AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f 12
Jajajane Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f Så alle i Oslo har hytte? Hadde ikke spilt noen rolle, om de med hytte hadde dratt dit. Det hadde vært like mye folk der i dag likevel, av den enkle grunn at de fleste på slike steder bryr seg rett og slett ikke! 2
Djungelvrål Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Skulle tro folk dævva om de satt hjemme en dag eller brukte sin egen hage eller veranda! La oss alle 4000 stykker dra til samme skog, ja så lurt! 8
Psilocybe Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Jeg er ikke overrasket. Hvis jeg drar til min svigermors hjemkommune og bor i et hus hun disponerer der, er det greit. For da overbelaster jeg ikke kommunens helsevesen. (Svigermor har snakket med Rådmannen, som bekreftet dette.) Bor jeg i hennes hytte i samme kommune, er det ikke greit. Da gjør jeg noe kriminelt, for da overbelastes helsevesenet. Drar jeg til min egen hjemkommune og bor i et hus pappa disponerer der, er det greit. Drar jeg til en av hyttene hans, overbelastes plutselig helsevesenet. På tross av at den lokale kommuneoverlegen gikk ut i media og etterlyste flere pasienter, siden legene ikke hadde noe å gjøre. 9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f Eller det er nå man skjønner at «de tankeløse folkene» har forflyttet seg til Oslo-marka. Det er utrolig at ikke folk tenker!! Anonymkode: eae37...9b7 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, Psilocybe skrev: Jeg er ikke overrasket. Hvis jeg drar til min svigermors hjemkommune og bor i et hus hun disponerer der, er det greit. For da overbelaster jeg ikke kommunens helsevesen. (Svigermor har snakket med Rådmannen, som bekreftet dette.) Bor jeg i hennes hytte i samme kommune, er det ikke greit. Da gjør jeg noe kriminelt, for da overbelastes helsevesenet. Drar jeg til min egen hjemkommune og bor i et hus pappa disponerer der, er det greit. Drar jeg til en av hyttene hans, overbelastes plutselig helsevesenet. På tross av at den lokale kommuneoverlegen gikk ut i media og etterlyste flere pasienter, siden legene ikke hadde noe å gjøre. Man kan sikkert vri og vrenge på alt, slik som du gjør..... Anonymkode: eae37...9b7 15
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Nå ser man hvor hjernedøde mennesker er, som jeg alltid har visst. Anonymkode: f9bfc...99c 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 I artikkelen står: Folk holder avstand, er hensynsfulle og holder seg for seg selv. Og til deg som mener folk kan holde seg hjemme i sin egen veranda og hage.... altså, vet du hva en leilighet er? Anonymkode: 13598...02d 22
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Åpenbart mange her som ikke har forståelse for hvordan det er å bo i en byleilighet uten hage i Oslo. Det klages når vi går i nærområdet vårt (jf. Løkka), det klages når vi går i parken og det klages når vi går rundt Sognsvann. Skal ikke vi få gå ut i friluft i det hele tatt? Når vi alle nå er stuck i Oslo i påskeferien, er det mange mennesker her som prøver å benytte seg av de største friluftsarealene vi klarer å finne (for å unngå for mange på et lite sted). Det er ikke akkurat overraskende at flere trekker mot Marka da. Heller ikke at det brukes bil, nå som kollektiven ikke er tilrådet. Men klages, det skal det. Anonymkode: 9c140...4d7 31
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 Er det virkelig så jævelig å ikke gå ut av huset noen uker? Å bare være hjemme en periode? Tren litt styrkeøvelser i stua, se en serie eller ti på Netlfix, bak opp brød og rundstykker å frys inn, les noen bøker, ha masse sex, vask på steder i leiligheta eller huset dere sjelden vasker, kjøp dere en spillkonsoll, planlegg prosjekter hagen eller feriene dere skal på når dette er over, frisk opp soverommet med ett malingsstrøk, rydd igjennom klesskapet og kjør klær til Fretex containeren (husk å vaske fingrene godt etter at du har tatt i konteineren) lær og lage noe nye middager osv osv osv. Dere kan dra på hytta eller sove i hengekøye i skogen neste år. Så får heller Instagramfeeden være litt tynn i år. Pga folk som dere tar det lengre tid før viruset blåser over, og alle de barna med lingesykdommer de eldre på sykehjemmene og de stakkars jævlene i kassa på Kiwi er enda mer utsatte for å bli alvorlig syke og i verste fall dø. Anonymkode: a93fb...be5 7
Gasellen Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f Har du veldig lyst på hytta eller? 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så jævelig å ikke gå ut av huset noen uker? Å bare være hjemme en periode? Tren litt styrkeøvelser i stua, se en serie eller ti på Netlfix, bak opp brød og rundstykker å frys inn, les noen bøker, ha masse sex, vask på steder i leiligheta eller huset dere sjelden vasker, kjøp dere en spillkonsoll, planlegg prosjekter hagen eller feriene dere skal på når dette er over, frisk opp soverommet med ett malingsstrøk, rydd igjennom klesskapet og kjør klær til Fretex containeren (husk å vaske fingrene godt etter at du har tatt i konteineren) lær og lage noe nye middager osv osv osv. Dere kan dra på hytta eller sove i hengekøye i skogen neste år. Så får heller Instagramfeeden være litt tynn i år. Pga folk som dere tar det lengre tid før viruset blåser over, og alle de barna med lingesykdommer de eldre på sykehjemmene og de stakkars jævlene i kassa på Kiwi er enda mer utsatte for å bli alvorlig syke og i verste fall dø. Anonymkode: a93fb...be5 Problemet er ikke noen uker, men det varer ikke bare "noen uker". Vi snakker alt en måned, og ennå blir det flere måneder eller i verste fall år med nedstengt samfunn. Anonymkode: 68dca...cc8 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 Jeg er så glad for eget hus med egen hage. Idag har vi sittet og spist lunsj og sparka ball i hagen. Jeg føler med Oslo-folka. Det er ikke godt å være innestengt når det er fint vær. Anonymkode: 04214...4ca 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 19 minutter siden, Apocalypte skrev: Skulle tro folk dævva om de satt hjemme en dag eller brukte sin egen hage eller veranda! La oss alle 4000 stykker dra til samme skog, ja så lurt! Mange av de som drar ut i marka har ikke verken hage eller veranda Anonymkode: 22602...2ff 17
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så jævelig å ikke gå ut av huset noen uker? Å bare være hjemme en periode? Tren litt styrkeøvelser i stua, se en serie eller ti på Netlfix, bak opp brød og rundstykker å frys inn, les noen bøker, ha masse sex, vask på steder i leiligheta eller huset dere sjelden vasker, kjøp dere en spillkonsoll, planlegg prosjekter hagen eller feriene dere skal på når dette er over, frisk opp soverommet med ett malingsstrøk, rydd igjennom klesskapet og kjør klær til Fretex containeren (husk å vaske fingrene godt etter at du har tatt i konteineren) lær og lage noe nye middager osv osv osv. Dere kan dra på hytta eller sove i hengekøye i skogen neste år. Så får heller Instagramfeeden være litt tynn i år. Pga folk som dere tar det lengre tid før viruset blåser over, og alle de barna med lingesykdommer de eldre på sykehjemmene og de stakkars jævlene i kassa på Kiwi er enda mer utsatte for å bli alvorlig syke og i verste fall dø. Anonymkode: a93fb...be5 De fleste holder seg da stort sett hjemme. Men portforbud har vi ikke, og å gå en tur i Marka er overhodet ikke noe som dreper barn.🙄 Anonymkode: 9c140...4d7 20
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke noen uker, men det varer ikke bare "noen uker". Vi snakker alt en måned, og ennå blir det flere måneder eller i verste fall år med nedstengt samfunn. Anonymkode: 68dca...cc8 Det blir nok snakk om Måneder ja, hvis folk skal drive å pusje grensene slik som dette. å holde seg hjemme foruten butikken eller jobb er en liten oppoffring for å hindre andre i å bli syke og at samfunnet kolapser helt. Internett og telekomunikasjon gjør det så lett å sysselsette seg selv i 2020, selv om man ikke har hus eller balkong. Dette kommer ikke til å dra ut i mange år. En vaksine er på vei og testes allerede ut. Hold dere hjemme, så går alt fortere over. Hytta og marka ligger der når Coronaen er borte også. Anonymkode: a93fb...be5 2
Krantz95 Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/ber-folk-unngaa-buss-til-oslomarka-noen-bryr-seg-ikke Stor fare for omfattende smitte. Det er nå man virkelig skjønner hvor idiotien hytteforbudet er, som også FHI har uttrykt. Anonymkode: b71b0...47f Supert! Håper det blir mange smittede, da får vi utnyttet den store ledige kapasiteten som det er på sykehusene nå. De fleste skal jo bli smittet i løpet av året. Jo fortere vi kommer oss gjennom pandemien jo bedre er det for folks fysiske og psysiske helse. Endret 9. april 2020 av Krantz95 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok snakk om Måneder ja, hvis folk skal drive å pusje grensene slik som dette. å holde seg hjemme foruten butikken eller jobb er en liten oppoffring for å hindre andre i å bli syke og at samfunnet kolapser helt. Internett og telekomunikasjon gjør det så lett å sysselsette seg selv i 2020, selv om man ikke har hus eller balkong. Dette kommer ikke til å dra ut i mange år. En vaksine er på vei og testes allerede ut. Hold dere hjemme, så går alt fortere over. Hytta og marka ligger der når Coronaen er borte også. Anonymkode: a93fb...be5 Helsemyndighetene og leger forøvrig har uttalt flere ganger nå at det er helseskadelig å ikke få frisk luft og mosjon. Man oppfordres til å gå ut og bevege seg. Men det er jo fint at det finnes koronapoliti som vet bedre enn dem, for all del. Anonymkode: 9c140...4d7 13
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 Lett å kritisere andre mennesker når en ikke blir kritisert selv.... Anonymkode: e2bcf...efa 5
Anbefalte innlegg