AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 En gjenganger blant kvinnelige kollegaer og venner er klaging over hvor kjedelig det er med all klesvasken. Skittentøysdunken er full og klær henger til tørk hele tiden. Selv har jeg vaskekjeller (fellesvaskeri), og vasker bare hver 14. dag. Vi er to personer i husstanden. For meg er klesvask den minst kjedelige delen av husarbeidet Anonymkode: 3b00b...b66 3
Orchideae Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Daglig. Men det plager meg ikke. 2 voksne, 2 barn. 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Hver 14. dag? Oi, da har du mye å gå igjennom eller bruker du de samme klærne lenge? Her er jeg alene, og jeg vasker vel i snitt en maskin hver 3. dag eller så. Anonymkode: 54f4f...84f 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Nesten daglig. 2 voksne. Per uke vasker vi nok 2 håndklevask, 1 sengetøy, 3 med treningstøy, 1 ull, 3 med farga/hvitt tøy, 1 egen med sokker pga røytende hunder. Ser at vi må endre vanene våre om vi blir flere i familien. Anonymkode: 213c8...6c5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 Hver dag... er meg,en ettåring med reflux og en tenåring... Anonymkode: cd2d6...f92
tirben Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Jeg vasker håndklær og sengetøy en gang i uken, og ellers klær kanskje en gang i uken. Nå i disse koronatider, vasker jeg kanskje hver 14.dag, og knapt det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 Vi er 4 og må nesten si daglig. Nå er ungene i slutten av tenårene og det blir endel treningstøy og store håndklær. Da den ene ikke var hjemme på noen måneder kunne det gå dagesvis før neste maskin. Jeg er blitt mer bevisst enn tidligere, vasker så fulle maskiner som mulig, lavere temperaturer og bruker plagg lenge før de vaskes. Anonymkode: 7acfe...fc5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gjenganger blant kvinnelige kollegaer og venner er klaging over hvor kjedelig det er med all klesvasken. Skittentøysdunken er full og klær henger til tørk hele tiden. Selv har jeg vaskekjeller (fellesvaskeri), og vasker bare hver 14. dag. Vi er to personer i husstanden. For meg er klesvask den minst kjedelige delen av husarbeidet Anonymkode: 3b00b...b66 Folk klager, Ts, over husarbeidet (og mye annet) for å etablere at de er «travle og viktige mennesker». I realiteten finnes det selvsagt ikke et eneste menneske i Norge som uten å velge det selv bruker mer enn en time eller to på husarbeid i uka. Og det er like selvsagt helt overkommelig. Jeg vasker klær en gang i uka. Det er fordi jeg satser på å ikke eie mer enn nødvendig, og det er (eller min vurdering) en ukes forbruk av klær. Når jeg vasker ull eller sikle så blir det to maskiner. Og så vasker jeg sengetøy ukentlig. Men det e så lite bry at det ikke teller. Anonymkode: a66a7...12a
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver 14. dag? Oi, da har du mye å gå igjennom eller bruker du de samme klærne lenge? Her er jeg alene, og jeg vasker vel i snitt en maskin hver 3. dag eller så. Anonymkode: 54f4f...84f Bortsett fra truser og sokker bruker jeg det meste av klær to-tre dager (ikke på rad), og olabukser bruker jeg mye lenger før jeg vasker dem. Vaskekjelleren har store maskiner, tørketrommel og tørkeskap, så jeg synes det går veldig greit jeg Anonymkode: 3b00b...b66 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Vi er 1,5 personer og jeg vasker gjennomsnittlig 2 maskiner i uka. Av og til 3 og av og til 1. Har nok klær så jeg kan fylle maskina. Anonymkode: 0fb18...49b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #12 Skrevet 10. april 2020 Vi er 2 voksne og jeg vasker mye mer klær nå enn da jeg var singel. Mannen min bruker t-skjorter kun en gang, og bokserne hans syns jeg tar mye plass på tørkestativet. Vi har nå kjøpt en vask/tørk-maskin, og det er veldig deilig å bruke den til sengetøy, håndklær og klær som sokker. Vi vasker nok 2-3 maskiner i uka, men ser aldri bunnen av skittentøyskurven. Anonymkode: 86224...56c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #13 Skrevet 10. