Gå til innhold

Mat og drikke på tur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere med av mat og drikke på en dagstur i skogen eller på fjellet ?

Anonymkode: a6934...655

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I skogen: 1/2 liter PepsiMax. På fjellet: niste, sjokolade, nøtter - the works.

Anonymkode: aea67...4f3

AnonymBruker
Skrevet

pølse på termos, pølsebrød, ketchup, sprøstekt løk, sjokolade, potetgull, brus 

Anonymkode: 07ee5...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pizzasnurrer.

Horn med ost og skinke.

Pølser på termos.

Suppe på termos med brød/rundstykker.

Påsmurte baguetter.

Polarbrød med skinkeost eller omelett. 

bixit kjeks eller kvikk lunch til dessert.

Anonymkode: 7c702...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer enormt. 

I dag tok vi med nybakt brød, røkelaks, spekeskinke, en majonestube, agurk og paprika. Og tok frokosten på fjellet. 

I morgen har jeg planlagt pølser av and og svin, innbakt i brød, gratinert med ost, og en god dippingsaus. 

Vi har alltid med vann. Innimellom kaffe. I morgen skal vi ta med oss to øl. (er kun to voksne)

Stikker vi ut spontant blir det litt frukt og sjokolade, mulig et påsmurt rundstykke, en quiche fra fryseren, eller lignende. 

Anonymkode: 8db31...bf9

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg på tur tar jeg stort sett alltid med bagetter med pålegg, gjerne med pålegg som smaker litt, som fiskepudding med salatblader og dressing, egg med salatblader og ansjos og rostbeef med remulade osv. Skal vi tenne bål eller grille, blir det oftest pølser og pølsebrød pluss potetsalat. Har ofte med rå løk.

Jeg drikker sjelden brus, men liker å ha med det på tur. Halvannen liter cola og en halv liter vann. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke flink til å ta med niste, blir en termos med kaffe, ei vannflaske og litt frukt. 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Noen ganger brødskiver med pålegg, pølse på termos, lapskaus på termos, pizzasnurrer, lefse med forskjellig pålegg.

Kaldt drikke, kaffe, sjokolade eller boller el.l. ferdig oppskjært frukt.

Anonymkode: 3f69b...94a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor lang tur og hvor lenge jeg regner med å være ute. Heldagstur kan være med komplett matpakke, vannflaske, termos med kaffe og litt frukt.

For en liten tur på et par timer tar jeg med vannflaske og/eller termos med te eller kaffe og kanskje en kjeks.

Anonymkode: 74cbf...056

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det skogstur med sen lunch hver dag i påsken, så jeg prøver å variere litt.  I går hadde jeg med påsmurte ferske rundstykker, appelsin og Kvikk-lunch. Saft til barna, vann og kaffe til oss voksne.  I dag tok vi med engangsgrill siden vi skulle til et lite vann hvor det er helt trygt å bruke grillen, så da ble det pølser med brød/ lompe. Det blir nok en matpakke-variant både lørdag og søndag, men på mandag skal vi låne uteplassen på en hytte hvor vi har tilgang til ordentlig grill, så da blir det nok et litt mer avansert grillmåltid :) 

Anonymkode: 7f4cd...90d

Skrevet

Tar med en engangsgrill, pølser, pølsebrød og øl i dag. Bare venter på at sola skal komme frem 😄

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har blitt mange og lange dagsturer denne uka. Vi er to venninner som har dradd ut på tur med barna hver morgen og tatt både frokost og lunsj i det fri. Vi har jevnt over med drikke (vann, brus og kaffi), påsmurt matpakke og frukt. Litt sjokolade er også obligatorisk! En dag kjøpte vi ferdig smurt mat på en Shell-stasjon. Den var faktisk veldig bra. Første dag oppdaget vi at toalettene var avstengt. Det medførte at en dorull nå er med i ryggsekken, ikke bare av hensyn til barna. Kombinasjonen av morgenkaffi og mosjon har virkning på noen og enhver!

Anonymkode: 0fcf7...cb4

• Liker 1
Skrevet

I dag tar jeg faktisk med boller, så tar kameraten min med kaffe. Fint vær i dag, og da er det jo hyggelig med en kaffepause i løpet av turen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...