AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Virkelig? Så mange måter det kan tolkes på, og så mange måter det tolkes på! Jeg må innrømme at jeg grubler litt og lurer på om "hold deg hjemme" er like ugjennomtenkt som "sosial distansering". Selv synes jeg at myndighetenes budskap er: Hold avstand når du går ut, vask hender ofte, ikke nys eller host på folk, unngå offentlig transport, ikke klå på ting i butikken. Hvis du er syk, isoler deg hjemme. Hvis du trenger legehjelp, kontakt lege. Hvis du har blitt eller kan ha vært utsatt for smitte, sett deg selv i hjemmekarantene. Hvis du er i en risikogruppe, vær ekstra forsiktig. Det budskapet som "folk flest" later til å ha fått, er: Mur deg inne i huset ditt, få matvarer levert på døra. Sitt gjerne ved vinduet og sukk lengselsfullt, og legg ut et poetisk innlegg om det på Facebook. Og så er det noen som ser ut til å bare gi faen. Hva tenker de med? Hva tenker de? Jeg er ung og frisk, jeg blir aldri syk - eller - jeg er gammel og skal dø snart likevel? Nå er de fleste utesteder og arbeidsplasser stengt, så hvor folk kan gå, stopper seg i mange tilfeller selv. Men Norges land som sådan er ikke nedstengt. Parker, stier, gangveier og fortau er ikke forbudt å bruke. Det er bare uvettig å stimle sammen. Anonymkode: 03bd8...23d 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Men gå tur, vær i naturen osv... Så ja, hold deg hjemme betyr ikle hold deg hjemme. Anonymkode: 137bb...51d 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Btw, de fleste jobber nok enda. Anonymkode: 137bb...51d 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men gå tur, vær i naturen osv... Så ja, hold deg hjemme betyr ikle hold deg hjemme. Anonymkode: 137bb...51d Så da fikk jammen "hold deg hjemme" en ny betydning i disse tider også. Ikke så lett å følge med på alt det nye nå for tiden gitt. Anonymkode: 72200...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men gå tur, vær i naturen osv... Så ja, hold deg hjemme betyr ikle hold deg hjemme. Anonymkode: 137bb...51d Ikke sant. Vi har ikke portforbud. Så vidt jeg vet, er det bare Kina, Italia, Spania og Frankrike som har innført portforbud. Ikke engang USA har det. Men mange oppfatter at de er under portforbud. Kanskje er det bare bra, for det er med på å redusere smitte, men jeg synes det er rart likevel. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Btw, de fleste jobber nok enda. Anonymkode: 137bb...51d Takk. Jeg skrev først "mange", men "rettet" det til "de fleste". Anonymkode: 03bd8...23d 1
Anbefalte innlegg