AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #41 Skrevet 9. april 2020 Blir forresten spennende om smittetallet stiger etter dette da? Anonymkode: 035d9...03f
Antiviruset Skrevet 9. april 2020 #42 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk at du kritiserer «alle andre» som dro til samme sted du selv valgte å oppsøke. Jeg så situasjonen med en gang, og valgte en helt annen sti der jeg ikke traff på noen. På toppen var det veldig mange, bare holdt meg unna den, og gikk tilbake samme veien. Traff vel på 4 stykker totalt sett. Med gode sko, god kondis, og vant til å ta seg frem i terrenget er det ikke noe problem å finne mange forskjellige ruter mot en fjelltopp. Der andre sjeldent eller aldri går.
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #43 Skrevet 9. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med beina ned? Anonymkode: 44d80...386 Ja, det er værst med bena ned: https://www.onlinenytt.com/her-er-5-ting-som-skjer-med-kroppen-din-om-du-legger-bena-oppetter-veggen-hver-dag/ 1
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #44 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I artikkelen står: Folk holder avstand, er hensynsfulle og holder seg for seg selv. Og til deg som mener folk kan holde seg hjemme i sin egen veranda og hage.... altså, vet du hva en leilighet er? Anonymkode: 13598...02d Jeg har bodd i blokk i 7 år så ja.
Frøkensina Skrevet 9. april 2020 #45 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, cattleya skrev: Tull! det er slett ikke "trengsel" i Oslomarka. Den er enorm og det skulle være hele Norges befolkning der om man ikke fint skulle greie å holde 2 meters avstand i marka. Det at det er mange flere der enn vanlig er ikke noe problem smittemessig så lenge alle holder avstand, og det skrev jo artikkelen at folk gjør. Ja enig, det eneste i artikkelen som ikke er bra smittemessig var de fulle bussene til Maridalen. 5
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #46 Skrevet 9. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir forresten spennende om smittetallet stiger etter dette da? Anonymkode: 035d9...03f Håper det stiger. Vil gjerne bli ferdig dette viruset så raskt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #47 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helsemyndighetene og leger forøvrig har uttalt flere ganger nå at det er helseskadelig å ikke få frisk luft og mosjon. Man oppfordres til å gå ut og bevege seg. Men det er jo fint at det finnes koronapoliti som vet bedre enn dem, for all del. Anonymkode: 9c140...4d7 Greit nok å gå eller sykle en tur. Men å dra ut for å sette seg ned i grupper og ha grilling ute i offentlige arealer er unødvendig. Og når det blir varmere kommer sikkert folk til å flokke seg til parker, strender, ol. for å grille og sole seg, og det er ihvertfall unødvendig. Og vi ser også en del unger i offentlige lekeplasser, skateparker, ol. Dette er unødvendig i denne tiden. Man kan heller aktivisere ungene i hagen, eller i verste fall i gata rett utenfor huset hvis man bor i leilighet uten hage. Det er ihvertfall mye bedre enn at de samler seg på noen få offentlige lekeplasser/skateparker/idrettsparker. Anonymkode: 397af...934 1
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #48 Skrevet 9. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit nok å gå eller sykle en tur. Men å dra ut for å sette seg ned i grupper og ha grilling ute i offentlige arealer er unødvendig. Og når det blir varmere kommer sikkert folk til å flokke seg til parker, strender, ol. for å grille og sole seg, og det er ihvertfall unødvendig. Og vi ser også en del unger i offentlige lekeplasser, skateparker, ol. Dette er unødvendig i denne tiden. Man kan heller aktivisere ungene i hagen, eller i verste fall i gata rett utenfor huset hvis man bor i leilighet uten hage. Det er ihvertfall mye bedre enn at de samler seg på noen få offentlige lekeplasser/skateparker/idrettsparker. Anonymkode: 397af...934 Nå er det jo mange som ikke skal ha ungene sine verken i barnehage eller på skolen så det ville vært rart om de dra dro på stranda eller på lekeplass med dem.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #49 Skrevet 9. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være at de norske myndigheter ikke ønsker at hyttene skal bli befengt med smitte kanskje? Litt vanskelig å reise opp i flere fjell og bringe med seg flere liter desinifeksjonsveske og spraye ned alle hyttene. Anonymkode: 9b247...8a1 Og hvorfor i alle dager skulle noen dra og spraye ned alle hyttene? Får du ofte besøk av folk som vil spraye boligen din? Eller er smitte noe som bare er et problem i hytter? Forklar i så fall hvorfor. Anonymkode: e7723...081 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #50 Skrevet 9. april 2020 16 minutter siden, cattleya skrev: Tull! det er slett ikke "trengsel" i Oslomarka. Den er enorm og det skulle være hele Norges befolkning der om man ikke fint skulle greie å holde 2 meters avstand i marka. Det at det er mange flere der enn vanlig er ikke noe problem smittemessig så lenge alle holder avstand, og det skrev jo artikkelen at folk gjør. Oslomerka er enorm, men det relevante er jo hvor folk flest går. Oslomarka strekker seg over 17 kommuner og 5 fylker, men det er neppe mange osloboere som drar ut av Oslo for å gå i marka. De fleste går også i løypene og stiene. I tillegg er det jo ikke slik at folk ønsker å gå med 2 meters avstand. Folk drar ut i marka med venner og familie. Hvor ofte ser du en vennegjeng gå i marka med 2 meters avstand mellom hver person? Anonymkode: 