Gå til innhold

Hvordan har skolene tenkt å løse dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 til 4 trinn åpner. De skal fordeles på flere rom enn vanlig. 

Skal da de som er lærere på 5 til 7 trinn hjelpe til på skolen samtidig som de har hjemmeskole?

Er glad jeg ikke er lærer i disse tider.

Anonymkode: d1f0c...88d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ikke det fordi de har egen undervisning på nett. 

forstår ikke jeg heller. Kanskje de deles i grupper så må læreren ha undervisningen flere ganger. 

veldig uklart og uforutsigbart. Blir stresset av dette. 

Anonymkode: 1e291...f21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg barn i 5 og 8 trinn så det blir jo enda hjemmeskole en stund. Håper det er litt klarere for lærene enn oss andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har de løst det i Sverige da? 

Anonymkode: 955bc...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer på 1-4 trinn, og lurer på det samme! Skjønner virkelig ikke hvordan de (regjeringen) har tenkt, håper virkelig at de HAR tenkt på dette😔 Føler at jeg har fått tildelt en uløselig oppgave, det er fysisk umulig å holde nødvendig avstand i våre små klasserom, garderober osv.

Anonymkode: 5354c...486

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer vi som jobber med å skulle organisere det også på. Får håpe vi får svar den 16.

En må nok påregne at 5.-7.- lærerne må bidra. Det er også sagt at en skal legge opp til en del uteskole. Min gjetning er at det blir forringet kvalitet på undervisning og oppfølging for alle. Dette er vel så mye en tilsynsordning for å få samfunnet i gang igjen, da må hele skolen bidra. De som har barn på mellomtrinnet må nok forvente at det blir mindre tilgjengelighet og oppfølging,en lærer på flere elever.

Anonymkode: b479e...b64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer på 1-4 trinn, og lurer på det samme! Skjønner virkelig ikke hvordan de (regjeringen) har tenkt, håper virkelig at de HAR tenkt på dette😔 Føler at jeg har fått tildelt en uløselig oppgave, det er fysisk umulig å holde nødvendig avstand i våre små klasserom, garderober osv.

Anonymkode: 5354c...486

Det tenkte jeg også, hvordan holde avstand og samtidig være så mange små sammen? Umulig å vite hva de har tenkt, ikke de som må stå i det. Hva med SFO åpner de igjen? Må vel det om poenget er å få foreldrene ut i jobb?

Jeg har hatt muligheten til å ha mine på skole da jeg er alene og jobber i helsevesenet.  Men, ser nå at flere av oss i helsekritiske yrker vil bli smittet også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de vet at det blir tilnærmet umulig å til enhver tid holde minst 2 meters avstand, men at de tenker det likevel er bedre enn å holde Norge stengt lengre.

Det handler selvsagt om økonomi og at man må få i gang effektiv arbeidskraft. Så sa de vel i tillegg at dette er noe man forsøker nå, men om antall smittede med behov for innleggelse øker, må de jo snu igjen. 

Anonymkode: a3073...793

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner heller ikke hvordan vi skal jobbe med Vgs klassene. Og hvordan det blir med busser for de elevene som må møte opp. Skjønner ikke helt dette med full uke på de på yrkesfag. Blir spennende dette her

Anonymkode: f8cac...1f0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg også, hvordan holde avstand og samtidig være så mange små sammen? Umulig å vite hva de har tenkt, ikke de som må stå i det. Hva med SFO åpner de igjen? Må vel det om poenget er å få foreldrene ut i jobb?

Jeg har hatt muligheten til å ha mine på skole da jeg er alene og jobber i helsevesenet.  Men, ser nå at flere av oss i helsekritiske yrker vil bli smittet også.

SFO åpner de også

Anonymkode: f8cac...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en bygd og de to yngste barna mine går på en grendaskole, 1. til 4. trinn. Skolen har 4 klasserom, en gymsal og et bittelite bibliotekrom. 

Skal de vaske toaletter etter hvert besøk?

Hva med skoleskyssen, veldig mange her tar skolebuss/taxi? 

Vurderer sterkt å bare ha de hjemme.

Anonymkode: 5d400...667

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har de løst det i Sverige da? 

Anonymkode: 955bc...635

Der går jo alle og dødstallene øker for hver dag. Tragisk!

Anonymkode: ea626...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De samfunnsøkonomiske og psykiske konsekvensene av å isolere barn hjemme og å gå glipp av offentlig skole i lang tid er enorme. Det er jo ikke som om dette viruset er borte om en måned. Vi må belage oss på restriksjoner hvert fall ut 2020, og antakeligvis mye lenger i påvente av vaksine eller flokkimmunitet. Jeg forstår godt at man prøver på å åpne en liten del av samfunnet igjen, og at man få starter med de som blir minst smittet og minst syke. Ser man at smittetallet stiger raskt igjen så stenges det garantert med igjen på et blunk, og man får ny hjemmeskole/hjemmebhg i 1-2 måneder. 

Anonymkode: 8d3f7...2c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man skal holde hele det norske samfunnet hermetisk lukket frem til vaksinen kommer om 18-24 måneder, så har hele velferdsstaten blitt borte på kjøpet. Staten blør titalls milliarder hver eneste dag nå, og de psykiske konsekvensene av nedstenging i et år vil bli så massive at Norge vil forbli ugjenkjennelig i all fremtid. Italia som er hardest rammet i verden har nå mistet 17 000 mennesker, stort sett gamle, av 60 millioner mennesker. Jeg vet ikke om det er verdt å ruinere landet totakt og å spille russisk rulett med folks psyke og barns utvikling for å unngå å miste 2 % av Norges befolkning, 90 % av dem vil være over 80 år.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man skal holde hele det norske samfunnet hermetisk lukket frem til vaksinen kommer om 18-24 måneder, så har hele velferdsstaten blitt borte på kjøpet. Staten blør titalls milliarder hver eneste dag nå, og de psykiske konsekvensene av nedstenging i et år vil bli så massive at Norge vil forbli ugjenkjennelig i all fremtid. Italia som er hardest rammet i verden har nå mistet 17 000 mennesker, stort sett gamle, av 60 millioner mennesker. Jeg vet ikke om det er verdt å ruinere landet totakt og å spille russisk rulett med folks psyke og barns utvikling for å unngå å miste 2 % av Norges befolkning, 90 % av dem vil være over 80 år.

De er ikke konkurs i Kina. Dette er skremselspropaganda for å få folk ut på arbeid. At de kan dø på veien driter du i? Jeg vil ikke ha denne sykdommen. Da skal jeg heller bo i telt og fiske fisken selv. Vi er bare 4 mill nordmenn her i landet. Skal halvparten bare dø mener du?? Vi snakker om dødelig sykdom, ikke en 3 dagers forkjølelse!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke konkurs i Kina. Dette er skremselspropaganda for å få folk ut på arbeid. At de kan dø på veien driter du i? Jeg vil ikke ha denne sykdommen. Da skal jeg heller bo i telt og fiske fisken selv. Vi er bare 4 mill nordmenn her i landet. Skal halvparten bare dø mener du?? Vi snakker om dødelig sykdom, ikke en 3 dagers forkjølelse!

Jeg har da ikke skrevet at man skal ha fri flyt i samfunnet. Jeg skrev at det å hermetisk lukke med samfunnet helt til vaksinen kommer om 18-24 mnd ikke er veien å gå. Det er naturlig at man vil slippe opp på restriksjoner og deretter stramme inn nå ujevne mellomrom for å prøve å unngå å miste kontroll, samtidig som man på sikt bør forsøke å nærme seg en flokkimmunitet. Mortaliteten er heller ikke på 50 % på denne sykdommen, hvordan har du fått det for deg? Mortaliteten er på et sted mellom 1-3 %, og 90 % av de som dør er over 80 år. 

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en bygd og de to yngste barna mine går på en grendaskole, 1. til 4. trinn. Skolen har 4 klasserom, en gymsal og et bittelite bibliotekrom. 

Skal de vaske toaletter etter hvert besøk?

Hva med skoleskyssen, veldig mange her tar skolebuss/taxi? 

Vurderer sterkt å bare ha de hjemme.

Anonymkode: 5d400...667

Nei, hvorfor skal de det? Koronaviruset smitter ikke via dosetet. Håndvask og hostehygiene er viktigst. 
De har nok ikke tenkt å innføre tiltak som har lite effekt/er umulige å gjennomføre. 
To meter mellom de minste barna er heller ikke gjennomførbart. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror man må være løsningsorientert og ikke problemorientert. Vi MÅ åpne, det er ikke et valg. Så må alle gjøre sitt beste. Smitte vil det jo bli uansett, og slik skal det være. Vi skal gjennom dette her, ikke grave oss ned

Anonymkode: ba7ee...68e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det ikke fulle dager. Er 1.-4. Skole, så alle rom er i bruk. A-klasser først på dagen, B-klasser sist. Dele i halve klasser. 

Anonymkode: f0318...8a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror man må være løsningsorientert og ikke problemorientert. Vi MÅ åpne, det er ikke et valg. Så må alle gjøre sitt beste. Smitte vil det jo bli uansett, og slik skal det være. Vi skal gjennom dette her, ikke grave oss ned

Anonymkode: ba7ee...68e

Signerer denne. Vi må også huske at vi var h2lsige bok til å få flere ukers forsprang på f eks Italia. Det var det flere dusin med sykehusansatte som var smittet allerede før de gjenkjente viruset. I Norge har man hatt mulighet til å teste og og smittespore, stenge ned samfunnet og å bygge opp med flere intensivenheter helt fra starten av. Den høye mortaliteten i Italia kommer også av at italienere (og spanjoler) har et massivt overforbruk av antibiotika. Nærmest alle syke som havner på respirator får sekundære bakterielle infeksjoner, altså bakterieangrep i tillegg til covid-viruset,  og settes da rutinemessig på antibiotika. I Italia og Spania er en skremmende stor del av befolkningen immune mot antibiotika pga overforbruk, og dødsraten blir dermed desto høyere fordi kroppen både skal kjempe mot covid-virus og bakterieinfeksjoner på én gang. Men det er rett og slett skremmende hvor spinkelt det norske helsevesenet er. Det har foregått en ekstrem nedrustning de siste 30 årene, og når dette roer seg så MÅ regjeringen bygge ut helsevesenet fremfor å konsekvent skjære budsjettene ned. Se til Tyskland; som har rustet opp de siste tiårene i stedet for å skjære ned. Den kontrollen det tyske helsevesenet har på viruset nå er beundringsverdig.

• Liker 5
  • Opprett ny...