GÃ¥ til innhold

kranglet med barnets besteforeldre😅

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnets mitt besteforeldre har aldri kommet noe særlig overens. Men vi har ikke kranglet før, for mini ble 4 måneder.  Første gang jeg møtte barnets mitt besteforeldre Var da jeg var 14 uker på vei.  

Men! Alt ble kaos da vi planla barnedåpen då gjekk alt til helvete. Jeg sa de kunne verme og bidra og hjelpe men da mente jeg ikke og ta over dekorasjon eller at de skulle gjør alt på sin måte.. de ga opp med dekorasjonen etter krangelen da. 

Og når de kom hjem til meg for og besøke mini så krangla vi igjen og da begynte farfar til barnet og si, Vi er her for og se barnebarnet våres ikke deg ikke foreldrene dine ikke tantebarnet ditt. Ja jeg viste jo det da liksom men trengte ikke og være så frekk liksom.. Da var det som om jeg ikke følte meg velkommen i mitt eget hus, Og fikk heller ikke lyst og «låne» henne til dem..

Anonymkode: 088b2...f4d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger et kraftig kurs rundt forskjellen på å/og. Liksom. 

Anonymkode: 733f7...f15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger et kraftig kurs rundt forskjellen på å/og. Liksom. 

Anonymkode: 733f7...f15

Og du trenger en kraftig kurs når det kommer til og skrive ting som ikke har noe med temaet på tråden og gjøre.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og barnets mitt besteforeldre har aldri kommet noe særlig overens. Men vi har ikke kranglet før, for mini ble 4 måneder.  Første gang jeg møtte barnets mitt besteforeldre Var da jeg var 14 uker på vei.  

Men! Alt ble kaos da vi planla barnedåpen då gjekk alt til helvete. Jeg sa de kunne verme og bidra og hjelpe men da mente jeg ikke og ta over dekorasjon eller at de skulle gjør alt på sin måte.. de ga opp med dekorasjonen etter krangelen da. 

Og når de kom hjem til meg for og besøke mini så krangla vi igjen og da begynte farfar til barnet og si, Vi er her for og se barnebarnet våres ikke deg ikke foreldrene dine ikke tantebarnet ditt. Ja jeg viste jo det da liksom men trengte ikke og være så frekk liksom.. Da var det som om jeg ikke følte meg velkommen i mitt eget hus, Og fikk heller ikke lyst og «låne» henne til dem..

La de bidra på sin måte, hvorfor er det så fælt at de pynter som de vil? Velg kranglene dine. Du kan velge å la det gå selv om det irriterte deg der og da. Fokuser på noe annet. 

De er sikkert frekke fordi de føler at du er frekk. De vil bare ha en plass i sitt barnebarn sitt liv. Hvordan forhold hadde du til dine egne besteforeldre da du var barn? 

Sett tydelige krav om hva du forventer av de til alt, på en respektfull måte før de tar plass i selskap eller på besøk hos deg. Så sier du til de at de følger det du ber om så får de masse tid med sitt barnebarn. Ditt barn, dine premisser eller ingenting. 

Anonymkode: 72925...c96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La de bidra på sin måte, hvorfor er det så fælt at de pynter som de vil? Velg kranglene dine. Du kan velge å la det gå selv om det irriterte deg der og da. Fokuser på noe annet. 

De er sikkert frekke fordi de føler at du er frekk. De vil bare ha en plass i sitt barnebarn sitt liv. Hvordan forhold hadde du til dine egne besteforeldre da du var barn? 

Sett tydelige krav om hva du forventer av de til alt, på en respektfull måte før de tar plass i selskap eller på besøk hos deg. Så sier du til de at de følger det du ber om så får de masse tid med sitt barnebarn. Ditt barn, dine premisser eller ingenting. 

Anonymkode: 72925...c96

jeg skjønner at de ville bidra men det kommer der man føler seg overkjørt i slike store dager. At de tar over store dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver så merkelig at det er helt tullete å lese. Og hva er poenget med tråden..? 

Anonymkode: cc17d...344

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver så merkelig at det er helt tullete å lese. Og hva er poenget med tråden..? 

Anonymkode: cc17d...344

Hva er poenget med og skrive ting som ikke har noe med tråden og gjøre når du ikke får noe ut av det? leave

• Liker 2
Skrevet

Er du veldig ung?

Hvor er barnets far oppi dette? Han må jo kunne si fra til foreldrene sine...

Du virker også forferdelig hårsår. Du trenger ikke ta ting i verste mening! Tviler på de blander seg for å irritere deg, de blander seg vel for de vil hjelpe til og fordi de er glade i babyen.

Og gjør de noe du IKKE ønsker, så går det an å si fra tydelig OG hyggelig; "Så fint at dere vil hjelpe til med barnedåpen, men jeg har allerede bestemt hvordan jeg skal ha det, så det trenger jeg IKKE hjelp til!! Men det hadde vært kjempefint dersom dere orket å bake en kake!"

Alt går bedre om man er blid 😉

Som en annen sa; pick your battles!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, mam4ma skrev:

Er du veldig ung?

Hvor er barnets far oppi dette? Han må jo kunne si fra til foreldrene sine...

Du virker også forferdelig hårsår. Du trenger ikke ta ting i verste mening! Tviler på de blander seg for å irritere deg, de blander seg vel for de vil hjelpe til og fordi de er glade i babyen.

Og gjør de noe du IKKE ønsker, så går det an å si fra tydelig OG hyggelig; "Så fint at dere vil hjelpe til med barnedåpen, men jeg har allerede bestemt hvordan jeg skal ha det, så det trenger jeg IKKE hjelp til!! Men det hadde vært kjempefint dersom dere orket å bake en kake!"

Alt går bedre om man er blid 😉

Som en annen sa; pick your battles!

Jeg sa de kunne bake eller lage det dem ville, bare hyggelig det, trengs alltid. Men dåp er jo en stor dag for hele familien og spesielt med mitt første barn så er dette veldig stort dag! akkurat med bursdager og jul og andre dager. De er jo seff glade i barnebarnet sitt men det er jeg selvfølgelig og! Bf er innblandet men han bryr seg lite og slike ting så han blander inn foreldrene sine opp i dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...