AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #1 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg er den som elsker og se salget og kjøpa baby klær på h&m er fantastisk billig for gode klær! Littla på 2,1 år hører de fleste mødrene som skryter at de har kjøpt den fine mini a ture jakken eller heldress, vinterdress og noen klær fra Ralph lauren og andre dyre merker. eller farmødre som elsker og kjøpe dyre klær til barna. Siden min sviger seie og klager over at h&m er den mest basic klersbutikken av alle og at klærne der er ikke så fine og at alle mange barn går med samme klær fra h&m ute. Anonymkode: a1b72...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #2 Del Skrevet 8. april 2020 Idioti å kjøpe dyre klær til barn. Hm har masse fint. Kjøper nesten bare på salg, og jeg har ikke dårlig råd. Det er noe annet til voksne som kan bruke klærne i mange år, f.eks pentøy etc. Anonymkode: d793e...d7f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 8. april 2020 #3 Del Skrevet 8. april 2020 Så trist å lese.. men slik er det. Slik var det også da mine var små. Noen var ekstremt opptatt av merker og det beste. Det ligger mye usikkerhet der. De føler seg som bedre foreldre fordi barna har dyre og bra klær. jeg har hatt både dyre og billige klær til mine barn. En må kjøpe etter behov og etter økonomien.. jeg kjøpte en del holdbart som kunne gå i arv til minsten. Vi bor på landet og her er det få som bryr seg om moten.. ungdommene går i joggebukse og hettegenser.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #4 Del Skrevet 9. april 2020 32 minutter siden, Sunnys skrev: Så trist å lese.. men slik er det. Slik var det også da mine var små. Noen var ekstremt opptatt av merker og det beste. Det ligger mye usikkerhet der. De føler seg som bedre foreldre fordi barna har dyre og bra klær. jeg har hatt både dyre og billige klær til mine barn. En må kjøpe etter behov og etter økonomien.. jeg kjøpte en del holdbart som kunne gå i arv til minsten. Vi bor på landet og her er det få som bryr seg om moten.. ungdommene går i joggebukse og hettegenser.. svigermora her mener at alle barn går med samme klær i fra h&m at du plutselig ser 7 unger med samme topp, genser osv ute fra h&m. Men om du kjøper dyrt eller i på nett i fra andre land så går barnet iallfall forskjelligt. Anonymkode: a1b72...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bunuel Skrevet 9. april 2020 #5 Del Skrevet 9. april 2020 Herregud. Hvem bryr seg....? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #6 Del Skrevet 9. april 2020 Ønsker ikke å bidra til at H&M får fortsette å produsere klær. Ikke bra, ikke bærekraftig. https://globalskole.no/videregaende/samfunnsfag/sweathshop/sweatshop-sesong-1-og-2- Anonymkode: d8c2d...92e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #7 Del Skrevet 9. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ønsker ikke å bidra til at H&M får fortsette å produsere klær. Ikke bra, ikke bærekraftig. https://globalskole.no/videregaende/samfunnsfag/sweathshop/sweatshop-sesong-1-og-2- Anonymkode: d8c2d...92e På grunn av slik info har jeg aldri klart å kjøpe klær fra slike billigkjeder. Husker jeg så én episode, gråt hele veien, og bestemte meg for å kjøpe så etisk riktig så mulig. Mine barn har ikke mye klær, men det er i hvertfall klær som er produsert i Europa. Og det betaler jeg gjerne mer for, selv om jeg ikke er rik. Anonymkode: cecdb...679 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #8 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg kjøper merkeklær til barna fordi jeg har råd, og jeg liker kvaliteten, passformen og syns at klærene er fine.. men kan og kjøpe klær på hm om det er noe fint der. Men dei blir fort utslitt, nuppete, krymper litt i vask. Anonymkode: 8799a...6be 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 9. april 2020 #9 Del Skrevet 9. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: svigermora her mener at alle barn går med samme klær i fra h&m at du plutselig ser 7 unger med samme topp, genser osv ute fra h&m. Men om du kjøper dyrt eller i på nett i fra andre land så går barnet iallfall forskjelligt. Anonymkode: a1b72...c3a Hva så? Her vi bor går alle guttene i umbro bukser.. helt lik. da bør din svigermor tenke.. er det for hennes del det er viktig at barnet skiller seg ut med klær ingen andre har? Eller er det barnets behov? så lenge en har gode klær til barna som er rene og hele er barna Happy! ingenting å bry seg om.. hva er vitsen i å kjøpe en jakke til en 2 åring for 1500-2000 kr som blir brukt noen få ganger? det er galskap 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #10 Del Skrevet 9. april 2020 Det er mange ulike motivasjoner. Praktisk, emosjonelt, økonomisk status, sosial tilhørighet, flashe sin interesse for mote og interiør. Jeg vil ha praktiske klær med god passform, de skal ikke koste så mye at barnet ikke kan utfolde seg i dem, de skal ikke ha polyester på hverdsgsklær. Og så er jeg litt emosjonelt motivert, jeg føler at jeg tar bedre vare på barna mine hvis jeg kjøper veldig god kvalitet på uteklær. Spesielt når jeg ikke er tilstede alltid og kan følge med. Jeg kjøper ikke veldig dyre merker i klær/vesker til meg selv heller. Jeg bryr meg ikke om å flashe status, og jeg har ikke sterk moteinteresse. Men jeg liker god kvalitet i stoff og passform. Skal jeg ha ny kjole, så kjøper jeg sjeldent til 249, ofte til 799 og kan strekke meg til 1200. Hvis veldig fin 1500. Har aldri betalt over 2000 for en kjole. Anonymkode: 3e9d1...38c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 9. april 2020 #11 Del Skrevet 9. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper merkeklær til barna fordi jeg har råd, og jeg liker kvaliteten, passformen og syns at klærene er fine.. men kan og kjøpe klær på hm om det er noe fint der. Men dei blir fort utslitt, nuppete, krymper litt i vask. Anonymkode: 8799a...6be De fleste har vel litt av hvert.. noe billig og noe dyrt. Kommer også an på alder og slitasje også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 9. april 2020 #12 Del Skrevet 9. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mange ulike motivasjoner. Praktisk, emosjonelt, økonomisk status, sosial tilhørighet, flashe sin interesse for mote og interiør. Jeg vil ha praktiske klær med god passform, de skal ikke koste så mye at barnet ikke kan utfolde seg i dem, de skal ikke ha polyester på hverdsgsklær. Og så er jeg litt emosjonelt motivert, jeg føler at jeg tar bedre vare på barna mine hvis jeg kjøper veldig god kvalitet på uteklær. Spesielt når jeg ikke er tilstede alltid og kan følge med. Jeg kjøper ikke veldig dyre merker i klær/vesker til meg selv heller. Jeg bryr meg ikke om å flashe status, og jeg har ikke sterk moteinteresse. Men jeg liker god kvalitet i stoff og passform. Skal jeg ha ny kjole, så kjøper jeg sjeldent til 249, ofte til 799 og kan strekke meg til 1200. Hvis veldig fin 1500. Har aldri betalt over 2000 for en kjole. Anonymkode: 3e9d1...38c Det er jeg enig. Ute klær, sko og votter osv er greit med god kvalitet. Trenger ikke være kjempedyrt for å få god kvalitet. Da barna var små hadde vi bare ull på vinteren fordi de ikke skulle fryse eller bli klam. Kun av praktiske grunner for at barna hadde det komfortabelt. Men Gucci og kalvin klein er ikke behagelige klær for en 2 åring, der betaler du for merke og ikke komfort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet_me Skrevet 9. april 2020 #13 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg har såpass romslig økonomi at jeg kjøper begge deler om hverandre, både billig og dyrt. Dels fordi jeg foretrekker kvaliteten til enkelte merker og dels fordi jeg ikke gidder å bruke så mye penger på andre enkelte plagg. Har aldri tenkt på det som å flashe, og har heller ingen intensjon om å gjøre det heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #14 Del Skrevet 9. april 2020 6 timer siden, Sunnys skrev: Det er jeg enig. Ute klær, sko og votter osv er greit med god kvalitet. Trenger ikke være kjempedyrt for å få god kvalitet. Da barna var små hadde vi bare ull på vinteren fordi de ikke skulle fryse eller bli klam. Kun av praktiske grunner for at barna hadde det komfortabelt. Men Gucci og kalvin klein er ikke behagelige klær for en 2 åring, der betaler du for merke og ikke komfort. Og derfor har ikke mine barn noe Gucci og Calvin Klein, selv om vi nok skulle hatt råd 😉 Vil ikke være en mamma som "Sussebass, ikke klatre i treet, du kan få flekker på Gucci-genseren! Knærne opp fra bakken, du kan ødelegge Calvin Klein-jeansen! Sitt rolig og se kul ut" Da kjøper jeg jeans fra Lindex, så kjøper jeg bare nye om de blir hullete. Anonymkode: 3e9d1...38c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #15 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg er av den som kjøper dyre ytterklær. Mye bergans f.eks. Men jeg kjøper alltid brukt via finn eller kjøp og salg sider på facebook. Innerplagg går det mest i klær fra name it. Anonymkode: 3ddd7...91f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #16 Del Skrevet 9. april 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er den som elsker og se salget og kjøpa baby klær på h&m er fantastisk billig for gode klær! Littla på 2,1 år hører de fleste mødrene som skryter at de har kjøpt den fine mini a ture jakken eller heldress, vinterdress og noen klær fra Ralph lauren og andre dyre merker. eller farmødre som elsker og kjøpe dyre klær til barna. Siden min sviger seie og klager over at h&m er den mest basic klersbutikken av alle og at klærne der er ikke så fine og at alle mange barn går med samme klær fra h&m ute. Anonymkode: a1b72...c3a Det ser tøft ut, og det er status i mange miljøer å gå med dyre merker. La de nå holde på sånn de vil, folk har ulike preferanser, også i måtene de bruker penger. Dyre klær har også en tendens til å holde en noe høyere kvalitet, men det trenger ikke alltid være sånn. Det betyr ikke at du trenger å gjøre det med dine barn. Anonymkode: b4a99...133 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #17 Del Skrevet 9. april 2020 Her kjøper vi mest mulig brukt. Førstw krav er at det er praktisk og komfortabelt, dernest er det viktig for meg at det er finw farger og design. Men ville aldri kjøpt nye og dyre klæe til ungen når man kan få kjøpt så mye bra på finn.no. Anonymkode: f2062...449 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Del Skrevet 9. april 2020 Mini a ture (som du påstår er et dyrt merke) får du kjøpt jakker til 500 og dress til 1000-lappen da de nesten hele tiden er på tilbud. Det er like dyrt som den nye parkdressen til f.eks. stormberg. Gullkorn design, wheat, hummel, umbro og adidas finner man til en grei pris hvis man leter litt. Hva anses som dyre "merkeklær"? Anonymkode: 633e6...d4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #19 Del Skrevet 9. april 2020 Kjøper ikke armani kids eller noe, men tror tråden sikter til at man kjøper en dress fra mini a ture fremfor hm, svaret er enkelt, hm sine klær holder på vannet som en bleie og er ikke gode Anonymkode: a72fb...545 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #20 Del Skrevet 9. april 2020 Mange kjøper også brukt, de som har en interesse for barneklær er også gode på å finne tilbud. Anonymkode: 633e6...d4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå