Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal nesten alt innen reklame omhandle nakenhet? Greit det er et bra salgstriks nå om dagen men blir det ikke litt for mye av det gode?

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

har ikke sett så mye at jeg har reagert ennå, nei.

Gjest Naturist
Skrevet

Jeg er helt enig. Man blir eksponert for nakenhet

nesten over alt og ofte med et seksuelt tilsnitt.

Jeg synes at det burde være mulig å få være

i fred for andres nakenhet når man ikke er

forbredt på den. Mange forbinder nakenhet

med sex og siden sex er noe positivt for de

fleste så vil nakenhet fortsette å selge. Jeg tror

ikke det finnes noen naturlig selvregulering i markedet/behovet

når det gjelder dette og at det er nødvendig med

lovmessisge reguleringer.

Skrevet

Flott å høre at noen har lagt merke til det. jeg skal ikke rakke ned på de som avbilder seg slik, men jeg er utrolig lei av at alt skal handle om "sexsymboler" nakenhet osv.

Gjest godtfrid
Skrevet

jeg har lagt merke til det lenge nå også, og klarer ikke helt å se vitsen med det.. mange ganger får man ikke oppført produktet før heeeelt på slutten, eller i et lite hjørne.

idiotiske reklamefolk. Det er blitt for mye. Det sjokkere ikke lenger, det bare vekker "vemmelse".

Gjest kenneth
Skrevet

Naken eller påkledd - personlig synes det meste av reklamen er påtrengende åkke som.

En ting er at innholdet i reklamen kan oppfattes negativt. Et annet problem er reklamen i seg selv, som forurenser omgivelsene. Da tenker jeg primært på kommersialisering av det offentlige rom.

Men det er bra at folk reagerer. Handling etterfølger som regel engasjement.

Skrevet

*lurer på hva som er galt i nakenher*

er ikke det naturlig lixom..hvorfor så big deal?

Skrevet

Jeg reagerer ikke i det hele tatt - syns ikke det er så mye nakenhet ute og går, jeg. Og absolutt ikke noe som vekker anstøt!

Skrevet

Synes ikke det er plagsomt mye nakenhet i reklamene. Det er nakenhet der det er naturlig. F.eks. dusjsåpereklamene. Det ville jo sett helt teit ut om man sto og dusjet med klær! :-)

Skrevet
Synes ikke det er plagsomt mye nakenhet i reklamene. Det er nakenhet der det er naturlig. F.eks.  dusjsåpereklamene. Det ville jo sett helt teit ut om man sto og dusjet med klær!  :-)

Det er jeg enig i , men når den samme nakne dama sitter på panseret på en bil, eller for en møbelkjede, da synes jeg det går for langt.

Gjest Formosiss
Skrevet

Jeg synes det blir for mye av "det gode" - og det er jo omtrent alltid damer. For 30 år siden hadde aldri dette blitt godtatt.

Dessuten synes jeg de såkalte valentines-reklamene til Oslo City, som for øvrig henger der ennå, er langt over det jeg synes bør forekomme.

Skrevet

Det er fint lite som blir overlatt til fantasien...

Personlig liker jeg ikke å få servert alt på et fat. Ikke noe spennende da...

Hvis noen skjønner hva jeg mener.

Er lei av å høre folk få orgasme av å vaske håret, og lei av å se patetiske tenåringsjenter (og andre) som står og smører underlivet sitt opp i kameralinsa samtidig som blikket deres sier "kom og ta meg! se meg! bekreft meg! se hvor deilig og sexy jeg er! kom og ta meg!".

:kvalm:

Gjest kenneth
Skrevet
*lurer på hva som er galt i nakenher*

er ikke det naturlig lixom..hvorfor så big deal?

Nakenhet er flott, i sitt rette element. I reklamesammenheng er det ofte billig, vulgært og lettvint.

Men, det finnes jo viktigere ting her i verden. Du vet, krig og fred og sånn. (Det å ikke skrive "lixom" og den slags når ikke opp mot det).

Skrevet

Nakenhet er flott, i sitt rette element. I reklamesammenheng er det ofte billig, vulgært og lettvint.  

Bang! Der sa du det!

Gjest kenneth
Skrevet

Bang! Der sa du det!

Antall tegn brukt på innlegg: 20

Antall tegn brukt på signatur: 118

Litt skjev fordeling synes nå jeg da.

Skrevet

Jeg liker nakenhet jeg, også i reklame. IKEA-reklamen var meget bra etter min mening. HVA er galt med en naken rumpe i landlige omgivelser?

Og hvis man skal bekymre seg for noe her i verden så er det mange mye viktigere tema å velge i...

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg liker nakenhet jeg, også i reklame. IKEA-reklamen var meget bra etter min mening. HVA er galt med en naken rumpe i landlige omgivelser?

Ja, en flott damerompe eller tilsvarende er ikke akkurat noe som vekker en indre frustrasjon for en våryr kar. I utgangspunktet. Men, ble ikke den Ikea-reklamen kritisert fordi koblingen kropp/møbel var noget vag?

Det er litt vrient å unngå kropp i en undertøysreklame, men det finnes rimelig mange eksempler på reklame hvor parallellen er, tja, fraværende.

Jeg har vel aldri helt skjønt hvordan folk får spiseforstyrrelser o.l. fordi man ser en modellberte på en reklameplakat, men det er jo tross alt er faktum. Noe jeg synes vi bør ta hensyn til.

Og hvis man skal bekymre seg for noe her i verden så er det mange mye viktigere tema å velge i...
Jeg brukte jo det samme argumentet med ironiske undertoner, men må ærlig innrømme jeg ble litt usikker på om du har samme agenda. Jeg håper det.
Gjest En mann
Skrevet

At nakne damer selger "alle" mulige produkter/tjenester mer effektivt og gir mer fortjeneste til kapitaleierne, kan vel ikke overraske mange i 2005.

I allefall gutta titter på reklamen og damene må titte dem også når gutta kommenterer reklameinnslaget.

Gjest kenneth
Skrevet
At nakne damer selger "alle" mulige produkter/tjenester mer effektivt og gir mer fortjeneste til kapitaleierne, kan vel ikke overraske mange i 2005.(...)
Det er vel ikke mange utenom Tornerose som vil bli overrasket.

Men det at ting er blitt vanlig, betyr ikke nødvendigvis at alt er flott.

Skrevet

Det at der bliver brugt nøgne kvinder så mye i dag, er jo helt naturligt i forhold til hvordan vores samfund er blevet, og det med ikea brugte nøgen damerumpe ser jeg nu helt rellevant til møbel gode bløde stol/sofa så man kan sidde i den nøgen, ingen som har prøvet at sidde men barrumpe i en uldsofa ikke særlig behagelig eller bare i shorts det krasser som bare det :-) , enig i at nøgenhed er naturlig og kan være smukt, men det kan også vendes om og blive vulgært/billigt. Og hvis man kigger efter i herreblade med bare damer i så er de faktisk ikke helt nøgne ofte har de gennemsigtig tøj på for total nøgenhed er faktisk meget lidt kønt, der findes ikke mange kvinder/mænd som er så kønne at de kan posere total bare, og som en sagde her inde man skal også efterlade lidt til fantasien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...