Gå til innhold

Få besøk av familiemedlem som har gjennomgått covid-19?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du gjort det? Hvor lang tid skulle det evt gått etter at vedkommende ble frisk?

Anonymkode: 8f953...e42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vedkommende er erklært frisk og ikke bryter noen regler for isolasjon/karantene, hadde jeg ikke hatt noen problemer med det, nei.

Anonymkode: 577c6...443

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Nei. For nå viser det seg at viruset kan «sovne» og blusse opp igjen etter 4 uker. Så hadde ventet minst minst 4 uker etter de første 14 dagene i karantene.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Hell no!! Hadde han/hun vært syk i januar/februar så mulig. 

Men kun for noen uker siden. Nei! 

Jeg er i risikogruppen og er i jobb. Tar ikke sjansen. 

Skrevet

Nei, ikke etter de nye rapportene om at viruset kan blusse opp igjen etter flere uker. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vedkommende er erklært frisk og ikke bryter noen regler for isolasjon/karantene, hadde jeg ikke hatt noen problemer med det, nei.

(Kan legge til at jeg ikke er redd for å bli smittet. Hadde jeg vært 65+ med underliggende sykdommer, ville jeg sannsynligvis ha sett annerledes på det.)

Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Kan legge til at jeg ikke er redd for å bli smittet. Hadde jeg vært 65+ med underliggende sykdommer, ville jeg sannsynligvis ha sett annerledes på det.)

Men du kan smitte noen som er i risikogruppene.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Men du kan smitte noen som er i risikogruppene.

Nei, for jeg er ikke med noen nå. Smitter ikke andre hjemme i boligen min.

Skrevet
15 minutter siden, WhisperingWind said:

Nei. For nå viser det seg at viruset kan «sovne» og blusse opp igjen etter 4 uker. Så hadde ventet minst minst 4 uker etter de første 14 dagene i karantene.

Det er bare tull. Det som skjer er at land har ikke nok sengeplasser eller nok tester. Så de får en hurtigtest, for å så bli sendt hjem erklært friske. Så kommer de tilbake for testing og tester positivt. Husk at testene på markedet har et lav prosenttreff. 

All vitenskapelig bevis til nå tilsier at man bare blir smittet en gang, og at det ikke blusser opp. 

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet
6 minutter siden, Mann3030 skrev:

Det er bare tull. Det som skjer er at land har ikke nok sengeplasser eller nok tester. Så de får en hurtigtest, for å så bli sendt hjem erklært friske. Så kommer de tilbake for testing og tester positivt. Husk at testene på markedet har et lav prosenttreff. 

All vitenskapelig bevis til nå tilsier at man bare blir smittet en gang, og at det ikke blusser opp. 

Det er ikke noe vitenskapelig bevist. For det har ikke gått lang nok tid. Og som jeg skrev så skrev jeg akkurat det. At symptomene kan bli så små at man tror man er frisk.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for jeg er ikke med noen nå. Smitter ikke andre hjemme i boligen min.

Hvor lenge skal du sitte i isolasjon da?

AnonymBruker
Skrevet

Altså, vedkommende er tilbake i jobb på sykehus. Så hvis DET anses som greit, så må vel besøk være det?

TS

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, vedkommende er tilbake i jobb på sykehus. Så hvis DET anses som greit, så må vel besøk være det?

TS

Høres ut som om vedkommende ikke burde være på jobb enda.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Høres ut som om vedkommende ikke burde være på jobb enda.

Vedkommende har fullført alle dager med isolasjon og symptomfrihet etter gjeldende regler. Ts

Gjest WhisperingWind
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende har fullført alle dager med isolasjon og symptomfrihet etter gjeldende regler. Ts

Joda, men nå har det kommet frem nye resultater om at vedkommende fremdeles kan være syk.

• Opprett ny...