Gå til innhold

- Bør aldri håndhilse igjen, noensinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil innføre et slags sharia eller?

Fuck off med det forslaget. Jeg har sex med hvem jeg vil (hvis hun vil, selvsagt). 

Anonymkode: 15800...9d8

Ha,ha, ja mye merkelige forslag her -Tenk om disse menneskene hadde makten, det er en tanke som streifer meg.... Grøss og gru!  Gudskjelov bestemmer vi dette selv, og Jeg tror neppe nedgangen i ons blir merkbar når det blir greit å treffe folk igjen. Tviler på om det er så mange som lar seg skremme bort fra sex.... ;) 

Anonymkode: ee406...f02

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha,ha, ja mye merkelige forslag her -Tenk om disse menneskene hadde makten, det er en tanke som streifer meg.... Grøss og gru!  Gudskjelov bestemmer vi dette selv, og Jeg tror neppe nedgangen i ons blir merkbar når det blir greit å treffe folk igjen. Tviler på om det er så mange som lar seg skremme bort fra sex.... ;) 

Anonymkode: ee406...f02

Vi er tross alt et av landene med mest klamydiasmitte, så det går nok ikke ned nei.

Anonymkode: b4d8a...fbd

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smittevernekspert i USA mener man må slutte å håndhilse på hverandre. For alltid.

Han har jo et poeng. Tror generelt samfunnet vil bli annerledes, og tilfeldige relasjoner som  one night stands og tilfeldig sex f.eks. bør unngås i fremtiden for å hindre smittespredning. Samfunnet vårt vil bli evig forandret etter dette, og det er ikke nødvendigvis en ulempe.

https://www.nettavisen.no/nyheter/i-new-york-er-ansiktsmasker-den-nye-normalen---na-advarer-smittevernekspert-ogsa-mot-a-handhilse/3423951660.html

Anonymkode: 456a6...ec9

Blir det slutt på tilfeldige ons og sex fiksering så vil ikke samfunnet i Norge takle det. Vi har 45-åringer som fortsatt ønsker å 'realisere seg selv'.

Samfunnsnormene i Norge er ikke bærekraftige over tid. Det er meningen at mennesket skal reprodusere seg før fylte 35, og helst i 20-årene.

Anonymkode: dac07...f96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fint det. Så slipper vi kleine situasjoner hvor man ikke vet om man skal håndhilse eller klemme. Vi kan gjøre som i Thailand: 🙏

Anonymkode: 4d3b1...19c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sett så mye ekkelt, så unngår til vanlig å håndhilse på folk! Ingen problem.

Anonymkode: e886a...851

Skrevet
3 timer siden, Fuglemor skrev:

Du tar feil, det er ikke på grunn av kvinnesynet. Jeg kan være enig i at det er mye urettferdighet, ja, men det er faktisk fordi man ikke skal ha fysisk kontakt med det motsatte kjønn. 

Fordi det motsatte kjønn er fullt av guttelus eller jentelus da eller? Hva er egentlig grunnen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Fordi det motsatte kjønn er fullt av guttelus eller jentelus da eller? Hva er egentlig grunnen? 

Det er fordi kvinner er skitne horer og må holdes i bånd iflg islam.

Anonymkode: b4d8a...fbd

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Maleficenta skrev:

🙄 Herregud kan du ikke bare Google deg frem til det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ons-forbudet. Noen som har en ide om hvordan vi skal håndheve det?

En ide er at kvinner vil alltid bli trodd om hun påstår hun ble voldtatt av noen hun hadde ons med. Da vil ingen menn tørre å ha ons og feministene vil bli fornøyde.

Anonymkode: a9d3b...54d

Skrevet
19 minutter siden, Fuglemor skrev:

🙄 Herregud kan du ikke bare Google deg frem til det. 

Nei jeg vil ha et svar fra en muslim personlig

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ons-forbudet. Noen som har en ide om hvordan vi skal håndheve det?

En ide er at kvinner vil alltid bli trodd om hun påstår hun ble voldtatt av noen hun hadde ons med. Da vil ingen menn tørre å ha ons og feministene vil bli fornøyde.

Anonymkode: a9d3b...54d

Forbud?!

Skrevet
1 time siden, Maleficenta skrev:

Nei jeg vil ha et svar fra en muslim personlig

Vil du det? Basert på kommentaren om jentelus og guttelus tenker jeg umiddelbart at du egentlig ikke er i stand til å ta til deg informasjon med et åpent hjerte. Og hvis du virkelig ville vite det, hadde du kanskje gått og leita selv fremfor å ta info fra en fremmed person på nett.. Fra en muslim personlig, jeg kommer ikke til å gi deg noe personlig grunn til hvorfor jeg ikke håndhilser på menn, for jeg har flere grunner og ikke bare religiøse. 

I islam er det haraam (forbudt) å berøre en av motsatt kjønn med mindre det er høyst nødvendig (redde en persons liv eller fra å bli skadet eller beskytte seg selv). Man skal ikke mikses med motsatt kjønn, og da er fysisk kontakt naturligvis utelukket.. 

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Fuglemor skrev:

Vil du det? Basert på kommentaren om jentelus og guttelus tenker jeg umiddelbart at du egentlig ikke er i stand til å ta til deg informasjon med et åpent hjerte. Og hvis du virkelig ville vite det, hadde du kanskje gått og leita selv fremfor å ta info fra en fremmed person på nett.. Fra en muslim personlig, jeg kommer ikke til å gi deg noe personlig grunn til hvorfor jeg ikke håndhilser på menn, for jeg har flere grunner og ikke bare religiøse. 

I islam er det haraam (forbudt) å berøre en av motsatt kjønn med mindre det er høyst nødvendig (redde en persons liv eller fra å bli skadet eller beskytte seg selv). Man skal ikke mikses med motsatt kjønn, og da er fysisk kontakt naturligvis utelukket.. 

Det var en spøk. Eller eier ikke muslimer sans for humor? Det tror jeg de gjør. Og min erfaring med muslimer er at kvinner er veldig underdanige i adferd. 

Endret av Maleficenta
Skrevet
12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det var en spøk. Eller eier ikke muslimer sans for humor? Det tror jeg de gjør. Og min erfaring med muslimer er at kvinner er veldig underdanige i adferd. 

Regnet med det. Men kan aldri vite for sikkert her altså. Man har forskjellige definisjoner av underdanig tror jeg. Ikke sikkert en sjøl ser på seg sjøl som underdanig.. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter dette. Dette gjelder ikke bare coronaviruset, men andre sykdommer også som smittes på samme måte, for eksempel influensa, mange som er i risikogruppen kan bli svært dårlige og dø av det. Det finnes så mange andre måter å hilse på, som å si hei, nikke, bukke, vinke, osv. Det er også mange som er uhygieniske og å unngå å ta noen på hendene hadde vært helt greit. Med hendene dine er du borti det meste, og også folk som ikke har god håndhygiene må du hilse på. Nei, heretter blir det smil, hei og et lite nikk, og tror jeg gjelder mange.

Anonymkode: f25ee...d93

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan vi ikke bare slutte å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt? Unntatt online, for det er jo trygt. Ellers kan vi opprettholde to meters avstand, aldri samles i grupper osv., aldri snakke sammen, aldri ta på hverandre, aldri gi hverandre en klem. Er ikke det en god ide? Blir et bra liv det?

Anonymkode: 03762...b68

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, spyttpartikler i lufta er vel det som først og fremst sprer smitte. Å vaske hender og slikt har nok mindre betydning 

Anonymkode: dfd4e...1f7

Det stemmer jo ikke. Det finnes ikke bare dråpe og støvsmitte, men også kontaktsmitte. Du trenger heller ikke å være syk for å smitte noen, du kan ha tatt på noen eller noe som har vært har vært borti noe smittsomt og smitter det videre ved å hilse på andre. Du blir også selv smittet har du tatt på noe og tar på seg selv i ansiktet. God håndhygiene er svært viktig for å unngå smitte, det burde jo fortelle deg noe.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan vi ikke bare slutte å ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt? Unntatt online, for det er jo trygt. Ellers kan vi opprettholde to meters avstand, aldri samles i grupper osv., aldri snakke sammen, aldri ta på hverandre, aldri gi hverandre en klem. Er ikke det en god ide? Blir et bra liv det?

Anonymkode: 03762...b68

Jeg har ingen problemer med å være sosial, møtes, være sammen med mange folk, og tenk, alt dette kan du gjøre uten å håndhilse? Det skulle man ikke trodd var mulig, eller hva?

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker da nordmenn klikka fordi muslimer ikke ville håndhilse med oss. Hvor mange uker er det siden? Snodig verden, er det ikke.

Anonymkode: 8b93d...c89

Ja, men det har med sexfikserte muslimske menn å gjøre, ikke hygiene. 

Anonymkode: 5f851...ef6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Lill3My skrev:

Tja ... I min jobb som PT blir det sett på som uhøflig å ikke ta en nye kunde i hånda på første møte. 

Kanskje kan vi begynne å bukke eller neie eller noe?🙈

Nikke og smile mens man sier «hei» burde være mer enn nok. Har aldri oppfattet dette som uhøflig.

• Opprett ny...