AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Jeg spiser brokkoli daglig siden det er sunt, men jeg blir aldri særlig glad i smaken. Jeg kjøper frossen brokkoli siden det er billig og lettvint. Jeg vet mange baker i ovn, men jeg synes det blir litt mye styr å rense, vaske, tørke osv selv😁 Noen som har noen gode tips til noe jeg kan ha på brokkolien som får den til å smake litt bedre? 😊 Anonymkode: c22a6...cab
minister-mio Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Brokkoli på pizza eller med potetstappe og fisk eller biff.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Brokkoli stekt i smør er veldig godt, eller ovnsbakt med et lite lag av revet parmesan på toppen. Trikset med brokkoli er å OVERHODE ikke overkoke den, da smaker den ikke særlig godt. Derfor kjøper jeg heller aldri den frosne- den er jo lett overkokt allerede før den blir fryst, så hvis man koker den enda litt lengre selv, smaker den direkte grusomt. Nei, brokkoli MÅ kjøpes fersk, og helst stekes, eller evt smørdampes lett. Anonymkode: d9d44...94c 7
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Brun saus og på pizza?? Den smaker best bakt med hvit saus og ost over bakt i ovn. Kokt brokkoli smaker ellers bare gress. 1
applestories Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Jeg har lite erfaring med fryst brokkoli, men fersk steker jeg på stekepanne sammen med rødløk, gjerne hvitløk, kanskje sopp. Helt enig med den siste anonyme her - kokt brokkoli er bare trist. 3
SoWhat? Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Stek den i olje, og så tar du i litt smør helt på slutten. Liker den mye bedre stekt enn kokt, og førstnevnte elsker jeg smaken. Men jeg liker ikke så store buketter. Det gjelder alt jeg spiser omtrent. Smaker best med små til middels biter av alt
applestories Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Brun saus og på pizza?? Den smaker best bakt med hvit saus og ost over bakt i ovn. Kokt brokkoli smaker ellers bare gress. Helt enig, min favoritt! Gjerne med blomkål også, og rødløk eller sopp i bunnen av formen. Men usikker på hvor sunt det er
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, applestories skrev: Jeg har lite erfaring med fryst brokkoli, men fersk steker jeg på stekepanne sammen med rødløk, gjerne hvitløk, kanskje sopp. Helt enig med den siste anonyme her - kokt brokkoli er bare trist. Brokkoli tåler ikke frysing, den er ødelagt lenge før den er ferdig dampet/kokt. Sluttet å kjøpe for lenge siden. 2
SoWhat? Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 3 minutter siden, Apocalypte skrev: Brun saus og på pizza?? Den smaker best bakt med hvit saus og ost over bakt i ovn. Kokt brokkoli smaker ellers bare gress. Hva bruker du på pizza med broccoli? Har aldri prøvd det. Men må jo smake godt om en har fetaost på. Hva mer? Ikke for å avspore men...
tirben Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 Jeg elsker brokkoli og spiser det nesten hver dag. Jeg kan feks lage brokkolisalat, eller brokkolimos, brokkoligrateng, woket brokkoli eller rå brokkoli med dip. 4
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, applestories skrev: Helt enig, min favoritt! Gjerne med blomkål også, og rødløk eller sopp i bunnen av formen. Men usikker på hvor sunt det er Lag sausen på lettmelk og en liten dæsj margaring og strø litt hvitost over, ikke det verste man kan spise.
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Hva bruker du på pizza med broccoli? Har aldri prøvd det. Men må jo smake godt om en har fetaost på. Hva mer? Ikke for å avspore men... Jeg hadde aldri ødelagt pizza med å legge brokkoli på. Aner ikke hva folk bruker sammen med det. 1
Leonetta Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 8 minutter siden, Apocalypte skrev: Brun saus og på pizza?? Den smaker best bakt med hvit saus og ost over bakt i ovn. Kokt brokkoli smaker ellers bare gress. Oppskrift?
Rumle Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Tynne skiver av brokkoli på en hvit pizza kan sikkert være veldig godt 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 Det er faktisk, som nevnt over, utrolig godt med stekt brokkoli. Trenger ikke steke lenge heller, bare få den litt synlig stekt. Størrelse på bitene bestemmer du selv. Stek i smør eller olje, husk å salte. Anonymkode: d7719...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 Kan man steke eller ovnsbake frossen brokkoli? Anonymkode: c22a6...cab 1
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 34 minutter siden, Leonetta skrev: Oppskrift? Legg brokkoli i biter i en form. Lag saus av 2 ss margarin og 3 ss mel + 1/2 l melk. Smak til med salt og pepper. Hell over og dryss litt ost på toppen. Bak i 20-30 min til osten er gyllen på 200 gr. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser brokkoli daglig siden det er sunt, men jeg blir aldri særlig glad i smaken. Jeg kjøper frossen brokkoli siden det er billig og lettvint. Jeg vet mange baker i ovn, men jeg synes det blir litt mye styr å rense, vaske, tørke osv selv😁 Noen som har noen gode tips til noe jeg kan ha på brokkolien som får den til å smake litt bedre? 😊 Anonymkode: c22a6...cab 1. kjøp deg en fersk brokkoli 2. kapp den i ok store biter (hele greia, inkludert stilk) 3. fres den på stekepanna med olje, hvitløk, salt og pepper. Putt restene i kjøleskapet til i morgen. 4. ikke kok grønnsaker. Damp dem, om du absolutt ikke tåler stekt mat. Men ikke kok grønnsaker om du ikke skal lage suppe (og brokkoli er ikke godt i suppe, kokt brokkoli er bitter). 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man steke eller ovnsbake frossen brokkoli? Anonymkode: c22a6...cab Det kan man selvsagt. Resultatet vil bli mindre ideelt enn om du bruker fersk brokkoli. Men alt slår kokt brokkoli. 5. kanskje du ikke liker brokkoli? Det er helt ok. I så fall, kanskje du skal slutte å kjøpe og spise brokkoli, og heller begynne å kjøpe og spise noe sunt som du liker? Som spinat, eller grønne bønner? Anonymkode: 2669f...170 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 Jeg lager potetmos med brokkoli. Litt mer potet enn brokkoli, en dæsj fløte og en god klatt smør. Moser alt sammen og spiser hva som helst av kjøtt eller fisk ved siden av. Anonymkode: b5cc6...52c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå