AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #1 Skrevet 9. april 2020 Det jeg savner aller mest er svømmehallene. (og nå fremover ville jeg nok gjerne hatt muligheten for en utepils på Sørenga eller Aker brygge). Jeg har fått mye tid sammen med barna mine, og bare det å ha felles frokost hver dag har vært utrolig koselig (jeg har hjemmekontor, men barna er 9 og 10 år og flinke til å finne på ting selv, så det har vært helt problemfritt) Akkurat den biten skulle jeg gjerne beholdt for alltid. Anonymkode: 7d877...14e 4
Momma Skrevet 9. april 2020 #2 Skrevet 9. april 2020 Jeg savner hverdagen, rutinene, familien, vennene, og det at det innimellom skjer helt uventede og spontane ting. På plussiden finner jeg tidenes mest strøkne hage. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #3 Skrevet 9. april 2020 Svømmeklubben min, crossfitstudio, møte venner på bar og reising Anonymkode: 38ebd...070 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Skrevet 9. april 2020 Savn; Å være på reise, både privat og jobb. Det å være på kontoret og møte andre mennesker fysisk, ikke bare på video. Det sosiale. Å gå ut og spise. Det som fungerer; Hjemmekontoret liker jeg godt, er veldig effektivt. Mannen må på jobb, så vi er ikke oppå hverandre. Tid til å lage lunsj og middag hver eneste dag, bruker mye tid på kjøkkenet. Tid til å trene hver eneste dag. At huset er strøkent, og at vi er nesten ajour med alle prosjekter som stadig ble utsatt. Anonymkode: 5ce14...c81 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #5 Skrevet 9. april 2020 At det kan fungere helt ok med hjemmekontor og at jeg løper mer ute, men ikke så mye annet. Savner litt reising, være med venner og familie, ta en utepils, spise på restaurant iblant osv. Og selv om man treffes via video blir det jo mindre sosialt. Samlet sett er det vel egentlig en tragedie, og da tenker jeg mer på folk som allerede levde ganske isolert og var ensomme før smitten kom til Norge, og som nå hvertfall ikke har muligheter til å skaffe seg et nettverk i lang tid fremover. For å ikke snakke om de som har opplevd å få behandling og operasjoner satt på vent i lang tid, med dertil nedsatt livskvalitet og økt risiko for å dø. Anonymkode: 77753...378 4
addict Skrevet 9. april 2020 #6 Skrevet 9. april 2020 Savner det å dra på jobb. Kolleger, hverdagsaktiviteten, bare det å dra ut av huset. Savner egentiden på treningssenteret. Får mye tid med familien nå, og det er fint. Har 100% tid til å trene og fokusere på kosthold. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Skrevet 9. april 2020 Savner reise intenst. Kjæresten og jeg reiser mye, og måtte kansellere både en langhelg og påsken. Det å ikke kunne forlate landet føles fryktelig intenst og klaustrofobisk. Savner å gå ut og spise. Vi er vanligvis ute et par ganger i uken, og jeg er lei av å sitte ved spisebordet. Savner treningen. Det blir ikke helt det samme å organisere det selv. Det som fungerer: hjemmekontor har gått helt greit. Har heldigvis en jobb jeg kan gjøre hjemmefra, selv om det går tregt. Alt i alt er det mye savn. Anonymkode: e6409...2bd 2
Helgeline Skrevet 9. april 2020 #8 Skrevet 9. april 2020 Savner å kunne oppføre meg normalt sammen med folk. Ta i handa, gi en klem der det er naturlig. Alt blir så tvungent. På plussida: Har fått et nyttig innblikk i læringsverktøy 1. Klasse, og fått sett ved selvsyn hvor utfordringene hans ligger. Har også fått mulighet til å flette inn undervisning i dagligdagse aktiviteter. Håper dette blir nyttig i fortsettelsen. Har fått mer forståelse for lærere. Tror den digitale kompetansen generelt blant folk har økt som følge av krisen. Og så håper jeg at krisen har bevisstgjort folk på hva som er livets ekte verdier, og også på at vi kan greie oss fint med mindre reiser og utskeielser. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #9 Skrevet 9. april 2020 Savner ingenting. Alt er som før. Går på jobb. Kjører hjem. Aldri reist mye. Har få venner. Ser lite til familien. Men savner litt å ikke være redd. Er jo redd for å bli syk, eller smitte andre. Så godter jeg meg litt over dette. Ikke pga de som blir syke selvsagt, men at folk tar alt så forgitt. Og at folk er så avhengig av å bli underholdt hele tiden. De skal reise, dra på konserter, lekeland og playdates. Ikke rart folk er slitne og klager på tidsklemma. Tidsklemma lager en selv. Håper folk nå våkner og innser at å trives i eget selskap i sitt eget hjem er mye viktigere. Og tenk på hvor mye penger dere sparer. Jeg har spart mye disse ukene dette har pågått. Anonymkode: 9039a...aa7 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 Å dra ut å spise sammen med venner! Anonymkode: 06999...757 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Savner ingenting. Alt er som før. Går på jobb. Kjører hjem. Aldri reist mye. Har få venner. Ser lite til familien. Men savner litt å ikke være redd. Er jo redd for å bli syk, eller smitte andre. Så godter jeg meg litt over dette. Ikke pga de som blir syke selvsagt, men at folk tar alt så forgitt. Og at folk er så avhengig av å bli underholdt hele tiden. De skal reise, dra på konserter, lekeland og playdates. Ikke rart folk er slitne og klager på tidsklemma. Tidsklemma lager en selv. Håper folk nå våkner og innser at å trives i eget selskap i sitt eget hjem er mye viktigere. Og tenk på hvor mye penger dere sparer. Jeg har spart mye disse ukene dette har pågått. Anonymkode: 9039a...aa7 Dette er jeg enig i. Jeg godter meg også over at folk ikke får gjort unødvendige tulleting som reising og overfladisk underholdning. Veldig mange har godt av å venne seg av med dette. Anonymkode: 99ec7...971 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 Her savner vi mest fysioterapien som hun er avhengig av, og muligheten til å få fikset brillene hvis det trengs. Og skolen hennes da. Her er det ikke tull som playdates eller lekeland som gir oss tidsklemma, men timer hos fysioterapi og annen behandling, samtaler med skole/ behandlere. Og faktisk få en mulighet til å få komme inn på et legekontor og slippe å ha videosamtale hjemme, vi er friske da. Og jeg savner jo også vennene mine, selv om jeg ser de ganske sjelden. Anonymkode: 8f666...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #14 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Savner ingenting. Alt er som før. Går på jobb. Kjører hjem. Aldri reist mye. Har få venner. Ser lite til familien. Men savner litt å ikke være redd. Er jo redd for å bli syk, eller smitte andre. Så godter jeg meg litt over dette. Ikke pga de som blir syke selvsagt, men at folk tar alt så forgitt. Og at folk er så avhengig av å bli underholdt hele tiden. De skal reise, dra på konserter, lekeland og playdates. Ikke rart folk er slitne og klager på tidsklemma. Tidsklemma lager en selv. Håper folk nå våkner og innser at å trives i eget selskap i sitt eget hjem er mye viktigere. Og tenk på hvor mye penger dere sparer. Jeg har spart mye disse ukene dette har pågått. Anonymkode: 9039a...aa7 Hvorfor er det så viktig for deg at folk blir hjemme? Jeg har ingen tidsklemme, men savner det sosiale, fritidsaktiviteter og reising. Akkurat nå er alt bare trening, matlaging og jobbing, og over tid er det kjedelig. Anonymkode: 38ebd...070 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Skrevet 9. april 2020 Normal hverdag, savner jeg mest. Anonymkode: 5d87b...e55 1
Silva Pluvialis Skrevet 9. april 2020 #16 Skrevet 9. april 2020 (endret) . Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, addict skrev: Savner det å dra på jobb. Kolleger, hverdagsaktiviteten, bare det å dra ut av huset. Savner egentiden på treningssenteret. Får mye tid med familien nå, og det er fint. Har 100% tid til å trene og fokusere på kosthold. Du kan jo dra ut av huset? Anonymkode: 25833...426 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for deg at folk blir hjemme? Jeg har ingen tidsklemme, men savner det sosiale, fritidsaktiviteter og reising. Akkurat nå er alt bare trening, matlaging og jobbing, og over tid er det kjedelig. Anonymkode: 38ebd...070 Helt enig. Virker som om det er noen som godter seg over at man nå får smake på hvordan de selv lever. Helt meningsløst, for de kan jo fortsatt leve relativt isolert om de selv vil også i en normalsituasjon, er man voksen er det ingen som tvinger deg til å være sosial, men la nå de som ønsker det være det. Anonymkode: 77753...378 7
Rosatoast Skrevet 9. april 2020 #19 Skrevet 9. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg savner aller mest er svømmehallene. (og nå fremover ville jeg nok gjerne hatt muligheten for en utepils på Sørenga eller Aker brygge). Jeg har fått mye tid sammen med barna mine, og bare det å ha felles frokost hver dag har vært utrolig koselig (jeg har hjemmekontor, men barna er 9 og 10 år og flinke til å finne på ting selv, så det har vært helt problemfritt) Akkurat den biten skulle jeg gjerne beholdt for alltid. Anonymkode: 7d877...14e kino 2
filifjonka Skrevet 9. april 2020 #20 Skrevet 9. april 2020 3 hours ago, Garderobemannfrue said: Jeg savner hverdagen, rutinene, familien, vennene, og det at det innimellom skjer helt uventede og spontane ting. På plussiden finner jeg tidenes mest strøkne hage. Men dette er jo hverdagen, og nye rutiner har du vel klart å etablere.
Anbefalte innlegg