Gå til innhold

Forsiktige barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei lita datter på straks 17 mnd som enda ikke går. Hun går langs møbler og bord, og bruker leketrille for å komme seg rundt til andre overflater hun kan holde seg i. Hun er veldig forsiktig av seg og synes det er skummelt å stå selv eller prøve på å i det hele tatt gå uten støtte. Er det andre het med lignende erfaringer som kan fortelle om når barna deres begynte å gå selv? Hvordan kan jeg motivere henne til å gå uten støtte?

Tusen takk for alle svar❤️❤️

Anonymkode: eb77b...91a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :)

Anonymkode: eb77b...91a

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med helsestasjonen? Kan være et greit sted å starte 😊

Anonymkode: 40452...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Dattera mi var også sånn, men hadde også noen tilleggsutfordringer. Vi fikk god hjelp av fysioterapeuten på helsestasjonen og barnehagen som samarbeidet. Hun begynte å gå da hun var to år. Er nå fem, og løper som en rakett. 

Mitt råd er - snakk med helsestasjonen, men ta det med ro. Du kommer ikke til å ende opp med en førsteklassing som ikke ønsker å gå 😊

Anonymkode: 22ecb...baf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en gutt som var forsiktig, men plutselig en dag reiste han seg opp og gikk. Tror han var 18 mnd og noen dager. Men da gikk han ordentlig. Jeg tror noen barn bare er forsiktige av natur(eller så er det noe galt med synet hans;)), for han liker fortsatt ikke å ta sjanser 3 år gammel. 

Anonymkode: 05ee8...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Vår datter,  som nå er 7.5 år, gikk alene for første gang 1 uke før hun ble 1.5 år. Etter det løp hun meter en hun gikk, og har vært motorisk sterk siden. Hun er fremdeles av de type mennesker som ikke tester ut ting før hun mestrer det. Sånn var det med gåing også. Når hun først  bestemte seg så gjorde hun det,  og klarte det . Vi fikk ingen oppfølging av helsestasjon. 

Anonymkode: 0d790...915

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn gikk 18 mnd, jeg husker jeg gråt, så andres gikk 8 mnd, 9 mnd, 11 og 12 måneder.

Ble alltid henvist til fysioterapeut, hun men at barnet er helt frisk og motorisk aktiv. Men når han begynte å gå, så gikk han skikkelig ynkelig, med rett rygg og med rette bein. 
så bare ro deg ned, snart skal din prinsesse også  gå. 

Anonymkode: 6f598...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...