92e3b...4fd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #51 Skrevet 9. april 2020 Jeg blir så oppgitt av å lese sånt som dette. Den fullstendige gi faen-holdningen som utvises av mange. Om ikke så lenge skal jeg kanskje møte noen av disse folka i barnehagen. På butikken. På bussen. Er det rart sykdommen sprer seg!? Jeg er normalt veldig glad for å bo i Oslo, men nå for tiden angrer jeg på at jeg har bygget meg et liv her. Med så mange tomsinger rundt meg. Jeg trodde ikke folk var så dumme. – Folk er blitt oppfordret om å holde to meters avstand og helst unngå kollektivfabrikk. Har folk gjort det her i dag? – Jeg gjorde et tappert forsøk, men da fikk jeg bare beskjed om å ti stille. Jeg oppfordra folk om å vente til neste buss kom, men det hadde ikke vi noe med, fikk jeg beskjed om. Jeg svarte på fleip «da sees vi på Ullevål sykehus», mens de bare fliret og gikk om bord. Så står de som sardin i boks, sier Andresen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/slaar-alarm-om-fulle-busser-til-oslomarka-helt-kaos-i-hele-dag Anonymkode: e61d7...aa1 1
cattleya Skrevet 9. april 2020 #52 Skrevet 9. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oslomerka er enorm, men det relevante er jo hvor folk flest går. Oslomarka strekker seg over 17 kommuner og 5 fylker, men det er neppe mange osloboere som drar ut av Oslo for å gå i marka. De fleste går også i løypene og stiene. I tillegg er det jo ikke slik at folk ønsker å gå med 2 meters avstand. Folk drar ut i marka med venner og familie. Hvor ofte ser du en vennegjeng gå i marka med 2 meters avstand mellom hver person? Anonymkode: 92e3b...4fd Familie skal man jo ikke holde to meters avstand fra. Og venner kan man fint holde to meters avstand fra i Oslomarka. Det at det er mange flere der nå enn andre ganger, betyr ikke at det er FOR mange. Når skal folk slutte å henge ut folk i denne krisen? Er det ikke turgåere i marka, så er det joggere🙄 det vi hadde trengt nå er at vi oppmuntrer og støtter hverandre, ikke at bi konstruerer problemer som ikke eksisterer. 6
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #53 Skrevet 9. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så oppgitt av å lese sånt som dette. Den fullstendige gi faen-holdningen som utvises av mange. Om ikke så lenge skal jeg kanskje møte noen av disse folka i barnehagen. På butikken. På bussen. Er det rart sykdommen sprer seg!? Anonymkode: e61d7...aa1 Meningen er at viruset og sykdommen skal spre seg. Det er jo derfor regjeringen skal åpne skoler, barnehager, frisører osv. snart. Smitten skal spre seg i en passe fart slik at sykehusene klarer å ta unna de syke som kommer. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #54 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Smitten skal spre seg i en passe fart Det blir "litt" mer enn "passe fart" hvis folk ikke tar noe hensyn. Stimle sammen på fulle busser er jo oppskrift på katastrofe. Anonymkode: e61d7...aa1 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #55 Skrevet 9. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå ser man hvor hjernedøde mennesker er, som jeg alltid har visst. Anonymkode: f9bfc...99c Vi to har alltid visst det. Vi er hjernedøde. Anonymkode: b2905...dae
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #56 Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det blir "litt" mer enn "passe fart" hvis folk ikke tar noe hensyn. Stimle sammen på fulle busser er jo oppskrift på katastrofe. Anonymkode: e61d7...aa1 Myndighetene har sikkert regnet på dette når de nå slipper smitten mere løs. Går bra dette. Hva mener du med katastrofe? At vi kommer til å slippe opp for sykehusplasser?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #57 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: At vi kommer til å slippe opp for sykehusplasser? Akkurat. Og det er jo ikke bare kollektivtrafikken, etter hva jeg leser her og i avisene så er det fullt på sentre, det er fullt på IKEA, det er folk folk folk. Jeg vet ikke, jeg drar ikke til sånne steder nå og har ikke gjort det på en måned. Men det virker jo ikke som folk flest tar hensyn i det hele tatt. Om en måneds tid nå så er jeg redd det er kaos på sykehusene (pokker så lang inkubasjonstid på dette her). Anonymkode: e61d7...aa1 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #58 Skrevet 9. april 2020 2 timer siden, Apocalypte skrev: Skulle tro folk dævva om de satt hjemme en dag eller brukte sin egen hage eller veranda! La oss alle 4000 stykker dra til samme skog, ja så lurt! Men folk har allerede sittet hjemme i en vel måned... Anonymkode: f51d0...fe2 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #59 Skrevet 9. april 2020 Oslofolk bør faktisk være mer forsiktige enn andre! Anonymkode: e61d7...aa1 1
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #60 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat. Og det er jo ikke bare kollektivtrafikken, etter hva jeg leser her og i avisene så er det fullt på sentre, det er fullt på IKEA, det er folk folk folk. Jeg vet ikke, jeg drar ikke til sånne steder nå og har ikke gjort det på en måned. Men det virker jo ikke som folk flest tar hensyn i det hele tatt. Om en måneds tid nå så er jeg redd det er kaos på sykehusene (pokker så lang inkubasjonstid på dette her). Anonymkode: e61d7...aa1 Det du i praksis sier er at du mener at hverken regjering eller folkehelsemydighetene har kontroll. Hvorfor skal man ikke stole på dem? Det er jo de som sitter på mest informasjon. Kanskje du jobber for myndighetene og vet noe som enda ikke har blitt offentliggjort?
Anbefalte innlegg