AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #81 Skrevet 10. april 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Viruset spres vel like mye i samfunn og land hvor det ikke er vanlig å håndhilse🤷♀️ Anonymkode: 3d9bb...037 Fordi det spres ikke bare ved kontaktsmitte. Å holde to meters avstand blir vanskelig, samme med hosting i offentlige rom, men håndhilsing er det lett å gjøre noe med, for vi kan hilse på andre måter. Anonymkode: f25ee...d93
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #82 Skrevet 10. april 2020 22 timer siden, Kittykat skrev: Nja, jeg kommer ikke til å slutte å håndhilse pga dette. Det er jo rein høflighet å håndhilse på personer man treffer for første gang i de fleste yrker og sammenhenger. Jeg er kanskje merkelig, men jeg oppfatter det som litt frekt hvis/når andre ikke håndhilser på meg hvis det er første gang jeg treffer dem. Det er ikke noe personlig ment mot dem, men jeg har blitt oppdratt til å hilse på folk på en skikkelig måte. Dette er bare en tradisjon, og en tradisjon trenger ikke å videreføres dersom den fører til mer smitte. Det er ikke slik at du er en uhøflig drittsekk dersom du unngår håndhilsing etter en pandemi. En pandemi setter varige spor på de som opplever dette. Det finnes så mange andre høflige måter å hilse på som har vært brukt lenge. Anonymkode: f25ee...d93
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #83 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan vi ikke bare slutte å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt? Unntatt online, for det er jo trygt. Ellers kan vi opprettholde to meters avstand, aldri samles i grupper osv., aldri snakke sammen, aldri ta på hverandre, aldri gi hverandre en klem. Er ikke det en god ide? Blir et bra liv det? Anonymkode: 03762...b68 Det er nok neppe ønskelig for de fleste, men vi vet nå at det blir nødvendig. Muligens må dette lovfestes, og brudd må straffes strengt. Anonymkode: 1662f...0da
Cinnamondiva Skrevet 11. april 2020 #84 Skrevet 11. april 2020 På 10.4.2020 den 0.44, AnonymBruker skrev: All sex er en forbrytelse mot kvinnene. Anonymkode: 1662f...0da Ja egentlig særlig de eom ikke tenker på hva kvinner vil egebtlig ha i senga de som bare tenker på seg selv og tømmer og rømmer er det tilfeldig sex er bare tøm og røm og voldtekt . I et kjæresteforhold er sex bra men ikke ellers
Mia00 Skrevet 29. april 2020 #85 Skrevet 29. april 2020 På 10.4.2020 den 15.00, AnonymBruker skrev: Ha,ha, ja mye merkelige forslag her -Tenk om disse menneskene hadde makten, det er en tanke som streifer meg.... Grøss og gru! Gudskjelov bestemmer vi dette selv, og Jeg tror neppe nedgangen i ons blir merkbar når det blir greit å treffe folk igjen. Tviler på om det er så mange som lar seg skremme bort fra sex.... Anonymkode: ee406...f02 TAKK og Amen til deg🙌🏼
Mia00 Skrevet 29. april 2020 #86 Skrevet 29. april 2020 HAHA sykt hvor «håndhilse i corona» blir til muslimer og ikke ha sex😂😂 folk eskalerer så mye at det er komisk! 1
Mia00 Skrevet 29. april 2020 #87 Skrevet 29. april 2020 På 10.4.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev: Det er nok neppe ønskelig for de fleste, men vi vet nå at det blir nødvendig. Muligens må dette lovfestes, og brudd må straffes strengt. Anonymkode: 1662f...0da Straff for å håndhilse og klemme😂😂 Jeg dør. Dere syke folk kan jo bare drømme. Kommet aldri til å skje. Lykke til videre i livet! 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #88 Skrevet 29. april 2020 På 9.4.2020 den 23.18, AnonymBruker skrev: Husker da nordmenn klikka fordi muslimer ikke ville håndhilse med oss. Hvor mange uker er det siden? Snodig verden, er det ikke. Anonymkode: 8b93d...c89 Snodig verden indeed 😂 Anonymkode: e540a...317 2
Den Sagnomsuste Skrevet 29. april 2020 #89 Skrevet 29. april 2020 På 9.4.2020 den 22.50, AnonymBruker skrev: Smittevernekspert i USA mener man må slutte å håndhilse på hverandre. For alltid. Han har jo et poeng. Tror generelt samfunnet vil bli annerledes, og tilfeldige relasjoner som one night stands og tilfeldig sex f.eks. bør unngås i fremtiden for å hindre smittespredning. Samfunnet vårt vil bli evig forandret etter dette, og det er ikke nødvendigvis en ulempe. https://www.nettavisen.no/nyheter/i-new-york-er-ansiktsmasker-den-nye-normalen---na-advarer-smittevernekspert-ogsa-mot-a-handhilse/3423951660.html Anonymkode: 456a6...ec9 Så dumt at ørene nesten falt av da jeg så klippet! Når dette legger seg vil man kunne se langt etter en jobb, dersom man trapper opp på jobbintervju uten å ville ta sjefen i hånda. På fritiden er jeg dog enig, men å luke håndhilsing helt ut av vestlig habitus er totalt urealistisk.
Anbefalte innlegg