Gå til innhold

Raseriutbrudd, adhd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag legger jeg ut et lite påskeegg til ungene, på 10 og 13. De får hver sin rebus, og leter etter egget. Jeg legger meg litt i selen for at det skal være moro. 

Idag fikk 10-åringen raseriutbrudd pga at rebusen var for enkel. I tillegg buser pappaen seg opp og blir forbannet pga barnets reaksjon, så det blir huskestue her. Er så trist at det skal være slik, og nå vil jeg bare grine 😥😥😥

Anonymkode: 5da42...32d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes trist ut. Får hen ofte raseriutbrudd? Hvordan prøver dere å møte 10-åringen på følelsene? 

Anonymkode: cae01...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Ikke legg så mye i raseriutbruddet, kan være 10åringen er usikker på om hen tørr å vise at hen er sinna. Derfor finner hen er grunn til å bli sinna over for å bli mer sikker på seg selv. 

Anonymkode: 90509...865

AnonymBruker
Skrevet

Har også en 11 åring med adhd med raseriutbrudd. Vi får god hjelp på hvordan håndtere han av abup. Har hjulpet veldig når vi har lært teknikker på hvordan møte han.

Anonymkode: 0becc...042

Skrevet

Raseriutbrudd er et barn dom ikke klarer å håndtere følelsene sine og påvirkes av tilrettegging for å mestre å håndtere sinnet sitt. Jeg har erfaring fra å jobbe med dette og trsumesensitiv omsorg du finner mer på nettet, her ser dere hvordan dere kan jobbe. Først må bsrnet være trygg helt trygg. Åh nå så jeg du ble lei deg kom skal jeg hjelpe deg. Og bare roe ned og så til slutt få svar på Hva var det og da er det at raseriutbrudd er det vi som er rundt bsrnet som må tilrette for å mestre at de ikke får. 
Og følelsene som var årsak til hendelsen bygges nedenifra og gjennom gode samspillserfaringer.

så kan han pappan ta en nolle og toe seg ned og si til seg selv, Han gjorde så godt han kan så tilrettelegg bedre for en positiv medtringsopplevelse neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

La han få utløp for raseriet så lenge han ikke skader seg selv eller andre.Og vær der og ta i mot han når han er ferdig.Da trenger han dere. Og ofte klar for å snakke og.Men hjelper ikke å kjefte og mase når raseriutbruddet holder på.Da kan det bli verre eller han ikke hører noe dere sier uansett!

Søk hjelp hos bup om dere ikke klarer det eller føler dere trenger mer hjelp!

Anonymkode: 4ccec...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...