Gå til innhold

Katten min har ikke kommet hjem igjen enda!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kastrert hankatt på 7 år, han har vært ute siden han var 1 år gammel og aldri vært borte mer enn et par timer av gangen, han pleier som regel bare å være ute i 10 minutter før han vil inn igjen og sånn holder han på sikkert 20 ganger om dagen.

Nå har han vært borte siden kl 23 igår kveld.... blir stressa. Kan det skje at de plutselig tar seg lange turer når de er så gamle og aldri har gjort det før?? 

Anonymkode: f42ed...a92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger til at jeg har ropt og ristet me mat ved jevne mellomrom siden kl 10 i dag tidlig og gått rundt i nabolaget å ropt og rista. 

Skrevet

Legg ut på Facebook, kanskje folk sjekker garasjen en ekstra gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper han er chippet for da er det lettere å finne ut hvem han tilhører hvis noen finner han og leverer han inn til dyrlegen. Lag plakater med bilde av katten din, og heng opp i nabolaget og legg ut en liten etterlysning på Dyrebeskyttelsen eller Kattens Vern sine facebooksider. 

Anonymkode: a8375...2b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper han er chippet for da er det lettere å finne ut hvem han tilhører hvis noen finner han og leverer han inn til dyrlegen. Lag plakater med bilde av katten din, og heng opp i nabolaget og legg ut en liten etterlysning på Dyrebeskyttelsen eller Kattens Vern sine facebooksider. 

Anonymkode: a8375...2b1

Han er chippet, men tror det var et eller annet tull med den chippen... jeg et medlem av alle savnet grupper for området her, så ser fort om han blir lagt ut der. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Diamant20 skrev:

Legg ut på Facebook, kanskje folk sjekker garasjen en ekstra gang.

Har lagt ut på sacnet gruppe nå. Får håpe han kommer inn snart. Jeg dør av bekymring... 

Skrevet

Har han kommet inn igjen ts? Skummelt når de endrer oppførsel slik 😟 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Garn_nøste skrev:

Ja han kom heldigvis inn igjen kl 00 ❤

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åå så bra ❤️ Har nok bare vært på en liten utflukt 

• Liker 1
Gjest Heartgirl
Skrevet
10 timer siden, Garn_nøste skrev:

Det var godt å høre :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet

Katter vandrer. Sånn er det bare, skjønner ikke hvorfor dere bekymrer dere sånn. De er selvstendige skapninger, ikke små barn:) nå vet du til neste gang at det ikke et noen fare om han stikker av noen dager. Det er helt normalt! :)

Anonymkode: a01cb...c1d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter vandrer. Sånn er det bare, skjønner ikke hvorfor dere bekymrer dere sånn. De er selvstendige skapninger, ikke små barn:) nå vet du til neste gang at det ikke et noen fare om han stikker av noen dager. Det er helt normalt! :)

Noen vandrer, andre ikke. Mine gjør ikke det, så om en av dem er borte mer en 12-14 timer er det alarmberedskap med en gang. Og det er bra, for dess kortere tid det går før hun blir etterlyst, desto enklere er det å finne henne igjen. Pus har nemlig gått seg bort flere ganger, men på grunn av iherdig innsats fra meg har hun kommet hjem hver gang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For han så er ikke det normalt nei, han er 7 år og aldri vært ute mer enn et par timer og hadde han vært borte i "noen dager" så hadde jeg ikke bare gitt faen nå heller. Man kan være så selvstendig man bare vil, men har man blitt skadet eller sitter fast et sted er man hjelpesløs. Jo fortere man finner dem, jo bedre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du ble bekymret. Katter er også vanedyr, så kan godt hende katten opplevde et eller annet utenom det vanlige denne gangen.

En gang min var borte så var det første gang den var borte på ny boplass. Jeg tok en neve kattesand fra doen hans og strødde ut i nærheten av huset. Hovedsakelig fordi de kan sniffe seg hjem når de får ferten av det. Men også fordi jeg hadde mistanke om at det var en annen katt jeg så hele tiden som plagde på han. Så da markerte jeg på en måte litt for han. Tenkte at hvis den andre katten ikke hang rundt huset vårt så kanskje vår katt ville komme hjem. Og det gjorde den. 

Anonymkode: f735c...f16

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen katter er det ikke normalt nei. Det er ikke sånn at alle katter er så selvstendige, det blir hva man gjør dem til. Om katten lærer at det ikke er vits i å prøve å skaffe eiernes oppmerksomhet så gir den jo opp. Her blir aldri pus avvist når hun ønsker oppmerksomhet eller lek, det har ført til en katt som elsker å være hjemme og som aldri er ute mer enn et par timer av gangen. Blir hun borte en hel dag kommer jeg til å lete etter henne da sjansen for at noe har skjedd er stor. Det er en myte at katter er naturlig selvstendige, og så lenge den myten vedlikeholdes vil folk fortsette å overse kattene sine. 

Anonymkode: 6e973...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen katter er det ikke normalt nei. Det er ikke sånn at alle katter er så selvstendige, det blir hva man gjør dem til. Om katten lærer at det ikke er vits i å prøve å skaffe eiernes oppmerksomhet så gir den jo opp. Her blir aldri pus avvist når hun ønsker oppmerksomhet eller lek, det har ført til en katt som elsker å være hjemme og som aldri er ute mer enn et par timer av gangen. Blir hun borte en hel dag kommer jeg til å lete etter henne da sjansen for at noe har skjedd er stor. Det er en myte at katter er naturlig selvstendige, og så lenge den myten vedlikeholdes vil folk fortsette å overse kattene sine. 

Du sier de blir hva man gjør dem til. Så hvorfor gjøre dem til skjøre persilleblad som ikke tåler noen ting? Det er ikke til deres beste om det er det dere tror:p 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For han så er ikke det normalt nei, han er 7 år og aldri vært ute mer enn et par timer og hadde han vært borte i "noen dager" så hadde jeg ikke bare gitt faen nå heller. Man kan være så selvstendig man bare vil, men har man blitt skadet eller sitter fast et sted er man hjelpesløs. Jo fortere man finner dem, jo bedre. 

Omg... hvis og om og men.. ja det er mye som kan skje. Det gjelder mennesker også. Men man må da leve! For et stresset menneske du må være. Man kan ikke drive å behandle dyra som om de er små menneskebabyer, ingen dyrleger eller andre dyrekjennere anbefaler det engang. Virker som enkelte ikke evner å se forskjellen på mennesker og dyr. Men hvis du ønsker å være en sånn hysterisk kattemor, værsegod. Da håper jeg du bor for deg selv og ikke tvinger dette på andre stakkars folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg... hvis og om og men.. ja det er mye som kan skje. Det gjelder mennesker også. Men man må da leve! For et stresset menneske du må være. Man kan ikke drive å behandle dyra som om de er små menneskebabyer, ingen dyrleger eller andre dyrekjennere anbefaler det engang. Virker som enkelte ikke evner å se forskjellen på mennesker og dyr. Men hvis du ønsker å være en sånn hysterisk kattemor, værsegod. Da håper jeg du bor for deg selv og ikke tvinger dette på andre stakkars folk. 

Du er bare kynisk og håper du aldri aldri skaffer deg dyr :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier de blir hva man gjør dem til. Så hvorfor gjøre dem til skjøre persilleblad som ikke tåler noen ting? Det er ikke til deres beste om det er det dere tror:p 

Skjøre persilleblad å sørge for at katten får den oppmerksomhet og kjærlighet hun ønsker? At hun ikke skal oppleve å bli ignorert av menneskene? Hvorfor tror du det beste er å sørge for at katten heller vil være for seg selv enn med menneskene? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...