Gå til innhold

Burde jeg ringe legevakten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste to dagene verket i kroppen. Holder på med flytting, så jeg har tenkt at det har vært bæring osv. Har dog ikke bært veldig tunge ting og jeg er i grei fysisk form. (Trener mye) 

våknet i dag klokken 5 med ekstrem verk i hele kroppen. Vond hals, klarer ikke engang å svelge mitt eget spytt. Sterk hodepine. Målte feber til 39.8. Har sovet noen timer nå. 

Ingen hoste og ikke tung pust. Kan jeg bare se det an litt? 

Anonymkode: e5960...8a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de siste to dagene verket i kroppen. Holder på med flytting, så jeg har tenkt at det har vært bæring osv. Har dog ikke bært veldig tunge ting og jeg er i grei fysisk form. (Trener mye) 

våknet i dag klokken 5 med ekstrem verk i hele kroppen. Vond hals, klarer ikke engang å svelge mitt eget spytt. Sterk hodepine. Målte feber til 39.8. Har sovet noen timer nå. 

Ingen hoste og ikke tung pust. Kan jeg bare se det an litt? 

Anonymkode: e5960...8a5

Hva eksakt mener du legevakten skal gjøre? Mistenker du en bakteriell infeksjon? Da bør du reise. Mistenker du korona? Du har ingen hoste eller tung pust, du har feber og føler deg syk. Du oppgir flytting og trening og da antar jeg at du er i fin form og ikke vil bli testet. Ei heller lagt inn. 

Du kan jo selvsagt ringe, for det er ganske normalt å gjøre ved sykdom. Men om du mistenker korona vil du nok få beskjed om å holde deg inne og ringe om du blir verre. 

Bruk hodet. 

Anonymkode: 71254...6bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte hjemmelege-tjenesten, hvis du bor et sted der de rykker ut. Det er flere legefirmaer i Oslo som tar hjemmebesøk, også nå i disse koronatider. Det koster litt, men du slipper å slepe deg avgårde når du er skikkelig dårlig. 

Så en reklame tidligere i dag for et slikt firma som het nettopp Hjemmelegene.

Anonymkode: cdfd6...120

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skader absolutt ikke å ringe hvis du er redd. I beste fall blir du beroliget og får beskjed om å ringe igjen hvis du blir verre (og da har de registrert at du har ringt før, noe som er bra), I verste fall får du beskjed om å komme. 

Anonymkode: 55e69...4c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

PS! De legene som tar hjemmebesøk, vil naturligvis kunne ta blodprøver av deg som de tar med seg og får testet senere, så de kan finne ut hva som feiler deg.

Anonymkode: cdfd6...120

AnonymBruker
Skrevet

Vet at det er krevende på legevaktene rundt omkring fordi småsyke koronahypokondere opptar tiden deres. Du høres ikke alvorlig syk ut i det hele tatt, og da er det ikke noe de kan hjelpe deg med hvis det faktisk skulle være korona. Hvis du sliter med å puste eller høy feber vedvarer i flere dager, ville jeg tatt kontakt.

Anonymkode: 81899...5d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt etter feber i 3 dager eller ved pustevansker (altså ikke bare andpusten). 

Anonymkode: 63163...d83

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

våknet i dag klokken 5 med ekstrem verk i hele kroppen. Vond hals, klarer ikke engang å svelge mitt eget spytt. Sterk hodepine. Målte feber til 39.8.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at det er krevende på legevaktene rundt omkring fordi småsyke koronahypokondere opptar tiden deres. Du høres ikke alvorlig syk ut i det hele tatt,

Vel, synes ikke akkurat TS går under "småsyk koronahypokonder". 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sliter med å puste eller høy feber vedvarer i flere dager, ville jeg tatt kontakt.

Her er jeg enig. 

• Opprett ny...