Gå til innhold

Hvor mange her er redd for smitte og hva gjør dere for å unngå det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er helst myntet på dem som overhodet ikke vil ha dette, nesten uansett hvor lenge en må vente på vaksine.

Hva (ekstreme) tiltak gjør dere og hvordan planleggere dere fremover i tid? Nå når det begynner å åpne igjen...

Anonymkode: b89ed...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er overhode ikke redd for smitte. Har alltid vært nøye på håndhygiene og følger anbefalinger. Men låser meg ikke inne. Og en uprøvd vaksine kommer jeg ikke til å ta.

Anonymkode: 9719a...23b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er overhode ikke redd for smitte. Har alltid vært nøye på håndhygiene og følger anbefalinger. Men låser meg ikke inne. Og en uprøvd vaksine kommer jeg ikke til å ta.

Da er ikke tråden for deg heller. Var liksom derfor jeg skrev det jeg gjorde i HI.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er dette tråden for DA? De som er så redde at de ikke tør handle, ikke tør få levert mat på døren og begynner å spise på møblementet stedenfor... Hva er det mer å gjøre i denne situasjonen enn å gjøre som forannevnte enten du er redd eller ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lawyam skrev:

Hvem er dette tråden for DA? De som er så redde at de ikke tør handle, ikke tør få levert mat på døren og begynner å spise på møblementet stedenfor... Hva er det mer å gjøre i denne situasjonen enn å gjøre som forannevnte enten du er redd eller ikke?

Det er det jeg spør etter? Hva tiltak gjør folk, bor de tett, bestiller de mat for å slippe ut, hva vil de gjøre fremover osv.

Burde være åpenbart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Lawyam skrev:

Kanskje skremme hverandre enda mer opp? Det fører ikke til noe godt for noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helst myntet på dem som overhodet ikke vil ha dette, nesten uansett hvor lenge en må vente på vaksine.

Hva (ekstreme) tiltak gjør dere og hvordan planleggere dere fremover i tid? Nå når det begynner å åpne igjen...

Redd det blir lenge å vente på en vaksine 😕 Jeg ikke troen på at de klarer å finne en vaksine heller.

Jeg har en forhåpning om at de finner ut at malariamedisin kombinert med hiv medisin eller en lignende cocktail stopper/reduserer farligheten av sykdommen betraktelig, så man kan hindre det at folk blir dødssyke og må ha intensivhjelp.

Foreløpig holder jeg meg mulig unna alt av folk, handler ting på nett, er kun i butikk for storhandling av mat hver 10 dag, og er nøye på håndvask. 

Jeg vil vel mykne opp litt hvis smittetall synker og det jævla viruset varer og varer og varer, men akkurat nå skal jeg i alle fall ikke mykne opp noe som helst før situasjonen blir mer avklart. Jeg tror at påskeferien kombinert med åpning av skoler+ barnehager vil føre til en kraftig oppblomstring av smitte i løpet av 2-3 uker, og den kurven ønsker jeg ikke å være en del av.

I Italia f.eks. hvorfor ligger antall døde fortsatt på 500-600 hver eneste dag, når alt har vært stengt ned i 4-5 uker? Og hvordan kan den informasjonen kombineres med at vi har vært stengt ned i 3 uker og nå er over kneika?

Synes hele situasjonen er usikker og vanskelig å få tak på - blir man immun? reaktiveres viruset så man aldri blir kvitt det, på samme måte som Hiv? Hvor mange av de unge som har blitt ordentlig syke - men overlevd - har fått varige skader på lunger, hjerne osv osv.  Når hun immunologen Spurkland sier at dette er et virus hun absolutt IKKE vil ha, så vil jeg absolutt ikke ha det jeg heller - imponerende dame!

