Gå til innhold

Hvordan vet skolen hvilke som skal fortsette med hjemmeskole - risikogrupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erna snakket om at de som var eller hadde familiemedlemmer i risikogruppen ikke skulle starte på skolen 27.april, men fortsette med hjemmeundervisning. 
Hvordan vet skolen hvilke barn dette gjelder, og bør man ha en legeerklæring på at dette gjelder vår familie? Hvis alle skal ha dette så blir det jo et trykk hos legene. 

Anonymkode: 0499f...de3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder nok å ringe eller sende mail til rektor

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skolene vet ikke dette. Du sier ganske enkelt i fra selv

Anonymkode: a9ce8...944

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi må nok gi bekjed selv regner jeg med, ingen som vet om vår helsetilstand på skolen for det har de faktisk ikke noe med, men nå må vi vel... Vi for vurdere det, tenker å sende barna på skolen selv om vi er i risikogruppen, barna savner jo skolen.

Anonymkode: 3fc4d...849

Skrevet

Vi fikk mld fra rektor om påmelding til videre hjemmeundervisning. Med svarfrist. 

Hvis barnet, søsken eller foreldre er i risikogruppen skal barnet fortsatt ha hjemmeundervisning stod det. 

• Liker 5
Skrevet

Og vi trengte ikke legge ved legeerklæring. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig enkelt - gi beskjed! 

Anonymkode: 0c21d...27f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor «mye» i risikogruppen skal man være? Altså, skal man ha barna hjemme om man røyker eller er litt overvektig? Eller kun om man faktisk er «ordentlig» i risikosonen? 
Og skal man betale fullt for barnehage/SFO? Eller miste plassen? Vi vet jo ikke hvor lenge det er til det blir tryggere.

Anonymkode: 909e5...a3a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor «mye» i risikogruppen skal man være? Altså, skal man ha barna hjemme om man røyker eller er litt overvektig? Eller kun om man faktisk er «ordentlig» i risikosonen? 
Og skal man betale fullt for barnehage/SFO? Eller miste plassen? Vi vet jo ikke hvor lenge det er til det blir tryggere.

I praksis så avgjør man nok dette selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I praksis så avgjør man nok dette selv 

Tenker at om man skal få betalingsfri fra bhg/sfo (dersom dette blir mulig), så må man vel ha en ordentlig grunn tenker jeg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Spør legen din. Hvis det faktisk er snakk om risikogruppe, så er det bare å holde seg hjemme. Er det hjemmediagnostisert risikogruppe, type pollenallergi og lignende, vil nok legen i at det ikke er noe å frykte.

2. Det blir ikke tryggere på lenge. Like greit å kaste seg uti det nå når helsevesenet har masse kapasitet.

Anonymkode: f027c...bb7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Jajajane skrev:

Vi fikk mld fra rektor om påmelding til videre hjemmeundervisning. Med svarfrist. 

Hvis barnet, søsken eller foreldre er i risikogruppen skal barnet fortsatt ha hjemmeundervisning stod det. 

Har dere fått det allerede ? 

Anonymkode: 62795...4ae

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere fått det allerede ? 

Ja, fikk samme dag som det var pressekonferanse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv usikker. Barnas far ser de 6 timer annenhver helg han er i risikogruppen. Min kjæreste er i risikogruppen. Selv jobber jeg på sykehuset og på intensiv avd. Ikke lett dette her.

Anonymkode: 9c660...d1b

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jajajane skrev:

Ja, fikk samme dag som det var pressekonferanse. 

Det er imponerende. Som lærer er dette det store spørsmålet mitt, hvordan skal vi klare å gjennomføre både klasseromsundervisning og digitalundervisning. Jeg kjenner selv at det har vert utrolig tøffe uker med 10-12 timers arbeidsdager. Har ikke klart å «lande hodet» i påsken pga bekymringer for skolehverdagen og ikke minst ansvaret som lærer når jeg skal møte mine 30stk 3. Klassinger igjen. 

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er imponerende. Som lærer er dette det store spørsmålet mitt, hvordan skal vi klare å gjennomføre både klasseromsundervisning og digitalundervisning. Jeg kjenner selv at det har vert utrolig tøffe uker med 10-12 timers arbeidsdager. Har ikke klart å «lande hodet» i påsken pga bekymringer for skolehverdagen og ikke minst ansvaret som lærer når jeg skal møte mine 30stk 3. Klassinger igjen. 

Blir vel dobbelt opp med arbeid for dere lærere, først må dere planlegge en uke hjemmeskole for de som er hjemme, i tillegg til vanlig undervisning for de som kommer på skolen. 

Vil tro at vi som skal bruke hjemmeundervisning ikke får noe annet enn en lekse/læringsplan. Helt greit for meg, men er vel noen som kanskje trenger mer bistand. 

Ikke lett å få dette til å fungere vil jeg tro... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer oppriktig, hva har du brukt 10-12 timer på hver dag? Hvordan har du gjennomført undervisningen for klassen din? 

Anonymkode: 90bab...6ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer oppriktig, hva har du brukt 10-12 timer på hver dag? Hvordan har du gjennomført undervisningen for klassen din? 

Ikke jeg som sa det, men for min del har det gått enormt med tid til å følge opp elevene. 

Anonymkode: 3e5fb...705

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss har lærerne fulgt opp ungene fra kvart på ni til ca 14 på Teams. Utenom dette har de laget pedagogisk opplegg, de har spilt inn filmer og de har retter arbeid. Regner med at dette fort tar noen timer.

Anonymkode: ebf66...c35

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som sa det, men for min del har det gått enormt med tid til å følge opp elevene. 

Anonymkode: 3e5fb...705

Antar arbeidsmengden variere stort fra skole til skole og med størrelse på klasse. Vil tro at lærere på enkelte osloskoler har lange slitsomme dager, men at lærere på feks mindre grendeskoler har gode dager (Dette er vel vanlig fordeling, men blir sannsynligvis enda mer forsterket nå)

Lurer fordi jeg selv har en andreklassing, og kontakten vi har med lærer er: 

vi får utdelt timeplan uken før for undervisning påfølgende uke. 

lærer får to mail fra eleven i løpet av uken som hun svarer på. (Typ tre setninger.) 

Synes dette fungerer utmerket, vi kommer oss gjennom det vi skal, føler jeg ser progresjon og skolebarnet selv er også fornøyd. Men jeg lurer selvsagt på hvordan andre gjør dette, både andre i klassen og andre skoler. 

• Opprett ny...