1b62e...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå