AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Hei. Har funnet mamma sin gamle gitar (kan ikke spille gitar men var sett noen YouTube videoer så vet så langt bare hva strengene heter) å tenkte å lære litt. Problemet er at hvis jeg spiller på strengene uten å å gjøre/lage en akkord så lager sen lyd uten problem. Men når jeg f.eks. Holder inne A strengen å spiller på bare den kommer det en slags skurrende lyd. Noen som vet hva jeg gjør feil. Tror ikke det er gitaren som er problemet egentlig. Men den er jo ganske gammel blitt da selvfølgelig. Den er jo ikke helt ny. (Den er stemt) Anonymkode: f6c36...346
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Strengen slår borti båndene. Det kan hjelpe å heve strengene eller justere halsen, men er gitaren slitt på en bestemt måte så kan det hende den må justeres av profesjonelle. Dette er litt avansert men: http://www.elgitar.com/gitaroppsett/start Om du søker på guitar fret buzz på youtube så finnes det videoer om de forskjellige grunnene til at dette kan skje. Her er en: Anonymkode: e33bd...095
Missbehave Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Det beste tipset er at når du holder grep, hold fingeren så nær båndet som mulig. For eksempel hvis du skal spille en G-akkord, skal pekefingeren på andre bånd på A-strengen, langfingeren på 3 bånd på E-strengen (den øverste) og lillefingeren på den nederste E-strengen, men hold fingrene så nær båndene som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå