Gå til innhold

Sterk positiv test uker etter spontanabort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her inne som har opplevd at graviditetstesten bare blir sterkere og sterkere etter spontanabort? Jeg vet det er vanlig at hcg kan henge i en stund,  men jeg synes det er rart at testene er så sterke  2,5 uke etter spontanaborten.

Her er litt detaljer:

22. mars (ca. dag for forventet mens): svaakt positiv test. Blødningene og smertene begynner. Var på legevakt for å få smertelindring. Fikk aldri svaret på hcg-prøven de tok.

24. mars: Måler HCG hos fastlege. Nivået er på 54.

26. mars: Ny HCG-måling, nivået er på 58. Tar innvendig ultralyd hos gynekolog for å sjekke om det er svangerskap utenfor livmor pga smertene og dårlig form. Han finner ingenting verken i eller utenfor livmor (men sier det "skjer ting" i høyre eggstokk, så var der jeg hadde hatt eggløsning)

30. mars: Tar graviditetstest fordi eggløsningstestene er veldig sterke, så sjekker om det kan være hcg de reagerer på. Litt mer synlig strek enn 22. mars. Tenker det bare henger igjen etter SAen, så tenker ikke mer over det.

31. mars og 3. april: samleie. Mensenappen viser at eggløsning skal de rundt 2. april, men vet ikke helt sikkert pga spontanaborten og fordi jeg fortsatt testet positivt.

6. april: Clearblue viser "gravid 2-3 uker" - ca. kl. 16 på ettermiddagen.

9. april: sterkt positiv test på ettermiddagsurin.

Hva i alle dager kan dette være? Det er jo veldig rart om jeg skal få så tydelig positiv strek (og 2-3 uker på clearblue) kun én uke etter eggløsning, men det er jo også rart både om gynekologen overså et gjenværende embryo da han sjekket, OG hvis nivået ikke har gått mer ned når det var så lavt som 58 for to uker siden i dag! 

Jeg er klar over at jeg ikke kan få noe sikkert svar før jeg enten får mensen eller får sjekket hcg-nivået når legekontoret åpner over påske,  men det hadde vært veldig kjekt med noen erfaringer! Hvor sterke var strekene to uker etter spontanaborten for dere som har opplevd det? 

Legger ved bilder. Det skal stå 22. april og ikke 21 på det ene bildet. Dette ble tatt på morgenurin den dagen jeg spontanaborterte.

Screenshot_20200409-135755_Gallery.jpg

Screenshot_20200409-135824_Gallery.jpg

Screenshot_20200409-135835_Gallery.jpg

Anonymkode: 694b2...313

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er selvfølgelig gravid igjen. 

Anonymkode: 6a7a9...2e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller så mistet du aldri. 

Skrevet

Eller så er det faktisk utenfor livmor. Da stiger hcg saktere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Neutral90 said:

Eller så er det faktisk utenfor livmor. Da stiger hcg saktere. 

Men ville ikke smertene ha vedvart da? De forsvant rundt 27.-28. mars. Blør litt igjen i dag og har kanskje litt murringer, men ikke vondt.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tør ikke å ta det som en selvfølgelighet. Men synes det er så rart at den er så sterkt positivt så tidlig i så fall. Kan hcg "plusses" på da? Sånn at restene fra sist kommer i tillegg til det eventuelle nye, og derfor er det tidlig sterkt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ville ikke smertene ha vedvart da? De forsvant rundt 27.-28. mars. Blør litt igjen i dag og har kanskje litt murringer, men ikke vondt.

Jeg hadde ingen smerter før det var grusomt vondt en liten stund, så ingen smerter igjen. Hasteoperert 10 dager etter det igjen. Hvor mange uker er du på vei er alternativene? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Neutral90 said:

Jeg hadde ingen smerter før det var grusomt vondt en liten stund, så ingen smerter igjen. Hasteoperert 10 dager etter det igjen. Hvor mange uker er du på vei er alternativene? 

Det blir vel Ca. 5-6 uker om det er den gamle graviditeten, 2-3 uker om det er ny graviditet. Hvor langt var du på vei da du ble hasteoperert? Og når var første gangen du fikk vondt?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel Ca. 5-6 uker om det er den gamle graviditeten, 2-3 uker om det er ny graviditet. Hvor langt var du på vei da du ble hasteoperert? Og når var første gangen du fikk vondt?

Vondt ved 7 uker, op ved 9 uker.

Altså beklager, det er ikke sikkert dette er exu, men tviler på du er gravid på nytt. Hvis du fikk clearblue 2-3 uker for noen dager siden, så må du legge på 2 uker. Altså 4-5 uker gravid i følge clearblue, men 5-6 uker i realiteten. Det er ikke mulig om du skal ha hatt sa og så ny eggløsning. For å oppsummere, du har økning av hcg, men tregere enn vanlig. Det kan være at det blir en ma/sa, men i verste fall er det utenfor livmor.

Det høres ut som ul ble tatt for tidlig for å se noe. Jeg må ha ivf, og vi får ul i uke 7,fordi det er først da de sikkert kan se om det er i livmor eller ikke. 

Skrevet

Jeg håper på det beste for deg, jeg ville gått til legen igjen. Oppdater gjerne hvordan det går 💕

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 said:

Vondt ved 7 uker, op ved 9 uker.

Altså beklager, det er ikke sikkert dette er exu, men tviler på du er gravid på nytt. Hvis du fikk clearblue 2-3 uker for noen dager siden, så må du legge på 2 uker. Altså 4-5 uker gravid i følge clearblue, men 5-6 uker i realiteten. Det er ikke mulig om du skal ha hatt sa og så ny eggløsning. For å oppsummere, du har økning av hcg, men tregere enn vanlig. Det kan være at det blir en ma/sa, men i verste fall er det utenfor livmor.

Det høres ut som ul ble tatt for tidlig for å se noe. Jeg må ha ivf, og vi får ul i uke 7,fordi det er først da de sikkert kan se om det er i livmor eller ikke. 

2 minutter siden, Neutral90 said:

Jeg håper på det beste for deg, jeg ville gått til legen igjen. Oppdater gjerne hvordan det går 💕

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med uker og clearblue. Hvorfor blir det 5-6 i realiteten? Vet man må plusse på to uker, men da blir det vel 4-5?

Vet jo heller ikke hvordan økningen har vært siden 26. mars. Skulle ønske hjemmetestene kunne si nøyaktig nivå 😅

Tusen takk for svar. Merkelig at ikke gynekologen sa noe om dette. Nå er legekontoret stengt til over helgen, så jeg må vel bare vente og se det an. Med mindre det kommer smerter så er det jo ingen vits i å kontakte legevakt. Men virker jo som at jeg enten fortsatt er gravid i livmoren, eller utenfor. Enig i at det ikke virker som en ny graviditet siden CB viste 2-3. Nå skjønner jeg hvorfor de anbefaler å få kontroll på syklusen før man prøver videre...

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere med erfaringer? 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg nå! Var du gravid, eller var det rester? 😮

Anonymkode: ab0d2...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...