AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Del Skrevet 10. april 2020 Hei Jeg er 22 år og dame (hvis relevant). Jeg er i risikogruppen (har crohns (aktiv sykdom nå med blødninger), går på høy dose kortison, har astma, nedsatt nyre/lever/lungefunksjon, høyt blodtrykk nå pga crohnsen, immunsystemet mitt er sykt og jeg har en blodsykdom. Tror alt dette var det som er relevant i denne sammenheng, som jeg kom på). Jeg har holdt meg isolert, men vært på apoteket hver uke (må det pga medisiner) og i butikken noen ganger samt min bror bor hos meg nå fordi jeg er så syk (siden før corona) og han har også handlet til oss noen ganger (men brukt hansker/vasket seg godt). Jeg har jo mye trøbbel med magen til vanlig, har også migrene og kan bli uvel til tider - så syns det er veldig vanskelig å vite om det kan være corona eller ikke fordi symptomene ikke er helt ulikt hva jeg har ellers. Her er symptomene: - Ekstremt vondt i hodet (har tatt alle medisiner jeg har mot migrene, men det hjelper ikke. Hatt konstant ekstremt vondt i hodet 3 dager. - Feber (fryser/kaldsvetter/svetter om hverandre). - Kan sovne midt på dagen og sover plutselig i 3-4 timer og min bror klarer ikke vekke meg tross harde forsøk. - Sover dog elendig på nettene og våkner i 9-tiden uansett når jeg la meg (sovnet ikke før 4.30 ca i natt pga hodet). - Kvalm og urolig i magen, mangler matlyst. - Verker i ryggen og musklene av og på. - Er veldig tett i pusten (har vært uvanlig tett en stund, men nå tar jeg mer astmamedisin enn jeg noengang har hatt behov for så lenge jeg kan huske). Er også tett i nesen. Bruker nesespray og bisolvon (sliter med å få opp slimet). Går også på Aerius allergitabletter for pollenallergi. - Sliten i brystet/vondt/øm. - Føler meg generelt uvel. Er så usikker på om det bare er «det vanlige» eller om jeg kan ha fått corona. Vet ikke helt hva man skal gjøre hvis man lurer? Har egentlig ikke så lyst å kontakte fastlegen, føler hun syns det er irriterende at jeg er så mye syk («har du vært på sykehus IGJEN nå/de skriver at du skal ta blodprøver hver uke, men er du ikke enig i at vi dropper det?» for eksempel). Har noen tips/råd/hjelp? 🤓🙈 (Er ikke redd, men håper selvsagt at det ikke er corona pga at jeg er i risikogruppen og jeg har ligget i respirator med svineinfluensa tidligere og syns det var fælt.) Anonymkode: f1002...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 10. april 2020 #2 Del Skrevet 10. april 2020 Ta kontakt med legen. Så får hun heller synes du er dust. Det er tross alt jobben hennes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Del Skrevet 10. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt meg isolert, men vært på apoteket hver uke (må det pga medisiner) Anonymkode: f1002...8cc Handler du på nett, så kan du jo få kjørt det hjem hvis du må holde deg inne. Det kan du kanskje med matvarer også der du bor? Anonymkode: aa36e...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Del Skrevet 10. april 2020 16 minutter siden, Lama_Drama skrev: Ta kontakt med legen. Så får hun heller synes du er dust. Det er tross alt jobben hennes! Men hva vil skje? Vil det gjøre noen forskjell? Slik jeg oppfatter det vil jeg vel ikke bli testet, for jeg så i avisen at det kun er helsepersonell og de som skal/er på sykehus? Leste også at man ikke skulle kontakte lege hvis ikke det var snakk om alvorlig sykdom/sykehusinnleggelse? 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler du på nett, så kan du jo få kjørt det hjem hvis du må holde deg inne. Det kan du kanskje med matvarer også der du bor? Anonymkode: aa36e...b83 Jeg så noen skrev at Meny kunne levere varer hjem, men det var 10 dagers ventetid og vi trengte mat den dagen (mange her i området har hamstret, så veldig mye var tomt slik at vi også var tomme. Var ikke mulig å få tak i brød/baguetter/rundstykker/ingenting slikt, ingen hermetikk, ingen nudler, ikke frysemat, ikke smør, ikke egg osv. Nå handlet min bror veldig mye da han var sist, så vi kommer til å klare oss lenge. Jeg spiser lite i syke perioder fra før, og har ikke matlyst/er mye kvalm så da går det lite mat. Apoteket må jeg eller min bror på med oppmøte fordi det er blant annet noen av medisinene som er veldig strenge regler rundt. Den kan heller ikke hentes ut mer enn en gang i uken, og samme dag, så er alltid tom når den skal hentes og kan ikke vente 1-3 dager på levering på posten (og posten er i matbutikken). Vi kan heller ikke få pakker levert på døren hit (det har vært problemer når jeg har forsøkt å bestille ting med hjemlevering tidligere, og jeg har sendt klage ang dette, men ikke fått svar). I tillegg koster varer på Meny mer enn andre steder og hjemlevering koster penger (vi har ikke så mye penger, begge er studenter, men jeg har måttet fryse studier og får AAP fordi jeg oversteg fraværsgrensen da jeg var innlagt og måtte operere osv). Ikke meningen å være vanskelig. 🙈🙈🙈 Anonymkode: f1002...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg