Gå til innhold

Strikkehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg å tolke diagrammet? 

Har kommet dit jeg skal begynne å flette på rad 3. (Pinne 3) Men hva med rad 4,5 og 6? Skal det ikke flettes der? 

B10ADBE6-4A92-4D09-951A-8FF21CD8D28E.jpeg

Anonymkode: 26df2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De omgangene skal du strikke rett (og vrang der det er x) du må strikke opp litt så du har noe å flette liksom, om det gav mening. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke flette på de radene hvor det ikke står at du skal flette...Det må jo være noen cm mellom hver gang du "vrir" strikketøyet for å lage fletten - du ser den ikke før etter en liten stund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens 😊 Ga liksom ingen mening med en strek på skrå på samme pinne. Men skal prøve 😊

Anonymkode: 26df2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til. Jeg skal strikke frem og tilbake på rundpinne. Hva gjør jeg på tilbakepinnen? Strikker jeg rett uten flette? Eller er det pinne 4?

Anonymkode: 26df2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål til. Jeg skal strikke frem og tilbake på rundpinne. Hva gjør jeg på tilbakepinnen? Strikker jeg rett uten flette? Eller er det pinne 4?

Anonymkode: 26df2...c33

Du må strikke motsatt på vei tilbake - altså x=rett, *blank rute* = vrange masker - og du strikker ikke flette på noen andre pinner enn det som står i diagrammet, og det er alltid på en rettside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 omganger mellom hver flette. Første flette strikkes ved at 6 masker settes på hjelpepinne foran arbeidet. Andre flette strikkes ved å sette 6 masker på hjelpepinne bak arbeidet. 
Om du strikker fram og tilbake, så må du strikke vrangt bakover. Pass på at den første masken blir fin. Dette kan gjøres på litt forskjellig måter. Noen løfter den bare av. Andre løfter den av vridd, dvs i bakre del av masken. 

Anonymkode: 790f3...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

3 omganger mellom hver flette. Første flette strikkes ved at 6 masker settes på hjelpepinne foran arbeidet. Andre flette strikkes ved å sette 6 masker på hjelpepinne bak arbeidet. 
Om du strikker fram og tilbake, så må du strikke vrangt bakover. Pass på at den første masken blir fin. Dette kan gjøres på litt forskjellig måter. Noen løfter den bare av. Andre løfter den av vridd, dvs i bakre del av masken. 

Anonymkode: 790f3...764

Det står jeg bare skal strikke tre, så tre på hjelpepinne. Men hva mener du med andre fletta? Jeg strikker riller 😊

 

Anonymkode: 26df2...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...