Badesåpe Skrevet 10. april 2020 #1 Del Skrevet 10. april 2020 Jeg skal flytte til andre siden av landet, og må derfor finne en leilighet å leie så fort som mulig (kort varsel). Utenom bilder på finn.no og infoen der, hva bør jeg spør om? Finne ut av? Jeg har ikke sjans å sjekke ut steder, jeg må flytte opp dit innen en mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Del Skrevet 10. april 2020 Få skikkelige bilder som er tatt nå, og ikke for mange år siden. Spør hva som er inkludert i leia og ikke. Parkeringsplass? Avstand til busstopp og butikk? Turmuligheter? Anonymkode: 06075...dfd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann3030 Skrevet 10. april 2020 #3 Del Skrevet 10. april 2020 Facetime den. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillan Skrevet 10. april 2020 #4 Del Skrevet 10. april 2020 Burde kanskje fått en slags garanti på at den var i forskriftsmesig stand (fri for skadedyr, fukt osv). Mulig det er et pluss at det er en godkjent leilighet hvis det er i et hus med flere enheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Del Skrevet 10. april 2020 Også må du finne en best mulig måte å presentere deg selv på. Lag en bolig-cv med referanser, jobb, hobbyer etc og gjerne en kredittsjekk av deg selv. Jeg som utleier hadde hatt problemer med å leie ut til en jeg ikke møtte, og jeg tror det er nettopp en slik utleier du vil til, fremfor en som ikke bryr seg. Anonymkode: a383d...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badesåpe Skrevet 10. april 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 10. april 2020 Er det innafor å spørre utleier om de har barn feks om det er en kjeller/Sokkelleilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Del Skrevet 10. april 2020 Ikke lurt, men om du er desperat så kjør på. Pass på at du i alle fall ikke får en tidsbestemt kontrakt du ikke kommer deg ut av på et år. Helst så kort oppsigelsestid som mulig. Gjerne 1 måned. Be skriftlig om å få tilsendt bilder som viser tilstanden på leiligheten akkurat nå. Sånn at du ikke kommer dit og ser at vasken er knust og utleier ber deg om å erstatte den. Vær veldig nøye med hvem som har vedlikeholdsansvar for hva. Spør om det er mye naboklager og om leiligheten er godt isolert for lyd og kulde. Anonymkode: 6db03...dfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Del Skrevet 10. april 2020 4 timer siden, Badesåpe skrev: Er det innafor å spørre utleier om de har barn feks om det er en kjeller/Sokkelleilighet? Det skal det jo stå i annonsen om hva slags type leilighet det er! Men gjør som en av de over foreslo, FaceTime med huseier slik at du kan få se leiligheten live! Og lykke til😊 Anonymkode: 00644...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Del Skrevet 10. april 2020 Vi hadde visning med ene leieboeren på FaceTime, helt glimrende det! 😊 Sørg for å at det er 3 mnd oppsigelse slik at du har mulighet til å finne noe annet om du ikke liker deg. Vilkårene står gjerne på finn, så det er ikke noe du trenger å spørre om da. Kan ellers være lurt å spørre litt rundt lydisolering om du skal bo i sokkel med barnefamilie over. Anonymkode: a85d7...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #10 Del Skrevet 11. april 2020 Få oversendt kontrakten de bruker. Noen utleiere har rare krav (ikke lov med besøk i helgene), andre ønsker at du skal passe barna deres eller måke snø og klippe plen. Andre sier "alt er inkludert" og så viser det seg at der ikke er internett, eller at du deler strømmåler med en annen enhet. Mange rare varianter. Sjekk oppsigelsestid og hvordan de gjør det med depositumkonto. Et alternativ til å ta noe usett er å leie seg inn på et rimelig hotell/motell noen dager og gå på visninger. Eller leie air bnb en uke eller to. Vet ikke hvordan coronaen pvirker disse tingene, men det sjekker du fort. Anonymkode: fcd99...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 11. april 2020 #11 Del Skrevet 11. april 2020 Jeg har gjort dette noen ganger, går stort sett bra. Ikke betal noe på forhånd, ikke forvent alt for mye av leiligheten, og ikke ha for lang oppsigelsestid, så du kan finne noe annet om det er krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badesåpe Skrevet 11. april 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 11. april 2020 Hvordan er det med bindingstid? Hvor vanlig er det å binde for 1, 2, 3 år, eller ha tidsubegrenset ergo kan flytte inn og så ut etter feks 6 mnd pga noe skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå