AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Jeg sitter og diskuterer musikk med mine foreldre på 48 og 51 år som er veldig musikkinteresserte. De har vært mye på konserter/musikkfestivaler rundt omkring hele livet, også i utlandet. Pappa har spilt i mange rockeband men har en veldig bred musikksmak. Han liker alt fra klassisk, elektronika til punk. De sier at nå er A4 musikken for det meste rnb/ hip hop og den er laget på en datamaskin, noe som jeg er ganske enig i. Det de har lagt mest merke til er at mange unge damer som synger i dag, synger med litt sånn sløv stønnende barnslig stemme og at det er en ny syngemåte i forhold til sånn unge kvinnelige artister sang for 10-30 år siden,da de hadde en mer klar sangstemme. Selvfølgelig er det mange kvinnelige artister som har en sånn stemme, men jeg har også lagt merke til dette selv om jeg bare er 23 år, og ikke har hørt så mye på musikk fra 80-90- 2000 tallet. Jeg synes at mange av de som for eksempel synger på Idol har ganske lik stemme. Stemmen er litt sånn hes stønnende og barnslig, og jeg synes det er så rart at mange av jentene har sånn stemme, og har tenkt ofte at de gjør seg til. Høres stemmen sånn ut pga musikksjangeren de synger? Anonymkode: 3fd3a...cbc 2
Mezzosoprena Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 De som tror de kan å synge, har en slik stemme som du beskriver - de tror at dette er normen og at det er dette folk vil ha... De stiller jo opp på Idol, liksom. De som virkelig kan å synge, de har en vakker, åpen og nydelig stemme. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 De stønner og sukker for å gi inntrykk av sjel og innlevelse, siden de ikke har dette naturlig. Anonymkode: 7c28d...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter og diskuterer musikk med mine foreldre på 48 og 51 år som er veldig musikkinteresserte. De har vært mye på konserter/musikkfestivaler rundt omkring hele livet, også i utlandet. Pappa har spilt i mange rockeband men har en veldig bred musikksmak. Han liker alt fra klassisk, elektronika til punk. De sier at nå er A4 musikken for det meste rnb/ hip hop og den er laget på en datamaskin, noe som jeg er ganske enig i. Det de har lagt mest merke til er at mange unge damer som synger i dag, synger med litt sånn sløv stønnende barnslig stemme og at det er en ny syngemåte i forhold til sånn unge kvinnelige artister sang for 10-30 år siden,da de hadde en mer klar sangstemme. Selvfølgelig er det mange kvinnelige artister som har en sånn stemme, men jeg har også lagt merke til dette selv om jeg bare er 23 år, og ikke har hørt så mye på musikk fra 80-90- 2000 tallet. Jeg synes at mange av de som for eksempel synger på Idol har ganske lik stemme. Stemmen er litt sånn hes stønnende og barnslig, og jeg synes det er så rart at mange av jentene har sånn stemme, og har tenkt ofte at de gjør seg til. Høres stemmen sånn ut pga musikksjangeren de synger? Anonymkode: 3fd3a...cbc Også er det slik i Idol og lignende programmer at jo mer du skriker og «vokalonanerer», jo mer jubel og applaus får du... Anonymkode: af24f...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå