Gå til innhold

Har du en meningsfylt jobb? Gjerne fortell!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dere som har jobber dere brenner for og som dere virkelig føler er meningsfylte. Hva jobber dere som? Visste du alltid hva du ville bli eller hvordan fant du det ut? Hva slags utdanning måtte til?

Jeg sliter veldig med å finne ut av hva jeg vil bli. Føler virkelig at livet mitt er satt på vent da jeg ikke kommer meg videre. Jeg ønsker en jobb som jeg virkelig kan trives i og glede meg til hver dag. Så nå ønsker jeg å høre om deres jobber ❤️ 

Anonymkode: c2906...fc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 44424...ecf

AnonymBruker
Skrevet

dytter også denne

Anonymkode: c2906...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Fulltids/frikjøpt hovedtillitsvalgt. Utrolig meningsfylt, ikke minst i disse tider. Får brukt alle sidene ved meg selv og hjelper folk på en veldig konstruktiv måte. Jobben til folk er en utrolig viktig del av folks liv, jobb og selvfølelse henger tett sammen.

Anonymkode: eda2f...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som konsulent i oljebransjen. Jeg elsker jobben min og jobber 10-12 timer pr dag, samt litt i helger og ferie. Det jeg liker er ansvar, utfordring og følelsen av å styre min egen arbeidshverdag. Har i tillegg en god sjef og supre kollegaer. Det er også veldig godt betalt, noe som betyr mye for meg. Så totalt sett gir det masse mening fra mitt ståsted:) 

Min bakgrunn er sivilingeniør, og jeg har alltid visst at det var det jeg skulle bli. Min far, onkel og søskenbarn er det også. Så jeg ble nok preget i ung alder. Jeg tvilte litt når jeg skulle starte å studere, men husker jeg sa til meg selv at jeg ville ikke bli mer sikker av å gjøre noe annet, så det var bare å komme i gang. De to første årene tvilte jeg også på om det var noe for meg, men sa til meg selv at jeg skulle fullføre og så fikk jeg heller ta en annen utdannelse etterpå. Etter at jeg begynte å jobbe har jeg aldri vurdert noe annet:)

Anonymkode: 05437...97c

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som tannlege. Offentlig, så mest med barn. Kunne ikke tenke meg en bedre jobb! Men er ikke som jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag nei!

Anonymkode: 61112...4c3

Skrevet

Jobber som radiograf. Fantastisk meningsfylt, møter alt fra premature til de over 100 år. Alt fra kreftbehandling til brukket tå. Vet aldri hva som venter på jobb. Selv om du bare møter de i korte øyeblikk så får det et inntrykk. Lærer masse om kroppen, fysiologi, ulike kreftformer, brudd, sykdommer etc etc. Lærer noe nytt hver dag. Meningsfull jobb da omtrent alle må innom radiologisk i løpet av innleggelsen. Møter alle profesjoner og samarbeider med veldig mange. Alle har samme målet; det beste for pasienten.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Rinta90 skrev:

Jobber som radiograf. Fantastisk meningsfylt, møter alt fra premature til de over 100 år. Alt fra kreftbehandling til brukket tå. Vet aldri hva som venter på jobb. Selv om du bare møter de i korte øyeblikk så får det et inntrykk. Lærer masse om kroppen, fysiologi, ulike kreftformer, brudd, sykdommer etc etc. Lærer noe nytt hver dag. Meningsfull jobb da omtrent alle må innom radiologisk i løpet av innleggelsen. Møter alle profesjoner og samarbeider med veldig mange. Alle har samme målet; det beste for pasienten.

Jeg har så lyst til å bli radiograf! Men leser at det er veldig vanskelig å få jobb. Hva er din erfaring med det?

Anonymkode: f7053...652

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har så lyst til å bli radiograf! Men leser at det er veldig vanskelig å få jobb. Hva er din erfaring med det?

Anonymkode: f7053...652

Vanskelig å få fast jobb. Men får du vikariat og et bein innafor får du som regel videre og fast etterhvert. Jobbet selv noen år i utlandet og bygde på CV`en der. Fikk fast jobb fort i Norge etter det. Anbefaler Sverige, om du vil flytte på deg. Stor mangel på radiografer og du kan som regel plukke ut et sykehus du vil jobbe på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...