solisol Skrevet 19. juni 2005 #1 Del Skrevet 19. juni 2005 Sliter veldig med soleksem nederst på halsen om sommeren. Det klør og svir noe helt for jæ.... Har brukt kortison salve, men det hjelper ikke i lengden. Er det noen andre som sliter med det samme, og evt har råd til hva jeg kan gjøre for å lindre kløen..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inca Skrevet 19. juni 2005 #2 Del Skrevet 19. juni 2005 Beskytt de stedene du har lett for å få soleksem på, bruk solkrem med HØY faktor, så hvis det er mulig for deg, ville jeg holdt meg unna (skjult det stedet du får lettest soleksem på) på den tiden sola er sterkest. Dessverre eneste jeg kan komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonaqua Skrevet 19. juni 2005 #3 Del Skrevet 19. juni 2005 Prøvd aloe vera? Finnes mange forskjellige aloe vera produkter. Synes det hjelper litt på soleksemet mitt iallefall. Tar bort svien i stor grad. Men det beste er jo å smøre seg godt inn med høy solfaktor, slik at man unngår soleksem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. juni 2005 #4 Del Skrevet 19. juni 2005 Uansett hvor høy faktor jeg bruker, får jeg alltid soleksem i hvert fall på knærne. Det eneste som hjelper for meg er mengder med kortison og antiklø-salve. Skulle ønske det var noe som var forebyggende med unntak av å unngåsol - men har ikke hørt om noe . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 19. juni 2005 #5 Del Skrevet 19. juni 2005 Pass på å bare bruke kortisonkremene på kvelden når soleksemet har kommet, mange kan bli mer plaget ved å smøre før man får sol på. Bruk solkrem med fysisk filter (dvs de kremene som gjør at man blir hvit når man smører på) på de utsatte områdene. Kommer litt an på hvilke områder man plages med utslettet, men jeg anbefaler ikke alltid kremene med høyeste faktor når det gjelder soleksem, da disse kremene for noen kan gjøre at huden puster dårlig, og man i tillegg får varmeutslett. Pass heller på å smøre ofte! Har selv vært meget plaget (store sår av bare en halvtime i sola uten beskyttelse), men har de siste 7-8 årene brukt Eucerin junior lotion faktor 15. Har ikke hatt antydning til utslett (så lenge jeg husker å smøre før jeg går ut!). Husk også godt med fuktighetskrem etter sol, noe som også hjelper huden til å holde seg smidigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 20. juni 2005 #6 Del Skrevet 20. juni 2005 Min eldste sønn har brukt kortison i over seks syv år og huden hans er blitt helt tynn der vi har smurt med kortison. Så han blir lyserosa på de stedene. Og dermed må vi passe ekstra godt på. Selv var jeg veldig plaget med soleksem på den delen mellom brystet og halsen. Begynte med karoten tab og har ikke slitt med det siden. Da slipper jeg kløe, jeg slipper salver som ikke er bra for huden i lengden og jeg for en jevnere og bedre brunfarge. Selvfølgelig hvis jeg slutter og bruke de, så blusser det opp igjen. Men det hjelper meg.....Bare et lite tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pingla. Skrevet 20. juni 2005 #7 Del Skrevet 20. juni 2005 Har skrevet svar til deg, men klarte ikke å få det inn under tråden din (ikke at det skulle være så vanskelig da...) :oops: . Ligger under: Bare ett tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solisol Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 20. juni 2005 Går fint det pingla såg svaret ditt jeg Takk for svar alle sammen Har prøvd det meste føler jeg. Prøver å dekke til halsen, men ser litt dumt ut på kvelden når det er tydelig skille mellom ansikt/hals.. Hopper i dusjen med en gang jeg kommer fra stranden, for å få skylt av meg krem, sand, saltvann og svette. Smører meg først med Alo vera, lar det tørke godt inn før jeg smører meg med et tynt lag med kortison salve. Solarium tar jeg også fra våren til sommeren. Har nemlig eksem, så solen hjelper mot den. Bruker solkrem med faktor 20 i begynnelsen og ned til 15.. Får bare bale på med det jeg har gjort til nå, og satse på en bedre sommer i år Skal innom apoteket å snakke med de før jeg reiser på ferie, for å høre hvilke tips de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2005 #9 Del Skrevet 20. juni 2005 eg må alltid begynne å ta veeeldig gradvis solarium før sol-sesongen.. det hjelpe meg ivertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. juni 2005 #10 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har lest at det skal hjelpe å bruke lavendelolje under solkremen mot soleksem. Jeg er mørk og bruker gjerne olivenolje når jeg soler meg - galskap kanskje, men jeg blir skjelden brent og soleksemet mitt er så godt som borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 20. juni 2005 #11 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg fikk soleksem på en sydentur for noen år siden. Smurte på Elizabeth Ardens Eight Hour Creme om kvelden og neste morgen var det borte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå