Gå til innhold

Eksmann på fest i koronatider -samvær idag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har brukt de siste dagene før ungene skal ha samvær med han i påsken til å feste. Noe jeg aldri hadde brydd meg om under normale omstendigheter. Men jeg og det eldste barnet sliter med astma og jeg kjenner jeg blir bekymret av at de skal dit idag. 

På festene har det selvsagt ikke blitt overholdt noe maks antall personer eller avstand. På en snapp satt han midt i en klynge. 

Jeg føler ikke det er forsvarlig å sende de dit. Men er det innafor å føle det slik?

Anonymkode: 8e11b...81f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok utsatt samværet og sett om han fikk symptomer. Hadde også tatt en prat med han og fortalt at dette går ikke i disse tider og at det også er ille at han lar det gå utover samvær og barn.

Anonymkode: 9bb42...25f

• Liker 8
Skrevet

Jeg tenker at alle kommer til å bli smittet i løpet av året uansett. For de som er i risikosonen kan det faktisk være bra å bli smittet nå. Fordi vi nå har god kapasitet på sykehusene. De ansatte der er enda ikke for slitne osv. Blir man syk nå får man veldig god behandling.

• Liker 1
Skrevet

Totalt uansvarlig av han både å bryte forbud og anbefalinger på denne måten, og særlig siden han har et barn med astma. Dette hadde jeg ikke akseptert. 

Utrolig trist å høre at folk driter sånn i andre og går og fester og samles mange til tross for tydelige signal om at man ikke skal samles. 

• Liker 8
Skrevet
40 minutter siden, Krantz95 skrev:

Jeg tenker at alle kommer til å bli smittet i løpet av året uansett. For de som er i risikosonen kan det faktisk være bra å bli smittet nå. Fordi vi nå har god kapasitet på sykehusene. De ansatte der er enda ikke for slitne osv. Blir man syk nå får man veldig god behandling.

Ekstrem farlig anbefaling å komme med, særlig til en som er i risikosonen og kan bli alvorlig syk. Dessuten er målet til regjeringen å holde smittekurven nede slik at vi skal slippe å komme i denne situasjonen med dårlig kapasitet og slitne helsearbeidere. Dette er absolutt ikke et argument som TS bør vektlegge. Kommer man i situasjonen at man må velge hvem som skal få behandling, så vil de yngste ble valgt først uansett.

• Liker 12
Skrevet

Kanskje det er et dårlig råd. Men er det realistisk å isolere seg 100% helt frem til en vaksine kanskje kommer om et år eller to?

AnonymBruker
Skrevet

Blir rett og slett sjokkert over en del av fedrene som beskrives her om dagen. Fester vilt i koronatider, i en annen tråd var det en pappa som gikk på hyppige tinderdates, og likevel skal de ha samvær med barn, attpåtil barn med astma. Må si jeg lurer på hva som skjer med beskytterinstinktet hos disse mennene, de virker ikke å føle mye beskytterinstinkt overfor ungene sine. Mens mammaene tar vare på barna i det daglige, holder seg inne og følger alle restriksjoner...

Anonymkode: 1f26d...5dc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det er en å gamble med helsen basert på synsing og begrenset informasjon om et helt nytt virus. Jo lenger vi venter jo mer kunnskap har vi og mulige medisiner som funker.

TS- ville ikke sendt de til barnefar. Han må føle på konsekvenser av uansvarlig oppførsel. 

Anonymkode: 515f9...87e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Krantz95 said:

Estimatene sier at 20-70% av befolkningen kan bli smittet. Det er altså ganske bra potensiale her til å unngå å bli smittet i år! Veldig dumt å risikere noe man kan gå helt klar av.

Anonymkode: 8a63a...842

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en å gamble med helsen basert på synsing og begrenset informasjon om et helt nytt virus. Jo lenger vi venter jo mer kunnskap har vi og mulige medisiner som funker.

TS- ville ikke sendt de til barnefar. Han må føle på konsekvenser av uansvarlig oppførsel. 

Anonymkode: 515f9...87e

Barna må selvfølgelig for en hver pris slippe å se sin far lenger. Med slik oppførsel kreves en lang fengselsstraff. Anmeld ham!

Anonymkode: 0b984...ac2

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Barna må selvfølgelig for en hver pris slippe å se sin far lenger. Med slik oppførsel kreves en lang fengselsstraff. Anmeld ham!

Anonymkode: 0b984...ac2

Det har ingenting med at hi ønsker at barna ikke skal se far. Poenget er at far ikke har fulgt anbefalingene om sosial distansering, og han kan ikke vite om han er smittet eller ikke. Hi gjør det helt korrekte hvis hun utsetter samvær til 14 dager etter at far har vært sosial på denne måten. Hvis man skal anklage noen for å ikke ville se barna så er der far og hans handlinger.

Anonymkode: fb3c9...385

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt barna hjemme. 

Hvis han ikke viser symptomer og skjerper seg til neste samvær, så send etter det. Han bør oppføre seg voksent. 

Her holder jeg sønnen min unna far i 2 uker for han har vært ute å reist. Dette forstår ikke far i det hele tatt og mente at det ikke gjalt under samvær. 

Jeg har en mor i risikogruppen som bor hjem til meg. Jeg kan ikke ta noen sjanser. 

Stol på instinktene dine.

Anonymkode: 3d875...a4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt ham på samvær. Med mindre dere bor midt i en smitteklynge, så virker det som det er lite smitte. Barn er knapt i noen risikogruppe basert på tallene fra andre land, de blir smittet ja og kan bli syke, men veldig få blir alvorlig syke. Selv ikke fra USA, med den økte sykeligheten som er der, er det rapportert noe særlig sykdom hos barn. Det er også egentlig ikke noen tall som tyder på at astma utgjør noen ekstra fare, kanskje heller det motsatte, også hos voksne:

https://www.europeanlung.org/en/QA-covid-19

Are people with asthma more likely to experience severe complications and require ventilation?

So far, we do not have any evidence that asthma patients are having severe complications with COVID-19. In the UK, the first report of intensive care unit admitted patients was released in mid-March and of 196 patients, only three had severe underlying lung conditions. This is lower than we would expect and suggests that most of the people being admitted with severe complications are not currently patients with lung conditions.

Are people with asthma who have had COVID-19 recovering?

Yes. So far there have been very few cases of severe COVID-19 infections in people with asthma and those that have been infected are recovering. 

https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30167-3/fulltext

Anonymkode: 40e88...738

Gjest Warrior
Skrevet

Har det ikke vært ulovlig å feste nå da? Synes ikke du skal ta sjansen på å sende barn med astma til noen som kan være smittet. 

6 timer siden, Krantz95 skrev:

Kutt ut. Folk skal ikke ta sjansen på å dø med vilje. Det viktigste er å prøve å unngå å bli smittet og unngå å smitte folk i risikogruppene. Hvis folk går rundt å prøver å bli syk å leve som normalt nå fordi de har god kapasitet på sykehusene så kan det ende med døden for mange. Tenk litt da. Dette er ikke noe influensa. Dette er mye mer dødelig. Når folk skal gå rundt å bare gi faen så ender det aldri bra. 

Skrevet
8 minutter siden, Warrior skrev:

Kutt ut. Folk skal ikke ta sjansen på å dø med vilje. Det viktigste er å prøve å unngå å bli smittet og unngå å smitte folk i risikogruppene. Hvis folk går rundt å prøver å bli syk å leve som normalt nå fordi de har god kapasitet på sykehusene så kan det ende med døden for mange. Tenk litt da. Dette er ikke noe influensa. Dette er mye mer dødelig. Når folk skal gå rundt å bare gi faen så ender det aldri bra. 

Viruset har kommet for å bli. Jo før man aksepterer det jo bedre er det. Så får hver enkelt velge hva som er best for dem i forhold til langvarig isolering eller å leve mer vanlig frem til man blir smittet av et virus som er ufarlig for mer enn 99% av oss.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Krantz95 skrev:

Hvis folk driter i de offentlige retningslinjene slik at regjeringen mister kontrollen, så vil det bli portforbud fortere enn du kan si coronafest.

Jo mer folk følger retningslinjer, jo bedre kontroll får regjeringen -og jo fortere kan man løsne opp på restriksjonene og starte å leve litt igjen. Det er klart at mange skal gjennom denne sykdommen, men om man gir faen i retningslinjene så vil det bli portforbud og store bøter om det brytes. Bruk huet!

Anonymkode: 2625c...cbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Viruset har kommet for å bli. Jo før man aksepterer det jo bedre er det. Så får hver enkelt velge hva som er best for dem i forhold til langvarig isolering eller å leve mer vanlig frem til man blir smittet av et virus som er ufarlig for mer enn 99% av oss.

Du uttaler deg sikkert om noe ingen vet sikkert enda, ikke engang eksperter er enige.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du uttaler deg sikkert om noe ingen vet sikkert enda, ikke engang eksperter er enige.

Jeg har lest meg opp på temaet. Nok til å skjønne at viruset har kommet for å bli og at alle skal bli eksponert for det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Jeg har lest meg opp på temaet. Nok til å skjønne at viruset har kommet for å bli og at alle skal bli eksponert for det.

Dette er så nytt og mye kan forandre seg. Som sagt, ingen vet noe sikkert enda.

• Liker 2
  • Opprett ny...