Det er et dårlig tegn at praktisk talt alle land i hele verden stenger ned, det hadde aldri skjedd om det her var et virus som kun var farlig hvis du er 80 år eller har 3 underliggende sykdommer.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Redd det blir lenge å vente på en vaksine 😕 Jeg ikke troen på at de klarer å finne en vaksine heller.

Jeg har en forhåpning om at de finner ut at malariamedisin kombinert med hiv medisin eller en lignende cocktail stopper/reduserer farligheten av sykdommen betraktelig, så man kan hindre det at folk blir dødssyke og må ha intensivhjelp.

Foreløpig holder jeg meg mulig unna alt av folk, handler ting på nett, er kun i butikk for storhandling av mat hver 10 dag, og er nøye på håndvask. 

Jeg vil vel mykne opp litt hvis smittetall synker og det jævla viruset varer og varer og varer, men akkurat nå skal jeg i alle fall ikke mykne opp noe som helst før situasjonen blir mer avklart. Jeg tror at påskeferien kombinert med åpning av skoler+ barnehager vil føre til en kraftig oppblomstring av smitte i løpet av 2-3 uker, og den kurven ønsker jeg ikke å være en del av.

Synes hele situasjonen er usikker og vanskelig å få tak på - blir man immun? reaktiveres viruset så man aldri blir kvitt det, på samme måte som Hiv? Hvor mange av de unge som har blitt ordentlig syke - men overlevd - har fått varige skader på lunger, hjerne osv osv.  Når hun immunologen Spurkland sier at dette er et virus hun absolutt IKKE vil ha, så vil absolutt ikke ha det jeg heller - imponerende dame!

Må du tilbake på en evn jobb, om det slakkes på? Eller kan du holde deg isolert så lenge du ønsker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må du tilbake på en evn jobb, om det slakkes på? Eller kan du holde deg isolert så lenge du ønsker?

Kan jobbe hjemmefra så lenge jeg ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Jr.Garcon skrev:

Kan jobbe hjemmefra så lenge jeg ønsker det

Det er jo en enorm fordel. Jeg deler dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en enorm fordel. Jeg deler dine synspunkter.

Ja, jeg er glad for det 🙌 Hvis ikke så måtte jeg jo bare gått på jobb. Får håpe arbeidsgivere rundt omkring er flnke til å tilrettelegge for lavest mulig smitterisiko og at så mange som mulig får ha hjemmekontor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Jr.Garcon skrev:

Ja, jeg er glad for det 🙌 Hvis ikke så måtte jeg jo bare gått på jobb. Får håpe arbeidsgivere rundt omkring er flnke til å tilrettelegge for lavest mulig smitterisiko og at så mange som mulig får ha hjemmekontor.

Er jævli om en faktisk MÅ gå på jobb om en er dritredd. Det var liksom ikke slik det skulle være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jævli om en faktisk MÅ gå på jobb om en er dritredd. Det var liksom ikke slik det skulle være...

Enig i det. Skikkelig kjip drittsituasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Onkel Blå

Vasker hendene godt. Er ikke redd for viruset. Er for vaksiner som er utprøvd, og kommer derfor ikke til å ta en eventuell vaksine som ikke er utprøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig redd for å bli smittet. 

Jobber i helsevesenet så jeg har ikke annet valg enn å dra på jobb.

Vasker hender ofte, bruker antibac på mobilen. Prøver å møte så få som mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Anonym-bruker skrev:

Er veldig redd for å bli smittet. 

Jobber i helsevesenet så jeg har ikke annet valg enn å dra på jobb.

Vasker hender ofte, bruker antibac på mobilen. Prøver å møte så få som mulig. 

Uff, dette er fælt. Men du kan slappe av hjemme, da? Der har du kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje skremme hverandre enda mer opp? Det fører ikke til noe godt for noen.

Virkelighetsorientering er ikke det samme som å skremme hverandre opp. Noen mennesker vil virkelig leve i en boble. La oss andre diskutere fakta, informasjon og smittevern med hverandre.

Anonymkode: 02a39...b28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, dette er fælt. Men du kan slappe av hjemme, da? Der har du kontroll?

Ja heldigvis kan jeg det. Sitter stort sett bare hjemme når jeg har fri. Har en tendens til å tenke det verste, men håper jeg unngår smitten ved å vaske hender ofte og være kun hjemme og på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke redd i det hele tatt. Men følger selvsagt rådene for å unngå smittespredning. Jeg jobber i butikk, så tenker mest på kundene. 

Anonymkode: 5c433...56c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Enig i det. Skikkelig kjip drittsituasjon! 

Det jeg er redd for er helst for den jævlige stigmatiseringa ovet folk og at grupper blir utpekt som syndere. 

De som jobber hjemmenfra skal liksom være hysteriske individer - eller er late, egoistiske, bidrar ikke - ødelegger samfunnet.

Det er ikke så lenge siden, ca et år siden faktisk hvor jeg hørte rykter om meg selv. En omsorgsarbeider var så sur på de uføre som bare satt hjemme og klødde seg i navlen og mottok penger.

Jeg var en av de som ikke bidro.

Vel, jeg jobber hjenmenfra og har ikke belastet systemet med 5 øre i flere tiår. Jeg betaler min skatt og min moms, og jeg jobber ræva av meg døgnet rundt.

De uføre jeg kjenner skulle gitt alt for å komme i arbeid. Hvem har lyst å være syk? Og sett ned på.

Du hsr ingen garanti i dette livet om hverken liv, helse, psyke eller jobbsituasjon. Jeg kjenner flere som plutselig har fått livet sitt snudd opp og ned og plutselig er ute av stand til å jobbe som før av ulike årsaker, som tidligere klaget høylytt på disse.

Nå i denne situasjonen landet vårt befinnet seg i er det dette jeg er mest redd for skal skje. At grupper i samfunnet skal utsettes for hets og trakassering.

Håper folk ksn ha respekt og forståelse for hvreandre i denne vanskelige tiden. Det er viktigere enn noen gang å ta vare på hverandre, så vi ikke opplever at noen tullinger som plutselig starter å bruke vold og ukvemsord fordi de føler de har støtte i en murrende befolkning. Kinesere og utlendinger som skal ha skyldrn for at viruset kom, uføre som bare sitter og tar imot, hjemmeværende som ikke gidder å jobbe, rike folk som mange musunner. Du vil trenge de med penger fordi de er de som har råd til å starte noe for at du skal få jobb. De har tjent penger, men de har gitt tusenvis av arbeidsplasser. Hjemmejobbende er kanskje bedt om å jobbe hjemme fordi ledelsen ønsket å beskytte sine ansatte fra smitte slik at de arbeidsoppgavet som kan gjøres hjemmefra gjøres hjemmefra fremfor at alle på død og liv skal samles på kontoret, smitte hverandre og risikere sykefravær ogvi verste fall konkurs. 

Alt handler om smittevern. Hver person som hindrer smitte bidrar faktisk. De som ikke bidrar er de som ikke gjør annet enn å peke finget og skape fiendtlighet. Vi trenger hverandre nå alle sammen. Vi trenger ikke at synsere vet så forbanna godt hvorfor naboen er hjemme og hvordan krisen skal løses, men et så tjukke i pappen at de lager ris til egen rumpe ved å skape flere problemer i samfunnet enn vi allerede har og gir myndigheter og folk flest mer bekymringet og oppgaver å løse enn de allerede har. Vi er alle i samme båt idag. Noen står og forsøker å finne rett kurs, noen forsøket å finne en kur, noen er på øverste dekk og noen på nederste, noen, men vi kan ikke begynne å skyte hverandre på turen, for da senkes hele båten med alle passasjere oppi. Noen ønsket å skape kaos, kondpirasjonsfolka er helst politisk motivert, ofte høyrerafikale, de koser seg nå. Don't feed them.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...