AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Er bekymret for min mor som er i full jobb i barnehagen. Sprek som en ungdom og god helse. Hun er likevel over 65 og har hatt brystkreft. I følge henne må hun tilbake på jobb, noe hun ikke har noen problemer med. Er også bekymret for å sende barnet mitt i barnehagen hvis det vil være betydelig mindre ansatte. Bor på en liten øy hvor alle kjenner alle, og hvis det skal tas hensyn til alle i risikosonen vil det være en god del som må holde seg hjemme. Både jeg og mannen min har samfunnskritiske jobber, så hun har vært i barnehagen denne perioden også, har dessverre ikke muligheten til å ha henne hjemme. Anonymkode: 1fe93...1f6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Alle risikosonen kan ikke være hjemme fra jobb, nei. Jeg jobber i helsevesenet, og flere jeg jobber med er i en risikogruppe. På jobb må de uansett. Anonymkode: 7af41...8d2 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Korona vil være her i kanskje all fremtid, akkurat som influensa. Det er ikke mulig at halve befolkninga skal isoleres resten av livet, og hva skulle poenget være? Hvor meningsløst blir det livet, og hvor fattige vil vi bli? Hvordan skal vi fø på alle sammen? Anonymkode: 6edd9...daa 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Tror det kommer ann på hva slags risikogruppe man er i. De med kreft og de som går på immundempende medisiner blir bedt om å holde seg hjemme, tross alt ganske alvorlig risikogruppe hvor lite skal til generelt sett for å tippe dem over på feil side. Alle de andre med astma, diabetes osv må nok forventes å gå på jobb. Anonymkode: da606...348 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Korona vil være her i kanskje all fremtid, akkurat som influensa. Det er ikke mulig at halve befolkninga skal isoleres resten av livet, og hva skulle poenget være? Hvor meningsløst blir det livet, og hvor fattige vil vi bli? Hvordan skal vi fø på alle sammen? Anonymkode: 6edd9...daa Men det er din mening. Jeg lurer på om det finnes regler for dette. Når har jo Erna uttalt på pressekonferansen at de som ikke skal i barnehage og på skole er barn som er i risikosonen, og barn som har foreldre eller søsken i risikosonen. Hvorfor skal de ansatte i risikosonen på jobb? Anonymkode: 1fe93...1f6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 Hun bør få fritak. Min mor som jobber i helsevesenet er 65 år og har fått beskjed om at hun er fritatt å jobbe med alt som i det hele tatt mistenkes har korona. Anonymkode: 43dfb...e5f
Krantz95 Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 (endret) Fra FHI: Basert på opplysninger fra utbruddene i Kina, Italia, Storbritannia og USA er følgende grupper overrepresentert blant pasienter med alvorlig forløp av covid-19: Personer over 65 år. Voksne personer med kroniske sykdommer som hjerte-karsykdom (inkludert høyt blodtrykk), diabetes, kronisk lungesykdom og kreft. I de utenlandske studiene er det særlig eldre personer med alvorlige, kroniske sykdommer som har hatt behov for sykehusinnleggelse og behandling på intensivavdeling. Det er usikkert om voksne personer med velbehandlede, kroniske sykdommer har forhøyet risiko for alvorlig forløp av covid-19. Endret 10. april 2020 av Krantz95
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 Her er et utdrag fra rapporten til ekspertgruppa: Anonymkode: 5b176...e71
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 En løsning på både dette problemet, og det tilsvarende problemet i skolen kunne vært å gjøre om eksamen til barnehagelærer- og lærerstudentene til bestått/ikke bestått så kunne man tatt disse inn som vikarer, mens ansatte i risikogruppen kunne vært hjemme. Anonymkode: 53008...5ea
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 Kan hun ikke høre med fastlegen din, hva h*n mener? Mange i risikogruppen er godt medisinert slik at man ikke løper noen ekstra risiko likevel, men alder er vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 3c676...70c 2
altflyter Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Alle i risikosonen kan ikke være hjemme fra jobb. Er selv i risikosonen og jobber i et yrke hvor jeg er svært utsatt for smitte. Hvis alle i risikosonen skulle vært hjemme, hadde ikke ting gått rundt. 2
Anbefalte innlegg