Gå til innhold

Korona-app slippes like etter påske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.tv2.no/nyheter/11366517/

FHIs nye smitteapp vil gi deg varsel dersom du har vært mindre enn to meter fra en koronasmittet i over et kvarter. Etter planen er den klar over påske.

Men så tenker jeg hva med de som bor under samme tak, hvordan skal apen skille dette? Skal man være to meter fra sine barn og ektefelle ? 

Anonymkode: ef939...d40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor du med en som er smittet skal du uansett holde deg unna.

Anonymkode: 2f790...c13

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om de familiene hvor alle er 100 % friske.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke melding bare fordi du har vært nær noen. Kun hvis vedkommende har testa positivt

Anonymkode: db87c...a41

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan løser man det i praksis når man har små barn og baby? 

Anonymkode: 3eaee...91b

AnonymBruker
Skrevet

Appen har en løsning for det. I verste fall får du varsel som du kan se bort ifra. Det er ikke en app du MÅ høre på, tross alt.

Litt som dagens mobilvarsling med sms, jeg får sms fra helsedir. fordi jeg har flere simkort gående på samme sted. Jeg vet hvorfor det skjer, så det er ikke noe problem, men utenifra vil det se ut som om det er samlet fem stykker her, til tross for at det bare er to.

Anonymkode: 04236...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11366517/

FHIs nye smitteapp vil gi deg varsel dersom du har vært mindre enn to meter fra en koronasmittet i over et kvarter. Etter planen er den klar over påske.

Men så tenker jeg hva med de som bor under samme tak, hvordan skal apen skille dette? Skal man være to meter fra sine barn og ektefelle ? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om de familiene hvor alle er 100 % friske.

Du sier det jo selv, appen gir deg varsel dersom du har vært mindre enn to meter fra en koronasmittet. Ikke mindre enn to meter fra et hvilket som helst menneske.

• Liker 1
  • Opprett ny...