AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Jeg og samboer er litt fortvilt. Mine foreldre har nå invitert alle oss barna med samboere/ektefeller og barnebarn til fellesmiddag på søndag. Min mor har både diabetes og kols. Vi kommer selvfølgelig IKKE, men de andre har meldt at dem kommer.. vi synes dette er utrolig ubehagelig og vi blir stemplet som «hysteriske». hvordan skal vi få alvoret i situasjonen til å gå opp for dem? Alle råd og tips mottas med stor takknemlighet! Anonymkode: 7e580...71e 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Tips politiet! Anonymkode: 12d86...815 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tips politiet! Anonymkode: 12d86...815 Det er hans/hennes foreldre. Nå er det du som er hysterisk. Dette problemet kan løses uten politiet, vel? Anonymkode: 552ec...4fb 19
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Send dem en link eller ti over bilder og nyheter om hvordan det er ute i verden, så kanskje det går opp ett lys for de. Anonymkode: 3f6e9...c58 2
Gåsemor Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Flott at dere følger anbefalingene 😊 det er jo ikke gøy, men dessverre ingen andre råd enn å be de følge retningslinjene og at middag kan taes senere. Ser en over skriver tips politiet, men anbefaler først å snakke med dem, og uansett hadde jeg aldri sendt politiet på egne foreldre pga. Dette. 15
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer er litt fortvilt. Mine foreldre har nå invitert alle oss barna med samboere/ektefeller og barnebarn til fellesmiddag på søndag. Min mor har både diabetes og kols. Vi kommer selvfølgelig IKKE, men de andre har meldt at dem kommer.. vi synes dette er utrolig ubehagelig og vi blir stemplet som «hysteriske». hvordan skal vi få alvoret i situasjonen til å gå opp for dem? Alle råd og tips mottas med stor takknemlighet! Anonymkode: 7e580...71e Hvis ingen av dem har symptomer så vil det mest sannsynlig gå bra. Det er alltid en liten sannsynlighet for at det kan gå dårlig og spre smitte ... Synes dere skal følge rådene. Husker ikke hvor mange personer maks det var lov å samles, men det står vel på FHI. Anonymkode: 552ec...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hans/hennes foreldre. Nå er det du som er hysterisk. Dette problemet kan løses uten politiet, vel? Anonymkode: 552ec...4fb Nei, det er jeg ikke! For dersom de ikke er interesserte i å høre på TS så er en telefon til politiet en ok ting å gjøre! Det er en grunn for at ting er som de er for tiden og dermed er det ekstra viktig å følge lover og regler! For hvis vi skal få bukt med dette så må alle trå til, det vil si at blant annet besteforeldre må klare å unngå nærkontakt med barnebarn! Anonymkode: 12d86...815 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Hvorfor skal du ødelegge for de? Hvis ikke kan ikke familie samles på 1.5 år da før vaksine forhåpentligvis kommer... Jeg la ut et bilde på instagram av min mormor på 68 år, og fikk en hat-melding faktisk av en "tulle konto" hvor jeg fikk høre hvor egoistisk jeg var! Men det var faktisk mormor som tryglet meg i å komme på besøk, da hun bor alene på bygda. Anonymkode: 208cc...539 13
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jeg ikke! For dersom de ikke er interesserte i å høre på TS så er en telefon til politiet en ok ting å gjøre! Det er en grunn for at ting er som de er for tiden og dermed er det ekstra viktig å følge lover og regler! For hvis vi skal få bukt med dette så må alle trå til, det vil si at blant annet besteforeldre må klare å unngå nærkontakt med barnebarn! Anonymkode: 12d86...815 Synes fortsatt det er et dårlig råd. Hva med i ettertid? Synes ikke det blir noe god stemning når barna kontakter politiet for ingen spesiell god grunn? I hvert fall når dette kunne ordnes enkelt selv. Anonymkode: 552ec...4fb 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ødelegge for de? Hvis ikke kan ikke familie samles på 1.5 år da før vaksine forhåpentligvis kommer... Jeg la ut et bilde på instagram av min mormor på 68 år, og fikk en hat-melding faktisk av en "tulle konto" hvor jeg fikk høre hvor egoistisk jeg var! Men det var faktisk mormor som tryglet meg i å komme på besøk, da hun bor alene på bygda. Anonymkode: 208cc...539 Tror ikke på vaksine nå ser ut til at en kan få korona flere ganger. Anonymkode: 3ec09...f58 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer er litt fortvilt. Mine foreldre har nå invitert alle oss barna med samboere/ektefeller og barnebarn til fellesmiddag på søndag. Min mor har både diabetes og kols. Vi kommer selvfølgelig IKKE, men de andre har meldt at dem kommer.. vi synes dette er utrolig ubehagelig og vi blir stemplet som «hysteriske». hvordan skal vi få alvoret i situasjonen til å gå opp for dem? Alle råd og tips mottas med stor takknemlighet! Anonymkode: 7e580...71e Det her er jo faktisk ikke greit. Takk for invitasjonen, si at dere ikke kommer pga hensyn til virussituasjonen, men at dere er med i ånden. Så får de en liten oppvekker fra en av de nærmeste. Antar at de får hint fra resten av samfunnet. Ikke ta opp diskusjonen da de allerede virker tverr ved å stemple dere som hysteriske. Led ved eksempel. Anonymkode: 1db2f...813 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ingen av dem har symptomer så vil det mest sannsynlig gå bra. Det er alltid en liten sannsynlighet for at det kan gå dårlig og spre smitte ... Synes dere skal følge rådene. Husker ikke hvor mange personer maks det var lov å samles, men det står vel på FHI. Anonymkode: 552ec...4fb Planer om ulovlighet er også forbudt, men straffen blir vesentlig mildere. Et tips til politiet kan derfor hjelpe foreldrene. Dersom de blir tatt under selskapet, bør de forvente mange års fengselsstraff. Anonymkode: 463e0...7d0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ødelegge for de? Hvis ikke kan ikke familie samles på 1.5 år da før vaksine forhåpentligvis kommer... Jeg la ut et bilde på instagram av min mormor på 68 år, og fikk en hat-melding faktisk av en "tulle konto" hvor jeg fikk høre hvor egoistisk jeg var! Men det var faktisk mormor som tryglet meg i å komme på besøk, da hun bor alene på bygda. Anonymkode: 208cc...539 Da håper jeg du har fine bilder av mormor du kan se på om hun dør av korona. Ja det er kjipt å ikke se venner og familie for en periode men det er kjipere å måtte begrave dem. Vi lever i en tid som er helt ny og ukjent for oss og som krever ekstraordinære tiltak. Da utgår familiesammenkomster. Sånn er det bare. Anonymkode: 5df0c...9fc 10
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planer om ulovlighet er også forbudt, men straffen blir vesentlig mildere. Et tips til politiet kan derfor hjelpe foreldrene. Dersom de blir tatt under selskapet, bør de forvente mange års fengselsstraff. Anonymkode: 463e0...7d0 Hvilken lov sier at man ikke kan samles til familiemiddag? Etter hva jeg har fått med meg er det med maks 5 i en gruppe kun en anbefaling og ikke noe som er regulert med lov eller forskrift. Endret 9. april 2020 av Krantz95 15
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Hvilken lov sier at man ikke kan samles til familiemiddag? Etter hva jeg har fått med meg er det med maks 5 i en gruppe kun en anbefaling og ikke noe som er regulert med lov eller forskrift. Max 5 i en gruppe må anses som et lovpålegg nå, selv det kan bli mindre strengt i en fjern framtid. Selv et møte mellom seks personer av sekunders varighet er straffbart. Anonymkode: 463e0...7d0
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Max 5 i en gruppe må anses som et lovpålegg nå, selv det kan bli mindre strengt i en fjern framtid. Selv et møte mellom seks personer av sekunders varighet er straffbart. Anonymkode: 463e0...7d0 Nå overtolker du en anbefaling, og tror brudd på en anbefaling er straffbart. Har du kilde på at møte med seks personer er straffbart? Og hva er i tilfelle strafferammen? 21
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 4 minutter siden, Krantz95 skrev: Nå overtolker du en anbefaling, og tror brudd på en anbefaling er straffbart. Har du kilde på at møte med seks personer er straffbart? Og hva er i tilfelle strafferammen? Vi er klar over at 5-personersregelen er en anbefaling, men det burde likevel anses som "loven" nå. Det er greit å vise litt romslighet for definisjoner og å tolke dem dit de hadde intensjoner om. Anonymkode: 1db2f...813 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 10 minutter siden, Krantz95 skrev: Nå overtolker du en anbefaling, og tror brudd på en anbefaling er straffbart. Har du kilde på at møte med seks personer er straffbart? Og hva er i tilfelle strafferammen? Strafferammen er nok bare to års fengsel for å bryte smittevernloven, men straffenivået burde vært tidoblet nå. Anonymkode: 463e0...7d0 2
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strafferammen er nok bare to års fengsel for å bryte smittevernloven, men straffenivået burde vært tidoblet nå. Anonymkode: 463e0...7d0 Det å bryte den loven har selvfølgelig en strafferamme, men å ikke følge en anbefaling har jo ingen strafferamme... 12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Det å bryte den loven har selvfølgelig en strafferamme, men å ikke følge en anbefaling har jo ingen strafferamme... Har ingen strafferamme, men du er jo en kverulant nå og jeg antar at du vet det. Det er ikke lov, men det er mobb-lov. Gjør du det, kan du henges ut uten at noen trenger å synes synd på deg. Det i seg selv er en tøff nok straff. Anonymkode: 1db2f...813
Anbefalte innlegg