AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Vi har fire barn sammen i alderen 6-15 år, og faren vil ikke ha samvær med de mer enn 1 uke i året. Vi har en privat avtale og har hatt det det siste året, men da var avtalen også at han skulle ha barna oftere siden han betaler 3000kr mindre enn hva jeg har krav på gjennom NAV. Men det har ikke skjedd... Det ble helt motsatt. Jeg er alene og har aldri råd til noe ekstra for barna, så jeg har lyst til å få bidraget krevd inn så jeg har mulighet til det, og å slippe å bekymre meg for om pengene strekker til hver mnd. Men jeg får dårlig samvittighet... Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor. For han bidrar ikke med noe av sin tid eller oppmerksomhet, så hvorfor vegrer jeg meg for å kreve det barna har rett på? Han har hatt kjæreste i 5 år og de har en sønn sammen på 1,5 år som våre barn aldri får lov å møte. Samvær skjer alltid på hyttetur eller han låner leiligheten til sin far. Skal, skal ikke.... Anonymkode: 37833...c9d
Gjest Forumhei Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Tenk på seg og dine barn, om han ikke holder avtalen.. så er set ingen avtale. Søk om mere penger.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Du tar på deg dårlig samvittighet som tilhører far. HAN burde ha dårlig samvittighet for å la deg slite! Sett ansvaret der det hører hjemme, her er du "snill" dvs det du gjør av hensyn til far går utover barna. Hvorfor skal far få slik spesialbehandling at han ikke trenger fø opp avkommet han har skaffet seg? Send idag! Anonymkode: 40757...f1b 4
Hmmmmmm Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 Ja, ærlig talt. Han har til og med skapt et nytt barn. Det forteller meg at han har go råd. Så dette er noe du ikke skal tenke mer på. Gjør det, gjør det, gjennomfør det!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Du skal! Vær så snill, ikke tvil på dette, ikke la ham slippe unna. Han er barnas far, han har forsørgeransvar. Han har allerede sviktet dem grovt på så mange måter, ut fra det du beskriver. Det handler ikke om at du karrer til deg penger, men om at barna dine har krav på økonomisk trygghet. Kjemp for barna dine, de har krav på noe fra sin egen pappa! Anonymkode: 5c298...192 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Her hadde jeg ikke tvilt. Selvsagt skal du søke. Anonymkode: 6c26a...ef6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Jeg er en mor som har levd med dårlig samvittighet snart 1 år. Her betaler ikke far barnebidrag (ja har krevd inn, får forskudd) nav trekker han nok i lønn snart. Skyldig meg barnebidrag for 7 mnd nå. Vi hadde først en privat avtale. Far skulle betale halve barnehagen og hjelpe til med klær/andre utgifter. Så snart vi ble uenige så sluttet han å betale bidrag. Da krevde jeg det via nav. Da klaget far at det ble for mye (2300kr), istedenfor 1500kr. Han kom og gikk når det passet han med henhold til samvær, selv om han klaget over at han ønsket 50/50. De mistet fort interessen når de stifter ny familie. Har sett det skjedd med mange jeg kjenner. Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Han skal bidra med utgifter til DERES barn. Like mye hans ansvar å forsørge barna. Du skal ha nok til å kunne kjøpe det de trenger, mat og aktiviteter. Unger blir ikke rimeligere med årene. Søk til nav. Så får de kreve inn om ikke far betaler. Søk også om bidragsforskudd i samme slengen. Da er du garantert et beløp om far skulle finne på å ikke betale som min eks gjør 😂🤭 Anonymkode: 49792...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 Dette er vel ikke noe å lure på... pengene kommer ungene til gode. Synd at så mange menn klarer å lure eksen til en dårlig privat avtale som kun kommer far til gode. Nei krev gjennom nav og stå opp for ungene nå. Anonymkode: 67f47...0d5 1
Gjest Chroma Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Jeg hadde søkt, hvis jeg var deg. Det går til barna deres, selvsagt skal han bidra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå