Gå til innhold

Danmarks sine smittevernregler for barnehager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man få en egen rengjøringsassistent som går og vasker hele dagen i barnehagen?

Det er mer enn nok å gjøre for de (ofte underbemannede) ansatte fra før, og nå enda mer nå med flere retningslinjer å følge...

Anonymkode: 5a476...f1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke helt hvordan de skal få dette til.

-Barna skal sitte 2 meter fra hverandre når de spiser - hvordan tenker de at det skal foregå på en liten avdeling med 16 smårollinger? Eller en litt større avdeling med 26 større barn? Man får jo ikke benytte seg av andre rom

-man skal vaske hender på barn og voksne annenhver time, man skal vaske hendene på barn og voksne ved nys eller snørr, man skal vaske alle kontaktpunkter og flater med to timers mellomrom. 

Og mye mer som det nevnes.

Anonymkode: b837e...79d

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg skjønner ikke helt hvordan de skal få dette til.

Ok så vi skal aldri mer ha barnehage?

Anonymkode: 5df67...08c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så vi skal aldri mer ha barnehage?

Nå er dette Danmark, så mulig det blir annerledes regler i Norge.

Jeg har ikke sagt man aldri skal ha barnehage, jeg bare skjønner ikke hvordan man i praksis skal få dette til. Får bare å vente å se, går det så går det, går det ikke... så hvem vet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få en egen rengjøringsassistent som går og vasker hele dagen i barnehagen?

Det er mer enn nok å gjøre for de (ofte underbemannede) ansatte fra før, og nå enda mer nå med flere retningslinjer å følge...

Mtp at det er over 10 % arbeidsledighet i landet nå så bør det være rimelig mange å ta av i fht å få tak i folk for ekstra rengjøring i barnehagene og på skolene👍 

Anonymkode: 236b0...ab5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er dette Danmark, så mulig det blir annerledes regler i Norge.

Jeg har ikke sagt man aldri skal ha barnehage, jeg bare skjønner ikke hvordan man i praksis skal få dette til. Får bare å vente å se, går det så går det, går det ikke... så hvem vet?

I praksis kommer ikke dette til å kunne gjøres 100%, men det er litt som å skyte spurv med kanon - man må ha strenge retningslinjer som i det minste sikrer at barnehagene gjør det de kan for å hindre smittespredning. Sier seg jo selv at noe vil være umulig eller veldig vanskelig, men de får gjøre så godt de kan.

Anonymkode: 16e08...3ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og om man ikke får inn ekstra personell, vil allerede en utslitt, underbemannet gruppe bhgansatte bli sykmeldte en etter en. 

Anonymkode: 84f03...99a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå har det blitt vår, og barna kan være ute mye mer. Jeg tipper mange vil være ute store deler av dagen. Så tenker at både spising, henting og levering vil foregå ute. Jeg ser for meg at tur kan bli utfordrende fordi barna da må gå tett, men de eldste barna kan jo gjerne benytte områder utenfor barnehagen også.

Anonymkode: 2c158...29e

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det blitt vår, og barna kan være ute mye mer. Jeg tipper mange vil være ute store deler av dagen. Så tenker at både spising, henting og levering vil foregå ute. Jeg ser for meg at tur kan bli utfordrende fordi barna da må gå tett, men de eldste barna kan jo gjerne benytte områder utenfor barnehagen også.

Anonymkode: 2c158...29e

Du tenker det ja? I NordNorge er det fortsatt snø, på vestlandet regner det temmelig mye mer enn resten av landet. Så det er vel kun på Østlandet at barna kan være ute omtrent hele dagen fordi det er "fint vær".

Så skal man også tenke på at det finnes temmelig mange 1-2åringer i barnehagene som ikke liker å være ute i dårlig vær, hva skal man gjøre da? Tvinge dem selv om de gråter og fryser?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker det ja? I NordNorge er det fortsatt snø, på vestlandet regner det temmelig mye mer enn resten av landet. Så det er vel kun på Østlandet at barna kan være ute omtrent hele dagen fordi det er "fint vær".

Så skal man også tenke på at det finnes temmelig mange 1-2åringer i barnehagene som ikke liker å være ute i dårlig vær, hva skal man gjøre da? Tvinge dem selv om de gråter og fryser?

Det må da gå an å tilpasse seg hvor man er hen i landet da. Den løsningen passet sikkert den personen du siterte, også kan man finne en annen løsning der man er😉

Anonymkode: c646d...cf3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må da gå an å tilpasse seg hvor man er hen i landet da. Den løsningen passet sikkert den personen du siterte, også kan man finne en annen løsning der man er😉

Anonymkode: c646d...cf3

Ja, kom med forslag da? Hvordan skal man løse det? Alle som bare sier "ja det løser seg nok", om dere ikke jobber i skole og barnehage så har dere jo ingen forutsetninger for å si det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør vel kunne omdisponere noen av kommunens kontorfolk. Må ha litt dugnadsånd. Leker skal vaskes to ganger daglig også.

Anonymkode: 0188d...8b6

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, kom med forslag da? Hvordan skal man løse det? Alle som bare sier "ja det løser seg nok", om dere ikke jobber i skole og barnehage så har dere jo ingen forutsetninger for å si det. 

Vi MÅ løse dette. Punktum.

Det er sikkert vanskelig, og det blir ikke perfekt. Men åpne må vi, det er ikke et valg engang.

Anonymkode: 5df67...08c

• Liker 1
  • Opprett ny...