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Folk klager, Ts, over husarbeidet (og mye annet) for å etablere at de er «travle og viktige mennesker». I realiteten finnes det selvsagt ikke et eneste menneske i Norge som uten å velge det selv bruker mer enn en time eller to på husarbeid i uka. Og det er like selvsagt helt overkommelig. Jeg vasker klær en gang i uka. Det er fordi jeg satser på å ikke eie mer enn nødvendig, og det er (eller min vurdering) en ukes forbruk av klær. Når jeg vasker ull eller sikle så blir det to maskiner. Og så vasker jeg sengetøy ukentlig. Men det e så lite bry at det ikke teller. Anonymkode: a66a7...12a Tror ikke du kan snakke på vegne av hele Norges befolkning her. Hvor lang tid husarbeid tar kommer helt an på hvilken bolig man har og hvor mange som bor der i hvilke aldersgrupper. Bor selv i et stort hus og trenger mer enn to timer i uka på å holde det rent og støvfritt selv om vi bare er 2 personer. Om jeg kun hadde brukt 2 timer hver uke hadde det blitt mer og mer skittent og støvete her for hver uke. Anonymkode: 213c8...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #14 Skrevet 10. april 2020 Vaskemaskinen går i snitt en gang om dagen (i blant litt). Det vil si, i blant tre ganger på en dag, det spørs hva jeg driver med av husarbeid, om jeg skifter på senger eller vær og vind. Har flere barn, så ned mildt og vått vær blir det ekstra klesvask. Anonymkode: 4b8b9...e1b
Ullvott Skrevet 10. april 2020 #15 Skrevet 10. april 2020 Hvis bare alle var som jeg.... Vi er to voksne, og har vel 4-5 klesvask hver uke. Jeg kunne sikkert hatt litt færre vask i gjennomsnitt ved å vente til det er helt tomt for undertøy, sengetøy, håndklær osv, men jeg liker ikke ha så mye skittent tøy liggende. Sant å si ser jeg virkelig ingen vits i å konkurrere om å vaske verken oftere eller sjeldnere enn andre, heller. Dette funker for meg. Hvis annenhver uke funker for deg - fint for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #16 Skrevet 10. april 2020 Stort sett en gang i uka, to i huset litt sjeldnere på sommeren, har mye ull på vinteren som selvsagt er egen maskin. Anonymkode: 9d96e...224
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #17 Skrevet 10. april 2020 42 minutter siden, Ullvott skrev: Hvis bare alle var som jeg.... Vi er to voksne, og har vel 4-5 klesvask hver uke. Jeg kunne sikkert hatt litt færre vask i gjennomsnitt ved å vente til det er helt tomt for undertøy, sengetøy, håndklær osv, men jeg liker ikke ha så mye skittent tøy liggende. Sant å si ser jeg virkelig ingen vits i å konkurrere om å vaske verken oftere eller sjeldnere enn andre, heller. Dette funker for meg. Hvis annenhver uke funker for deg - fint for deg. Jeg regner med det er meg du sikter til her, men jeg la da virkelig ikke opp til en konkurranse i klesvask..... Var bare litt nysgjerrig på på hva som var vanlig ettersom jeg av og til har fått noen rare reaksjoner på at jeg vasker så sjelden, og at jeg ikke synes klesvask er et ork ☺️ Anonymkode: 3b00b...b66 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #18 Skrevet 10. april 2020 Vet ikke, så ofte som det trengs. Det er ikke skittent før det lukter eller har flekker Anonymkode: a45f9...bbe
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #19 Skrevet 10. april 2020 Hver dag, to voksne Anonymkode: 5da9f...af6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #20 Skrevet 10. april 2020 Kommer sikkert an på om de har barn, antall, hvor gamle de er, om de trener ofte(treningstøy) osv. Jeg bor alene så jeg produserer ikke allverden med skittenklær, i snitt kanskje en gang hver tredje uke, og da fordi jeg som regel går tom for truser før noe annet:P Siden jeg har fellesvaskeri vasker jeg noen ganger dersom jeg har nok til å fylle en maskin eller om kurven er full, selv om jeg har mer rene klær. Anonymkode: a1ed4...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå