Gå til innhold

Smerter i fot (ankel) ved gange

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse dager har vi startet å gå mye tur. Stort sett hver dag, i ulendt terreng. De siste dagene har jeg dog hatt veldig vondt, særlig i høyre ankel. 

Jeg har gode sko, men de er lave, kanskje høye sko vil hjelpe? Jeg er overvektig, så det er ganske stor belastning på beina mine..men likevel. For 5-6 år siden fikk jeg betennelse i sen under foten første gang, det var også når jeg gikk masse. Ble sykemeldt den gangen, fordi smertene var veldig sterke, men det gikk over uten særlig behandling utover smertestillende en kort periode. Etter den episoden har jeg fortsatt å gå turer, men ikke i like stor grad som jeg gjør nå. 

Har dog ikke lyst til å stoppe, siden jeg ønsker å gå ned i vekt. Og nå har jeg klart å gå turer nesten hver dag i 3 uker, så jeg vil helst fortsette 😅. Men er det noe man kan gjøre mtp smerter i beina/ankelen?

Jeg tenker å ta kontakt med legen eller fysio hvis jeg ikke finner en løsning selv. Men jeg føler ikke at det haster, så jeg ønsker ikke å okkupere plassen til noen syke hos legen akkurat nå..

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...