Gå til innhold

Hvor lenge er deres barn våken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn fra 10-12år.

Vi holder rutiner enda. Men så får jeg snap av andre som er våken kl.2330 og 24. De legger seg til vanlig 21. Er kanskje våken til senest 22 no i påskeferien. Men 21tiden når det er hjemmeskole.Liker å holde rutiner.De trenger det.

De sover til 8. Får nok søvn og er fornøyd.

Begge trenger like mye søvn. (eldste trenger like mye som yngste eller så går det ikke) .

Syns og det er ok at vi foreldre får 1time eller 2 på kvelden sammen alene. Vi har jo barna i mange uker fra tidlig til sent no.

Godt med litt egentid som par og :)

Når legger dere barna?

Anonymkode: fee97...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Våre er 7, 9 og 11 og legger seg samtidig og våkner stort sett samtidig om morgenen. Nå som det er påskeferie legger de seg ca 21.30. De står opp mellom 7 og 8. Her hadde det ikke vært aktuelt at eldste skulle være våken så sent som du forteller mer enn en og annen gang om det var noe spesielt. For min del handler det ikke så mye om alenetid, men om gode søvnrutiner som jeg ikke ønsker å strekke altfor langt i feriene. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Har yngre barn (7 år). Ved skole og hjemmeskole er hun i seng 20.00/20.15. 

I helger og ferier varierer det litt. Noen ganger legger hun seg likt som i ukedagene, men klokken kan også bli 21.30 før hun ligger i sengen da. Hun sover da lenger på morgenen. Sover stort sett 11 timer per natt uansett.

Kan ikke se at dette skal endre seg nevneverdig fra nå og frem til hun er 9-11 år.

Å være våken til 23.00 og senere er forbeholdt julaften...

Anonymkode: 0a256...d87

AnonymBruker
Skrevet

Ferie og vi har helt andre tider

23-24 , vi nyter tid sammen som familie

Anonymkode: 1c411...60e

Skrevet

Klokka kan vel bli 22 før det er ro ihvertfall. Prøver å dra inn årene ved kl. 21, men stresser ikke. Så sitter vi å prater litt om dagen og det som har skjedd både det som er positivt og ikke så positivt. Har funnet ut at dette er en fin måte å avslutte dagen på. Barna er superfornøyd med det. Da har alle rolig og stabilt stemmeleie. Lettere å nå inn til dem da. Ofte har vi mye på hjertet slik at klokka går den. Men vi stresser ikke da. Har jo fri dagen etter også så...

Skrevet (endret)

Niåringen sover som regel rundt 22. Ikke noe problem, våkner rundt 8-9. Aldri trengt mer enn rundt 10 timers søvn. :)  Dette er i ferien, til vanlig så er han i søvn rundt 21.

Endret av FrøkenMånestråle
AnonymBruker
Skrevet

Vår som blir 10 får være oppe til ca 2130 om vi ser film eller noe.

jeg trenger litt tid for meg selv om kvelden:) 

midnatt er kun på nyttårsaften

Anonymkode: c64c2...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...