Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #81 Skrevet 9. april 2020 (endret) 13 minutter siden, FrodeF skrev: Ro dere ned. Millioner dør av røyking hvert år. Millioner dør av underernæring. Ta dere en bolle. Korona er ingenting. Helt enig. 3,1 millioner fattige barn under 5 år dør hvert år av feil- og underernæring. Det gir ikke krise i verden. Men når kanskje noen hundretusen eldre og syke i rike land dør er det helt krise... Nesten så jeg tenker at vestlige bortskjemte land har godt av en liten krise når det er så mange ellers i verden som lever hele livet i en slags krise. Endret 9. april 2020 av Krantz95 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #82 Skrevet 9. april 2020 49 minutter siden, Krantz95 skrev: Noen av fagfolkene som vil ha langt strengere restriksjoner har vært på Debatten NRK. Noen av de har helt klart ikke vært helt i vater. Noe som er ganske lett å se hvis man er nogenlunde i vater selv. De bedømmer nok seg selv i vater på samme måte som du mener du er i vater. Hvem har rett her, de på tv eller du, KG-proffen? Anonymkode: 44d80...386
Coronas Skrevet 9. april 2020 #83 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I artikkelen står: Folk holder avstand, er hensynsfulle og holder seg for seg selv. Og til deg som mener folk kan holde seg hjemme i sin egen veranda og hage.... altså, vet du hva en leilighet er? Anonymkode: 13598...02d Har sittet i bikini ute på terrassen i leiligheten jeg har. Mange leiligheter som har veranda/terrasse og hage 😊
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #84 Skrevet 9. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet vi hvem egoistene og A4-flokk folka er ihverfall Anonymkode: d06c7...1ea Hvem er de? Jeg er spent. Anonymkode: 44d80...386
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #85 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De bedømmer nok seg selv i vater på samme måte som du mener du er i vater. Hvem har rett her, de på tv eller du, KG-proffen? Anonymkode: 44d80...386 Regner med at det er jeg som er i vater siden myndighetene har valgt å høre på fagfolkene som jeg anser som mest i vater. Men hvis myndighetene ikke er i vater er jo heller ikke jeg det... 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #86 Skrevet 9. april 2020 4 hours ago, Jajajane said: Så alle i Oslo har hytte? Hadde ikke spilt noen rolle, om de med hytte hadde dratt dit. Det hadde vært like mye folk der i dag likevel, av den enkle grunn at de fleste på slike steder bryr seg rett og slett ikke! Eh..? Vanligvis er Oslo helt tomt i påske, også i marka. Anonymkode: d575c...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #87 Skrevet 9. april 2020 Men, jeg skjønner jo det egentlig. Folk fra små plasser, de skjønner ikke det. Det er store tall, så umulig å forestille seg. Alle vet jo at det bor nesten en million mennesker i Oslo. Men mange fra små plasser, de ser for seg allikevel noe av de samme de har hjemme. Har et eksempel, vi hadde svigers på besøk til 17 mai engang. De kommer fra «en by», fylkessentrum, men i byen er det 10 tusen mennesker. De skulle ut og se på 17 mai toget, og vi sa nei takk, vi ønsker ikke å bli med (med barnevogn og da 8 mnd gammel baby). Det maste og maste. Så dro de alene, til Oslo sentrum, på 17 mai. Du skulle sett hvor sjokkerte de var etterpå. Joda, de skjønte hvorfor vi ikke ville bli med. 😂 Helt ærlig, og alle vi som bor i Oslo og rundt, skjønner jo det. Oslo-befolkning er blitt ofret for lokalpolitikk og små plassens rett til selvstyring. Ja, Oslo har blitt Korona-spredde episenter, men deg går fint så lenge folk på små plasser i en-to timers kjøring fra Oslo har det godt og trygt. Håper ikke de selv ønsker seg å benytte Ullevål-fasiliteter i nærmeste fremtid. Eller ever. Anonymkode: d575c...e0b 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #88 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så jævelig å ikke gå ut av huset noen uker? Å bare være hjemme en periode? Tren litt styrkeøvelser i stua, se en serie eller ti på Netlfix, bak opp brød og rundstykker å frys inn, les noen bøker, ha masse sex, vask på steder i leiligheta eller huset dere sjelden vasker, kjøp dere en spillkonsoll, planlegg prosjekter hagen eller feriene dere skal på når dette er over, frisk opp soverommet med ett malingsstrøk, rydd igjennom klesskapet og kjør klær til Fretex containeren (husk å vaske fingrene godt etter at du har tatt i konteineren) lær og lage noe nye middager osv osv osv. Dere kan dra på hytta eller sove i hengekøye i skogen neste år. Så får heller Instagramfeeden være litt tynn i år. Pga folk som dere tar det lengre tid før viruset blåser over, og alle de barna med lingesykdommer de eldre på sykehjemmene og de stakkars jævlene i kassa på Kiwi er enda mer utsatte for å bli alvorlig syke og i verste fall dø. Anonymkode: a93fb...be5 Følg med litt da, dette er ikke noe som plutselig blåser over. Nå åpner vi jo så smått opp litt etter påske, men det er ikke fordi vi tror at vi kan hindre at flere smittes. Vi har nå fått såpass kontroll at hver smittede i gjennomsnitt smitter 0,7 personer (og målet er at det ikke skal bli mer enn 1,0). Dette for at helsevesenet skal henge med, og klare å ta seg av både koronasmittede og andre syke. Svært mange flere mennesker skal smittes før dette er over. Jeg gleder meg til 2021, tror jeg.... 🙃 Anonymkode: e6377...786
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #89 Skrevet 9. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det et antall døde som skal oppnås? Det var nytt. Anonymkode: ece35...702 Så bra at du lærte noe nytt. Når et virus som covid19 kommer til landet og vi vet at det rammer eldre verst etter å ha sett dette i andre land, er det helt naturlig at våre eldre også rammes. Anonymkode: ef68a...abe 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #90 Skrevet 9. april 2020 Flott at folk kommer seg ut i frisk luft i stedet for å råtne innendørs, sånn som de late sofagrisene i koronapolitiet gjør. Selv nyter jeg friheten på min hytte i ødemarka, hvor jeg har skiløypene for meg selv. God påske! Anonymkode: 439e5...8e4 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #91 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Meningen er at viruset og sykdommen skal spre seg. Det er jo derfor regjeringen skal åpne skoler, barnehager, frisører osv. snart. Smitten skal spre seg i en passe fart slik at sykehusene klarer å ta unna de syke som kommer. Nei, det er ikke meningen, men vanskelig å unngå. Grunnen til at skoler, barnehager og frisører skal åpne er selvfølgelig ikke at man skal spre smitten. Det er pga. økonomi og av hensyn til folks liv. Anonymkode: 812b9...47e
Silva Pluvialis Skrevet 10. april 2020 #92 Skrevet 10. april 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå handler det om at folk må bruke litt sunn fornuft. Ser man at det er stappfullt av biler, så kjør en annen plass da. Anonymkode: 8baa6...d0b Folk tolker det jo helt motsatt. «Åja, her var det mange biler. Jaja, da er det sikkert greit om jeg også drar dit fordi alle andre gjør det»
poli10 Skrevet 10. april 2020 #93 Skrevet 10. april 2020 På 9.4.2020 den 15.48, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f Trengsel i marka? Du, fordi p-plassen er full så betyr det ikke at marka er trang. Og strengt tatt er det politikerne i Oslo sin egen skyld at bussene er stappfulle. Først gjør de det nærmest umulig å eie bil i Oslo med mindre du tjener meget godt, deretter kutter de ned kollektivtilbudet nå i disse tider hvor folk ikke kan dra på hytta osv. 4
Anbefalte innlegg