Gjest Forskrudd Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Har et nesten åtte år langt samboerskap bak meg som ble avsluttet for to år siden. Møter stadig nye flotte menn som gjerne vil bli ordentlig kjent med meg og inngå forhold med meg. Mitt problem er at jeg synes det er helt supert med uforpliktende forhold, og sier det også til alle jeg møter at jeg ikke vil inngå noe seriøst opplegg. Men ideelt sett så ønsker jeg jo et forpliktende forhold med den eneste ene. Fikser bare ikke tanken på å bli bundet til en person med de krav og forsakelser som det vil innebære. Har jo lang erfaring med å være i forhold og vet at det krever ekstra oppofrelser innimellom. Noe man vel gjerne gjør med glede for å få være sammen med den man har kjær. Men synes bare det er helt fint å svirre rundt som jeg gjør. Får helt angst av å skulle lære en ny person å kjenne med sine vaner og uvaner. Selv om det jeg egentlig ønsker er et forpliktende forhold og ikke slik useriøs virring som jeg nå holder på med. Er jeg helt fjern eller? Kan jo ikke få både i pose og sekk jeg skjønner jo det, men vil ha det allikevel. Er det bare den helt rette som mangler eller er jeg blitt for skada av å oppleve et samlivsbrudd som jeg tok forholdsvis tungt? Selv om jeg i ettertid vet at det var til det beste at det tok slutt. Er det kanskje bare sundt å ha et relativt sorgløst singelliv? Føler meg veldig uavhengig og det gir en nesten berusende følelse inni meg. Er vel bare redd for at jeg aldri mer skal tørre å forplikte meg igjen... Jaja dette ble vel mye surr, men kanskje kan noen her hjelpe med å klarne opp i dette for meg...
Gjest Sesselja Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 To år er ikke så lang tid. Og hvor lang tid det er siden bruddet er ikke nødvendigvis like lang tid siden du ble ferdig med forholdet. Selv om samboerskapet ble avsluttet for to år siden, kan det godt være at du ikke ble ferdig med forhold før for seks måneder siden (bare for å ta et tall). Jeg tror ikke du trenger å begynne å stresse med å finne den rette bare fordi du ideelt sett vil leve i et parforhold. Ut fra det du skriver virker det som om dette idealet ikke er det du ønsker deg for dagens situasjon, så hvorfor ikke bare nyte friheten du har nå? Bruk denne tiden på å bli kjent med deg selv igjen, finn ut hvilke mennesker du liker å omgåes eller ei, ha det moro og vær fri. Når tiden er inne, møter du kanskje en som gjør at det å være i et forhold virker mer spennende enn å 'svirre rundt'.
Gjest Anki Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Man MÅ ikke være i et forhold, jeg synes du skal være singel så lenge du trives med det! Det er vel fra folk flest forventet at man å ønske å være i et forhold, det er kanskje derfor du selv føler du burde vært det. Men hvem sier at det er den rette måten å leve på. Hvis det er det som er normalt, hvorfor er så mange utro da?... Hvis man ser bort fra hva "alle andre" mener, så er vel det det beste. Kos deg som singel du!
Pi@ Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Enig med Sesselja og Anki. Vær singel så lenge du vil. Når du er klar for det og når du finner noen du virkelig liker så blir du fort nok seriøs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå