Gå til innhold

– Pasienter ser helt fine ut. Plutselig er de bevisstløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NESTEN 2000 DØDE PÅ ETT DØGN I USA: – Pasienter ser helt fine ut. Plutselig er de bevisstløse

– Pasienter ser helt fine ut og føler seg fine. Så snur du ryggen til også er de plutselig bevisstløse, sier Diana Torres, som er lege ved Mount Sinai Hospital i New York City.

- Jeg har blitt helt paranoid og tør ikke forlate rommet til pasientene, sier hun til Reuters.

Anonymkode: abd1a...c3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart bare influensa, folkens! 😆:ironi:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt klart bare influensa, folkens! 😆:ironi:

Det er vel lenge siden det er blitt kalt "Bare influensa"?

Anonymkode: 6c551...125

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som sier det ER influensa? Flere smittede beskriver det som influensalignende, og noen sammenligner antall dødsfall med influensadødsfall. Men det er da ingen som tror det er en og samme ting.

Anonymkode: f7ddf...1db

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NESTEN 2000 DØDE PÅ ETT DØGN I USA: – Pasienter ser helt fine ut. Plutselig er de bevisstløse

– Pasienter ser helt fine ut og føler seg fine. Så snur du ryggen til også er de plutselig bevisstløse, sier Diana Torres, som er lege ved Mount Sinai Hospital i New York City.

- Jeg har blitt helt paranoid og tør ikke forlate rommet til pasientene, sier hun til Reuters.

Men de er jo ikke helt fine? De har jo allerede blitt lagt inn på sykehuset...

Uten at jeg kaller det for "bare influensa" av den grunn...

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man føler seg "helt fin" så får man faktisk ikke legetime på sykehuset. Høres ut som unge (mann)folk som bruker opp absolutt alt de har av reserver før de våger seg inn på sykehuset. Det samme har jo skjedd i Norge, en anestesilege som advarte mot å komme for sent inn når man faktisk følte seg drit dårlig hjemme.

Anonymkode: a9e19...cf1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Teatrica skrev:

Men de er jo ikke helt fine? De har jo allerede blitt lagt inn på sykehuset...

Uten at jeg kaller det for "bare influensa" av den grunn...

Ja, de er vel lagt inn med god grunn vil jeg tro.

Anonymkode: 41829...0e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er 5G...

Anonymkode: 0a443...dea

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er 5G...

Kan du ikke ta med deg den elleville spekulasjonsteorien din til et annet sted?

Jeg er overrasket over at Egemont velger å fremstå som plattform for spredning av slike konspirasjonsteorier.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lille-pus skrev:

Jeg er overrasket over at Egemont velger å fremstå som plattform for spredning av slike konspirasjonsteorier.

Hvorfor trigger det deg? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor trigger det deg? 

For det er så tåpelig og idiotisk at det blir nevnt hele tiden. Hvis du virkelig tror folk er syke av et virus pga 5g burde du legges inn på psykisk avdeling. 

Anonymkode: b314d...cd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Lille-pus said:

1564644107_shapochki-iz-folgi_19.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lest noe av det samme på Aftenposten. Fra ambulansepersonell, tror jeg det var. Om at de hentet en mann i hans egen leilighet, med farlig lave oksygen verdier i blodet. Han satt på sofa og drakk te, var rolig og fornøyd. De sa at det er en reaksjon man får, ved lave oksigenverdier, man kan bli avslappet og sløv. Han der måtte rett i pustehjelp. 

Anonymkode: 285f7...1f2

• Liker 2
Skrevet

Med "helt fin" mener hun stabil. Dette kan snu fort uansett hva det er for noe. Jeg var innlagt pga noe personlig og var i starten stabil. Plutselig da en pleier kom inn på rommet mitt lå jeg der og ristet i et epileptisk anfall. Det neste døgnet kom det flere anfall og det var såpass risiko for hjertestans at jeg hadde fastvakt. Var i livsfare i et døgn ca og det som bare skulle være observasjon til neste dag ble fem døgn på sykehus og jeg må til EEG og nevrolog og har muligens fått permanente senskader som nedsatt hukommelse og et par andre ting. Så hos meg også snudde det fort. 

Jeg bagatelliserer ikke corona, men at det kan gå fra stabilt og under kontroll til det motsatte gjelder mange tilstander. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han satt på sofa og drakk te, var rolig og fornøyd.

Rolig og fornøyd, men kontaktet ambulanse selv? 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har jo skjedd i Norge, en anestesilege som advarte mot å komme for sent inn når man faktisk følte seg drit dårlig hjemme.

Jeg ser jo vitnesbyrd fra flere her inne som sier de har hostet opp blod og hatt store pustevansker, men likevel blitt avvist av fastlege og legevakt, og fått beskjed om å vente til de ikke lenger kan puste(!) før de ringer 113. Noen har da også forståelig nok en høy terskel for å ringe 113, siden de ikke ønsker å overbelaste helsevesenet. Det er tross alt ofte snakk om overbelastning, jf. hytteforbudet etc. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt er så overdrevet og dramatisk i USA. De var selvfølgelig ikke i fin form før de ble bevisstløse. Hvorfor er de på sykehuset da🙄

Anonymkode: fe273...df0

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Psilocybe skrev:

Rolig og fornøyd, men kontaktet ambulanse selv? 

Det lønner seg å lese artikkelen man kommenterer

image.thumb.png.d3df400c76e141b2dab8a8786022f4e9.png

image.png.c5dd6a35dad853a05c95fff294d672fa.png

Skrevet
2 minutter siden, Lille-pus skrev:

Det lønner seg å lese artikkelen man kommenterer

Innlegget jeg svarte på hadde hverken link til artikkelen eller sitater fra den. Derfor baserte jeg meg på infoen som sto i selve innlegget, og stilte spørsmål på bakgrunn av det. 

• Opprett ny...