AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Sitat Hyttedestinasjon på smittetoppen Hol kommune, øvst i Hallingdal, er blitt knallhardt ramma av koronakrisa. Den vesle kommunen med 4441 innbyggarar har torsdag 49 personar som er bekrefta smitta. Det utgjer 11,3 smitta pr. 1000 innbyggar. Det sender Hol på smittetoppen Noreg, ifølgje VG si kartlegging. Til samanlikning har Bergen 404 personar som er bekrefta smitta. Det er 1,42 pr. 1000 innbyggar. Sitat Det generelle rådet om å avgrense unødvendige reiser består, så eg trur ikkje det plutseleg vil kome mange på hyttene. Alvoret har gått opp for alle no, og vi må gjere det som er smart; nemleg å ikkje farte. – Så hyttefolket er heller ikkje velkomne etter 20. april? – Vi kan handtere nokre få gjestar etter 20. april, men vi ønskjer ikkje at det skal kome mange. Vi kan heile tida telje kor mange mobiltelefonar som er i kommunen. Viss det aukar mykje vil vi melde det inn til sentrale myndigheiter. Kanskje folk skal tenke litt før de reiser på hyttene sine? Anonymkode: 1fd49...5bd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Det tviler jeg sterkt på at rikmanns..... Fra Oslo bryr seg en dritt om, på hytta SKAL de. Anonymkode: afa0b...f6b 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Hyttekommunene vil heller ha penger fra staten. Det blir sikkert enorme summer utbetalt i form av stønader/kontantstøtte. Anonymkode: 9a3c7...814 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Da tror jeg det blir mange hytteeiere som kvitter seg med hyttene hvis kommunen løper til staten med en gang det kommer noen hytteeiere på besøk etter hytteforbudet er opphevet. Mange hytteeiere har jo nettopp hytten som en egen beredskap hvis ting går galt. Når de mister den muligheten så forsvinner mye av glansen med en hytte. Anonymkode: 81608...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da tror jeg det blir mange hytteeiere som kvitter seg med hyttene hvis kommunen løper til staten med en gang det kommer noen hytteeiere på besøk etter hytteforbudet er opphevet. Mange hytteeiere har jo nettopp hytten som en egen beredskap hvis ting går galt. Når de mister den muligheten så forsvinner mye av glansen med en hytte. Anonymkode: 81608...5ef Det blir det. Med en gang smittetallet øker, er hytteforbudet nødt til å gjeninnføres. Pga at da blir det press på helsevesenet i småkommuner igjen. Anonymkode: f291f...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir det. Med en gang smittetallet øker, er hytteforbudet nødt til å gjeninnføres. Pga at da blir det press på helsevesenet i småkommuner igjen. Anonymkode: f291f...ed6 Katastrofetanker igjen 😳 Anonymkode: 22c04...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katastrofetanker igjen 😳 Anonymkode: 22c04...1f5 Nei. Bare en kopi av det som har skjedd, om smitten øker. Det sier seg selv. Anonymkode: f291f...ed6
Anbefalte innlegg