Annie78 Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Skal alle dere vordende bruder ha solist i kirka under vielsen? Vi tenkte det først, men hun som skulle synge kunne ikke likevel...så nå lurer jeg på om vi bare skal droppe det, eller om det blir en for "kjedelig" vielse uten solist.... Er dette noe alle venter seg når de kommer i en vielse i kirka? Eller er det like vanlig uten solistinnslag? Blir så mye styr å finne noen nye nå....
Grooo Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Det jeg forventer når jeg kommer i kirken i et bryllup er å se et lykkelig brudepar og feststemte venner og familie. Forventer absolutt ikke solister eller andre slike innslag, ikke stress med dette du!
Martha Stewart Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Det jeg forventer når jeg kommer i kirken i et bryllup er å se et lykkelig brudepar og feststemte venner og familie. Forventer absolutt ikke solister eller andre slike innslag' date=' ikke stress med dette du![/quote'] Vi skal ha fiolinsolist.
Felixa Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Vi skal ikke ha noen vokalist. Tror nok det blir en kjempe fin vielse uten også.
TeddyToria Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 Det jeg forventer når jeg kommer i kirken i et bryllup er å se et lykkelig brudepar og feststemte venner og familie. Forventer absolutt ikke solister eller andre slike innslag' date=' ikke stress med dette du![/quote'] Enig i dette! I vårt bryllup skal derimot min onkel spille trompet-solo, men det gjør vi igrunnen kun fordi han gjerne vil og tilbød seg!
TeddyToria Skrevet 19. juni 2005 #6 Skrevet 19. juni 2005 Det jeg forventer når jeg kommer i kirken i et bryllup er å se et lykkelig brudepar og feststemte venner og familie. Forventer absolutt ikke solister eller andre slike innslag' date=' ikke stress med dette du![/quote'] Enig i dette! I vårt bryllup skal derimot min onkel spille trompet-solo, men det gjør vi igrunnen kun fordi han gjerne vil og tilbød seg!
Minerva Grey Skrevet 20. juni 2005 #7 Skrevet 20. juni 2005 Har vært i fem bryllup inkludert mitt eget, og det har vært solist-innslag i 3 av dem - med andre ord nesten 50/50. Forventer slettes ikke solist-innslag i bryllup - de gangene man har hatt det, har de stort sett hatt en tilknytning til brudeparet - hennes søster, medlemmer av 'trubadur'-gruppen hennes, eller i mitt tilfelle, min fetters kone. Var ikke interessert i å leie inn en utenforstående, og ser ingen mangler ved en vielse hvor man klarer seg uten! :-) Lykke til - bryllupet deres blir spesielt allikevel!
Angelheart Skrevet 20. juni 2005 #8 Skrevet 20. juni 2005 Enig med Minerva her. Har vært i flere bryllup uten solistinnsalg og endel med. Syns det er koselig med solistinnslag dersom solisten har en naturlig tilknytning til brudeparet, men synes ikke man skal leie inn noen helt ukjente bare fordi det "må" være en solist. Har faktisk sunget i noen bryllup selv der jeg ble leid inn av ukjente. Jeg valgte sang selv og hadde ikke noen tilknytning til brudefølget. Syns selv dette ble utrolig upersonlig og "kjedelig" og opplevde at flere av gjestene spurte hvem jeg var og hvorfor jeg var der...... Skal selv ikke ha noe solistinnslag under vielsen annet enn at min datter skal lese et dikt.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2005 #9 Skrevet 20. juni 2005 Vi hadde heller ingen musikkinnslag bortsett fra salmene. Det er jo flott med solosang eller andre musikkstykker men det forventes vel ikke at man MÅ ha det. Derimot hadde vi to personer som leste hver sin tekst fra bibelen og det var veldig koselig.
Jannibrud Skrevet 20. juni 2005 #10 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal ikke ha solist, har ikke vært i noen bryllup hvor de har hatt det heller.
aprilbrud Skrevet 20. juni 2005 #11 Skrevet 20. juni 2005 Vi hadde solist, men kun fordi det var en venninne av meg, hadde aldri leid inn en vi ikke hadde tilknytning til. Faktisk besøkte jeg denne venninnen min på Åland (der hun kommer fra) for ca 10 år siden, og var da med i kirken når hun sang i en vielse for venner som giftet seg. Det syntes jeg var så flott at vi inngikk en avtale der og da om at hvis jeg skulle gifte meg noen gang, skulle hun synge. I årene etter dette har vi hatt sporadisk, men god, kontakt. Så i høst når min mann fridde sendte jeg bare en mail og spurte om avtalen gjaldt fortsatt, og det gjorde den Veldig kos!
Miori Skrevet 20. juni 2005 #12 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal ha solist, hun skal synge to sanger. Skal sies at hun er ei god venninne av meg:=) vi skal også ha to venner som leser tekst fra bibelen, og deler av et kor til salmehjelp...
Snutus Skrevet 20. juni 2005 #13 Skrevet 20. juni 2005 Kjæresten til min kjæres bror (innviklet dette her) spurte oss om hun kunne få synge en sang i kirka. Det ble vi kjempeglade for. Jeg har faktisk aldri vært i et bryllup der det ikke har vært musikalsk innslag (mange musikkinteresserte i vennekretsen), men jeg tror ikke jeg ville ha syntes det var rart om det ikke hadde vært soloinnslag.
smilepia Skrevet 20. juni 2005 #14 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal ha solist (du vet jo hvem, Annie ;-)) fordi jeg hadde veldig lysst på solist og den sangen han skal synge til oss (vi valgte). Han er innleid. Riktinok "kjenner" jeg han, da vi sang i samme kor for mange år tilbake, men han er hverken familie eller nær bekjentskap. Men jeg hadde bare 2 potensielle solister på min liste, og hadde ingen av de kunnet synge, ville jeg ikke stresset med å skaffe noen heller. Har vært i noen bryllup og det har vært begge deler, men har litt intrykk av at det er mer vanlig nå en for noen år siden. Personlig liker jeg solist, men så har jeg sunget i kor og liker sang generellt. Har aldri tenkt at det mangler noe i de vielsene der det ikke har vært noe.
tommeline Skrevet 20. juni 2005 #15 Skrevet 20. juni 2005 Vi skal ikke ha noe musikkinnslag under vielsen, foruten salmene. Det kan være flott med solistinnslag, men tror ikke dette er noe gjestene forventer seg. Det viktigste er jo selve ekteskapsinngåelsen!
Annie78 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #16 Skrevet 20. juni 2005 Hmmm...Er jo selv ganske musikalsk og har drevet med musikk hele livet...er kanskje derfor også ganske kresen. Har funnet ut at vi skal prøve å finne en instrumentsolist (min gamle lærer), og hvis ikke han kan, så finner jeg et dikt eller liknende.... Synes jo det bør være noe litt spesielt med en slik dag,selv om selvfølgelig selve vielsen er viktig i seg selv... Men kjekt å høre at det ikke er uvanlig å ikke ha solist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå