Gå til innhold

Lager vi vårt eget nyhetsbilde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er koronapandemien fremdeles så fjern for mennesker at vi lager vårt eget nyhetsbilde?

Noen steder her inne ser jeg at det står skrevet at media driver med skremselspropaganda.

Andre steder henvises det nettopp til noe som står i media. 

Jeg vil gjerne vite hva du ikke tror på? Hva er skremselspropaganda i nyhetene nå om dagen? 

Anonymkode: e43bd...107

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er koronapandemien fremdeles så fjern for mennesker at vi lager vårt eget nyhetsbilde?

Noen steder her inne ser jeg at det står skrevet at media driver med skremselspropaganda.

Jeg vil gjerne vite hva du ikke tror på? Hva er skremselspropaganda i nyhetene nå om dagen? 

Enig! Noen vil bare ikke skjønne. De vil bare så gjerne fortsette å leve livet sitt, slik det var før. 

Anonymkode: e1b18...49e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir overrasket om ingen kan si hva som er skremselspropaganda. 
De som mener at noe er skremselspropaganda her inne, bør kunne komme med hva de mener. 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Noen vil bare ikke skjønne. De vil bare så gjerne fortsette å leve livet sitt, slik det var før. 

Anonymkode: e1b18...49e

Selvsagt blir det mer skremselsprogaganda med medier. Det betyr ikke at mediene nødvendigvis gjør det bevisst fordi de ønsker å skremme, men media i dag er veldig klikkbasert siden man må konkurrere mot sosiale media for øvrig og andre typer nettsteder, noe som gjør at man må bruke sterke overskrifter og overdrivelser. Jeg er ganske sikker på at samfunnets reaksjon hadde vært en annen og mer moederat før nettet ble allemannseie, og kanskje også før sosiale mediers inntog.

Nei, det handler ikke om å fortsette nøyaktig som før, men at man ønsker at Norge skal være en sivilisasjon også etter Korona og ikke som et lite fungerende og konfliktfylt land i Afrika.

Anonymkode: a7f0a...1f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir overrasket om ingen kan si hva som er skremselspropaganda. 
De som mener at noe er skremselspropaganda her inne, bør kunne komme med hva de mener. 

Et eksempel er at mediene med krigstyper skriver (Man blir ikke immun mot korona), for så å lese lenger ned i artikkelen at det var 1/3 som hadde uviklet lavere nivåer av antistoffer.

Anonymkode: a7f0a...1f2

• Opprett ny...