Gå til innhold

- Bør aldri håndhilse igjen, noensinne

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viruset spres vel like mye i samfunn og land hvor det ikke er vanlig å håndhilse🤷‍♀️

Anonymkode: 3d9bb...037

Dråpesmitte vettu. Men er mange andre Virus og bakterier som smitter via kontakt også 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Aureka skrev:

Stemmer det, men hadde de møtt.. kronprinsessen derimot..

Poenget var at i den debatten var det så jævlig viktig for oss å håndhilse, mens nå, noen uker senere: "neida, så..."

Anonymkode: 8b93d...c89

• Liker 4
Skrevet

Håndhilsing er oppskrytt. . De fleste hender jeg tar i min føles som en kald død fisk uansett .

Takke meg til et respektfullt bukk og en hånd på hjertet eller noe lignende.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker da vitterlig kvinnene som ikke ville håndhilse med kronprinsen.

Ikke ville, eller ikke kunne fordi de da hadde blitt sett på som «urene» eller hva det nå er i det muslimske miljøet. Det er en viss forskjell der. Jeg jobbet tidligere med en muslimsk dame som ikke håndhilste på menn offentlig, men bursdagsklem fikk jeg (og de andre), eller hvis det var lenge siden vi hadde sett hverandre. Det var ikke viljen det stod på. 

• Liker 2
Skrevet

Nja, jeg kommer ikke til å slutte å håndhilse pga dette. Det er jo rein høflighet å håndhilse på personer man treffer for første gang i de fleste yrker og sammenhenger. Jeg er kanskje merkelig, men jeg oppfatter det som litt frekt hvis/når andre ikke håndhilser på meg hvis det er første gang jeg treffer dem. Det er ikke noe personlig ment mot dem, men jeg har blitt oppdratt til å hilse på folk på en skikkelig måte. 

• Liker 6
Skrevet

Poenget var at i den debatten var det så jævlig viktig for oss å håndhilse, mens nå, noen uker senere: "neida, så..."

Av totaaaalt andre grunner. You are missing the point. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Av totaaaalt andre grunner. You are missing the point. 

Nei, you are.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hijab er det også veldig mange som har meninger om, men argumentet mot et forbud hadde kanskje stått noe sterkere hvis folk daua som fluer av det?

Det er VELDIG forskjellige grunner til disse to håndhilsingdebattene. 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje bare bra at vi begynner å hilse på en annen måte. Er mer enig at menn kan bukke og kvinner kan neie igjen. Og jeg håper for all del at one nights stands og tilfeldig sex blir slutt på eller forbudt. Er jo egebtlig farlig å holde på med sånt. Bedre å være trygg med en kjæreste eller en elsker

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Kanskje bare bra at vi begynner å hilse på en annen måte. Er mer enig at menn kan bukke og kvinner kan neie igjen. Og jeg håper for all del at one nights stands og tilfeldig sex blir slutt på eller forbudt. Er jo egebtlig farlig å holde på med sånt. Bedre å være trygg med en kjæreste eller en elsker

Tror ikke det trenger å bli forbudt, da folk sikkert ikke tør mer. Ikke at å forby sex er gjennomførbart i et sivilisert samfunn men.. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Du vil innføre et slags sharia eller?

Fuck off med det forslaget. Jeg har sex med hvem jeg vil (hvis hun vil, selvsagt). 

Anonymkode: 15800...9d8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

En gang til så må jeg bare kommentere dette.

Har du merket hvor lite som skal til for at du foreslår forbud mot en grunnleggende frihet mellom to mennesker?

Du skal aldri inn i politikken.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Det er helt forkastelig å antyde at hilseprosedyrer (eller andre ting for den saks skyld) sjal være assosiert med kjønn. Ellers er vi stort sett enige. En hver fysisk kontakt mellom mennesker samt samtale der begge er til stede, bør også forbys av smittevernhensyn.

Anonymkode: 1662f...0da

• Liker 2
Skrevet

Det er helt forkastelig å antyde at hilseprosedyrer (eller andre ting for den saks skyld) sjal være assosiert med kjønn. Ellers er vi stort sett enige. En hver fysisk kontakt mellom mennesker samt samtale der begge er til stede, bør også forbys av smittevernhensyn.

Anonymkode: 1662f...0da

For alltid? Det går jo ikke. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat snakket om det med samboeren min, i går. Jeg HATER å håndhilse folk. Jeg synes det er så utrolig ekkelt. Jeg vil alltid vaske hendene etterpå. Men, jeg vet jo at det er kulturelt normal ting å gjøre - og jeg gjør det, som alle andre. Selv om eneste jeg tenker, er ar den personen har vært på do og ikke har vasket hender ordentlig etterpå. Altså, mannfolk, for min del, kunne jo like greit bare ta frem sin penis med engang. Hei, ta på denne, omtrent samme bakterier jeg har på hendene mine, høhø. 

Det er fullstendig riktig også. Vet du, når man setter seg på en do på en offentlig toalett. Det er så mange som kvier seg. Men do, glatt tørr kunstig flate, bakterier og viruset lever ikke lenge på det. Det er ekkelt å sette seg på do som er fortsatt varm ja. Men om du setter deg på en offentlig dosette, og okey da, det er fortsatt 100 eller 10000 bakterier på den fra den forrige besøkende - vel Rumpa Di har en million bakterier på seg, det er din egen liten bakteriehær. Og de kommer til å vinne, by numbers, no prob. 

Men når du håndhilser.. Det er gambling. Antallet bakterier er ikke lik om en av dere er mer renslig og mer nøye med håndvask. Det er denne personen som vil komme ut som «taper» av denne lille kampen.

Uansett, poenga mitt er. Jeg kommer aldri til å håndhilse på noen igjen. Jeg har aldri likt det men nå har jeg en grunn som er mer sosial akseptert enn bakteriefobi. Jippi.

Anonymkode: f7133...075

Men så tar vi i en offentlig dør til et bygg, vi sitter på en benk, vi tar på varer, vi holder i rekkverk, vi holder en butikkurv, Vi tåler mye mer enn vi tror. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tror ikke det trenger å bli forbudt, da folk sikkert ikke tør mer. Ikke at å forby sex er gjennomførbart i et sivilisert samfunn men.. 

Vel jeg vil jo ikke forby sex men hadde vært fint om ons greiene tar slutt pga at det kan være helseskadelig pluss kan få kjønnssykdommer av slikt. Nesten som prostitusjon jo. Ikke langt unna ihvertfall. Tenker mer på folkehelsa jeg da

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Vel jeg vil jo ikke forby sex men hadde vært fint om ons greiene tar slutt pga at det kan være helseskadelig pluss kan få kjønnssykdommer av slikt. Nesten som prostitusjon jo. Ikke langt unna ihvertfall. Tenker mer på folkehelsa jeg da

Ja men hvordan forby det? Hvordan kan det håndheves? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil innføre et slags sharia eller?

Fuck off med det forslaget. Jeg har sex med hvem jeg vil (hvis hun vil, selvsagt). 

Vel ok om du vil ødelegge helsa di med tilfeldig sex så vær så god. Sex skal være kjærlighet og trygghet ikke med fremmede. Gjerne bli en gigolo i samme slengen for ons kulturen er ikke langt unna prostitusjon. Klar over hvor mange gærne mennesker det er der ute. Man kan jo bli drept av ons. Tenk litt på den du

• Liker 1
Skrevet

😂😂

Ja, la oss slutte med menneskelig berøring. Mennesker har jo ikke godt av det...

• Liker 4
Skrevet

Lite kunder som tenker på ansatte på jobb. Tenk på oss som stå der for dere, feks hvis jeg blir syk, så må vi stenge butikken. Har fortalt flere med 1 cm unna meg om å vær så snill hold avstand, men de «gidder ikke»

• Opprett ny...