Gå til innhold

Ber barnehagelærarar å reise heim til utsette barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ropstad mener at barnehagelærere og lærere skal dra på hjemmebesøk til utsatte barn, for å sjekke hvordan de har det. Og han mener familiene vil sette pris på det. 

Jeg må si at jeg tviler sterkt på at alle familier vil sette pris på å få lærere troppende opp på døra, for å sjekke forholda. Som lærer kjenner jeg også at dette ligger langt utenfor min kompetanse. Er det ikke dette vi har et barnevern for? Min jobb er å drive opplæring, følge opp elevene og melde videre til BV ved bekymring. Ikke drive hjemmebesøk for å se hvordan ståa er hjemme. Selv om det er en spesiell situasjon, så kan det være greit å ha en ansvarsfordeling som tar utgangspunkt i hva de forskjellige yrkesgruppene faktisk har kompetanse til å drive med. 

Hva tenker dere? 

https://www.nrk.no/norge/ropstad-ber-barnehagelaerarar-og-laerarar-oppsoke-barn-som-har-det-vanskeleg-heime-1.14976849?fbclid=IwAR2fCDEwFLVP4mmhntPsFk4H09f0O0c4P7VsI6nEFnaePTuAKTiNORV-jtE

Anonymkode: f9509...73a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle servert både kaffe og te jeg. 
Hjertlig velkommen. 

(Jeg går ut fra at vi er en av familiene som kan få besøk av velmente lærere, fordi det er så synd på oss) 

Anonymkode: f15ec...b5f

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle servert både kaffe og te jeg. 
Hjertlig velkommen. 

(Jeg går ut fra at vi er en av familiene som kan få besøk av velmente lærere, fordi det er så synd på oss) 

Jeg håper verken dere eller andre får hjemmebesøk av lærere, for det er strengt tatt ikke vårt fagfelt. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper verken dere eller andre får hjemmebesøk av lærere, for det er strengt tatt ikke vårt fagfelt. 

Jeg er helt enig med deg. Absolutt helt enig. 

Og ikke er det noen fare for barna mine heller, de har det veldig bra, får masse oppfølging og det er absolutt ingen fare på ferde, de har det faktisk bedre nå med hjemmeskole, enn på skolen hvor iallefall det ene barnet hele tiden føler det kommer for kort. 

AnonymBruker
Skrevet

Det minner litt om den assistenten som mente man skulle reise rundt og se hvordan folk hadde det i gangen, for da forsto man hvordan det var ellers i huset, for var det rotete i yttergangen, så hadde de ikke kontroll på noe annet heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om noen mistenker at mitt barn ikke har det bra hjemme kan de få snakke med ham på videosamtale så mye de vil, evt ute på trappa med 2 meters avstand. Men vi tar ikke imot besøk av noen nå. Spesielt ikke en lærer som kanskje har vært på besøk hos 5 andre familier først.

Anonymkode: facb3...3f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minner litt om den assistenten som mente man skulle reise rundt og se hvordan folk hadde det i gangen, for da forsto man hvordan det var ellers i huset, for var det rotete i yttergangen, så hadde de ikke kontroll på noe annet heller.

Haha. Gangen vår er som regel det mest rotete i huset vårt. Ungene kommer inn etter å ha vært ute, å ikke ryddet opp etter seg uten jeg har fått det med meg. For ikke å snakke om når det er sommer, barn drar inn sand og gjørme i gangene 😅 

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, synes det er ille nok at vi blir tvunget til å ringe foreldrene (leser jo her inne hva foreldrene egentlig synes om det 😂). Håper vi slipper unna med hjemmebesøk altså.

Anonymkode: 0c3a6...375

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Gangen vår er som regel det mest rotete i huset vårt. Ungene kommer inn etter å ha vært ute, å ikke ryddet opp etter seg uten jeg har fått det med meg. For ikke å snakke om når det er sommer, barn drar inn sand og gjørme i gangene 😅 

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, synes det er ille nok at vi blir tvunget til å ringe foreldrene (leser jo her inne hva foreldrene egentlig synes om det 😂). Håper vi slipper unna med hjemmebesøk altså.

Anonymkode: 0c3a6...375

Han jobbet sammen med noen jeg kjenner godt, og han fikk passet sitt påskrevet og fortalt hvor skapet skulle stå, i ganske store bokstaver, slik jeg forsto det. 

Jeg tror han skiftet mening, for den som sa fra er ikke den som hever stemmer normalt, men her var det visst både høyere stemmeleie og "vettu meg hva, det må da være grenser på dumskap"  ;) 

• Opprett ny...