Gå til innhold

Blande Klor og Salmiakk hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og samboeren hadde malt kjøkkenet og vi hadde klart å sølt en del maling på gulvet. 

Når vi ble ferdig blandet vi 1 liter vann i en bøtte med kanskje 5,6 korker med klor og 5,6 med salmiakk. Jeg fikk en allergisk reaksjon og nyset hele tiden, til slutt måte jeg gi meg med skrubbingen i gulvet, og gikk ut for å få frisk luft mens, samboeren avsluttet vaskingen. Nå er jeg utrolig tett i nesen tør hoster, vondt i halsen og brystet med hode vondt. 

Jeg er også gravid i 18 uker og er utrolig redd for å ha skadet barnet. Hva bør jeg gjøre nå? er dette farlig..? 

Anonymkode: 4187f...04f

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1363671-blande-klor-og-salmiakk-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

Man skal aldri blande salmiakk og klorin, trodde alle visste det...

Ring legevakten og hør med de.

Dette viste ikke vi før nå 😕 ingen hadde fortalt oss det. 

• Liker 1
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette viste ikke vi før nå 😕 ingen hadde fortalt oss det. 

https://helsenorge.no/Giftinformasjon/Produkter-og-kjemikalier/salmiakk-og-klorin-skal-ikke-blandes

Er jo greit å sjekke når man blander slike kraftige kjemikalier da, generelt sett. Men det går sikkert greit, men ta nå en telefon å hør med de som har skikkelig peiling.

• Liker 5
AnonymBruker
37 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

https://helsenorge.no/Giftinformasjon/Produkter-og-kjemikalier/salmiakk-og-klorin-skal-ikke-blandes

Er jo greit å sjekke når man blander slike kraftige kjemikalier da, generelt sett. Men det går sikkert greit, men ta nå en telefon å hør med de som har skikkelig peiling.

Ja skal huske på det neste gang 😫 Er hos legevakten nå og skal bli undersøkt. 😊👍 

Anonymkode: 8fc1f...823

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og samboeren hadde malt kjøkkenet og vi hadde klart å sølt en del maling på gulvet. 

Når vi ble ferdig blandet vi 1 liter vann i en bøtte med kanskje 5,6 korker med klor og 5,6 med salmiakk. Jeg fikk en allergisk reaksjon og nyset hele tiden, til slutt måte jeg gi meg med skrubbingen i gulvet, og gikk ut for å få frisk luft mens, samboeren avsluttet vaskingen. Nå er jeg utrolig tett i nesen tør hoster, vondt i halsen og brystet med hode vondt. 

Jeg er også gravid i 18 uker og er utrolig redd for å ha skadet barnet. Hva bør jeg gjøre nå? er dette farlig..? 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja skal huske på det neste gang 😫 Er hos legevakten nå og skal bli undersøkt. 😊👍 

Anonymkode: 8fc1f...823

Sa noen heeelt andre enn TS 😛

Anonymkode: 3d895...f34

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...